Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

קבוצת ילדים בני 4 שכל פעם כשהם רואים חיה הולכת על ארבע הם צועקים "כלב", מה מבין הבאים מתאר בצורה הטובה ביותר את תגובתם?

1
done
הטמעה/אסימילציה- הילד פוגש מצב חדש ומיישם עלו סכימה קיימת (יכולת//מיומנות). כלומר, הוא מפרש את המצב החדש באמצעות מושגים שכבר יש לו, הוא מטמיע את המצב לתוך הסכימה (מתאים את הסיטואציה לסכמה). יכול להיות שבתהליך הזה הוא מתעלם מהמציאות של האובייקט ומכניס משהו לסכימה קיימת למרות שהוא לאו דווקא מתאים.
by
מיין לפי

ניסוי של הילדים מרומניה שאומצו באנגליה:

1
done
קבוצת הניסוי- 165 ילדים מרומניה, בגילאי 4 ו 6 שנים, שאומצו באנגליה לפני גיל 42 חודשים לאחר תקופה של שהות במוסדות ברומניה. קבוצת הביקורת- 52 ילדים אנגליים אשר אומצו באנגליה בינקות, אך ללא תקופת "חסך" בבית יתומים. בגיל 4 ו 6 שנים נמצא שחסך היה קשור בבעיות בהתקשרות, קשב והיפראקטיביות, סימפטומים בטווח האוטיסטי ובעיות קוגניטיביות. לא נמצא קשר לבעיות התנהגות ולקויות חברתיות. לא נמצא ליקויים גלובליים כפי שספיץ תיאר כי ילדים רבים הראו בעיות רק בתחום אחד או שניים.
by
מיין לפי

על פי פיאז'ה, מה מעיד על חשיבה אופרציונלית?

1
done
ילד שמתאמן בלבעוט לשער: תכלס זה אימון סכמות ומשהו פיזי כמו בשלב הסנסומוטורי... דרך מהירה לביתה מבית ספר: דרוש ייצוג מנטלי של המרחב, ניווט מנטלי וייצוג גיאוגרפי, מפל אנכי (שיפור היכולת). אופרציות קונקרטיות עד פורמליות... פיג'מה ולישון: כנראה שזה הקשר בין סיבה לתוצאה, גם זה מתאים ומתפתח בשלב הסנסומוטורי. ילד שמבצע חיקוי מושהה: זה אימון סכמות ומתאים להישג של השלב הסנסומוטורי. מלידה עד שנתיים.
by
מיין לפי

מה באה להמחיש פרשת התלידומיד משנות ה60?

1
done
התקבלו כל התשובות
by
מיין לפי

דנה מדברת עם דודתה בטלפון ומדגימה לה את התנועות שלמדה לצלילי baby shark. מה אפשר ללמוד מכך על דנה?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

איך התייחסו לאבא בתאוריות הפסיכואנליטיות שבאו אחרי פרויד?

1
done
by
מיין לפי

עדנה ילדה לפני שלושה חודשים. מאז היא עצובה, כל יום בוכה, ירדה במשקל, מרגישה אשמה כל שעות היום. מה סביר?

1
done
by
מיין לפי

שאלה מספר הקורס, למה הביטואציה מאפשרת לזהות תפיסה וזיכרון אצל תינוקות צעירים? (הבהרה- כשמדובר בגירוי מדובר בגירוי חדש)

1
sentiment_very_satisfied
הביטואציה ודיס הביטואציה מראים שכשנולדים, תינוקות נמשכים לדברים חדשים. עם הגיל, תינוקות עושים הביטואציה ודיס הביטואציה יותר מהר. העדפה לדברים חדשים עוזרת למדוד את הזיכרון הקצר של פעוטות, והעדפה לדברים מוכרים עוזרת למדוד את הזיכרון הארוך של פעוטות. מחקר על הביטואציה מראה שפעוטות צעירים נמשכים במיוחד לתנועה וזוכרים את התנועות של אובייקטים ואנשים במשך שבועות עד חודשים. הביטואציה ודיס הביטואציה הם אפקטיביים בלנבא מוקדם אינטליגנציה כי הם מודדים זיכרון, מהירות וגמישות מחשבתית.
by
מיין לפי

מסופר על מישהי בדיכאון אחרי לידה שחווה קושי להרים את התינוק שלה ולהיות רגישה אליו החל מרגע לידתו, מה מבין הבאים נכון?

1
done
Privation- חסך מההתחלה או ממש סמוך ללידה. Deprivation- הייתה דמות טיפולית בהתחלה ואז היא עזבה. מוחלט- אין דמות טיפולית פונקציונלי- יש דמות טיפולית אבל היא לא מתפקדת (למשל אמא בדיכאון אחרי לידה)
by
מיין לפי

על פי המאמר "רוחות רפאים בחדר הילדים", מה מבין הבאים אינו נכון?

1
done
by
מיין לפי