Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה מייצגים הביטויים שבמשוואה (ביטוי 1 ,ביטוי 2)?

1
done
by
מיין לפי

בהתאם למשוואת ברנולי בזרימה אידיאלית :מה היחס בין מהירות הזורם ללחץ ?

1
done
by
מיין לפי

בהתאם לתמונה בנקודה A ובנקודה C

1
done
by
מיין לפי

מה ההבדל בין זרימה אידיאל לזרימה עם צמיגות ?

1
done
זה ההבדל בין זרימה אידיאלית לזרימה עם צמיגות: בזרימה עם חיכוך יש איבוד אנרגיה (משוואת ברנולי לא תופסת) והזרימה כנגד מפל לחץ שגדל (מלחץ נמוך לגבוה) מאיטה את הזורם בשכבת הגבול עד כדי עצירה והתנתקות מהגוף. גם בזרימה עם צמיגות וגם בזורם אידאלי יש 2 נקודות סטגנציה, A ו-F. ההבדל בניהם הוא שבזורם אידאלי הנקודות סימטריות ובשתיהן יש לחץ גבוה, ואילו בזרימה עם צמיגות נקודה A היא סטגנציה עם לחץ גבוה ואילו נקודה F היא נקודה עם לחץ נמוך כי הזרימה התנתקה.
by
מיין לפי

מה יהיה ההבדל בין זרימה למינארית לזרימה טורבולנטית על פני גליל?

1
done
by
מיין לפי

מהו "גרר לחץ"?

1
done
by
מיין לפי

מהו "גרר חיכוך"?

1
done
גרר החיכוך נגרם עקב מאמצי הגזירה בשכבת הגבול על פני הגוף. לכן כוח גרר החיכוך מחושב ישירות ממאמץ הגזירה על הגוף. גרר החיכוך תלוי גם במספר ריינולדס וגם באורנטציה של הגוף. אם הגוף כולו ניצב לזרימה, לא יהיה גרר חיכוך כלל, אך אם הינו מקביל לזרימה זו תהיה האורנטציה בה גרר החיכוך שיתקבל יהיה מקסימאלי עבור אותם תנאי זרימה. לרוב, כאשר מספר ריינולדס גבוה גרר החיכוך יתרום פחות לגרר הכולל על הגוף (גרר הלחץ יהיה משמעותי יותר). נזכיר כי ריינולדס גבוה =אברי האינרציה מנצחים את איבר הצמיגות במשוואות התנע. כאשר מספר ריינולדס נמוך, לרוב גרר החיכוך יהיה דומיננטי מגרר הלחץ ויתרום משמעותית לגרר הכולל על הגוף.
by
מיין לפי

מי תורם יותר לכוח הגרר על פני הגוף, גרר לחץ או גרר חיכוך?

1
done
כפי שכבר הוסבר זה תלוי במספר ריינולדס ובגיאומטריה של הגוף. עבור כדור או צלינדר בזרימה מציפה הגרר הדומיננטי יהיה גרר הלחץ בגלל ההתנתקות של הזורם ואילו גרר החיכוך יהיה זניח. במקרה של פלטה עם זרימה מקבילה לפלטה גרר הלחץ זניח ואילו גרר החיכוך הוא המשמעותי.
by
מיין לפי