Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

על פי מחקרו של שפיץ בנוגע לחסך אימהי בשנה הראשונה לחיים, מה מבין הבאים נכון?

1
done
את המסיח עם הפריבציה או הדפריבציה אני המצאתי, בכל מקרה זה לא נכון עד כמה שאני יודעת :)
by
מיין לפי

מה מבין הבאים אינו נכון לגבי ילד שפיתח חוסר אונים נרכש בנוגע להישגיו?

1
done
ילדים עם למידה של חוסר אונים (learned helplessness) – מייחסים הצלחה למשתנים חיצוניים כמו מזל, וכישלון ליכולות נמוכות שלהם. הם בעלי תפיסה אנטיטיבית על כישורים (entity view of ability) – תפיסה שכישורים זה תכונה מקובעת שלא יכולה להשתפר דרך מאמץ. מהספר, כשהמשימה קשה, הם יחוו לחץ ואיבוד שליטה ויוותרו מבלי אפילו לנסות.
by
מיין לפי

לפי הניסוי של דיימונד, כשבוצע לתינוק ניסוי AnotB , התינוק יביט לעבר מפית B אבל ירים את מפית A. מה היה ההסבר לכך שהוא עושה טעות ANOTB?

1
done
by
מיין לפי

מה לא נכון בנוגע להתנהגות approach withdrawal על פי הנלמד בתרגול?

1
done
by
מיין לפי

מה תינוק צריך מההורה בשלב הreapproach (ההתקרבות מחדש) לפי מאהלר? (ניסוח לא מדויק)

1
done
by
מיין לפי

על פי לואיס, מה המטרה החברתית שימוש של האמוציה עצב?

1
done
עצב- מופיעה במיוחד כשיש הפסקה של גירוי מעניין. למשל, האמא מפסיקה את האינטראקציה- היה משהו נעים והוא פתאום הפסיק אז מתחילה אמוציה של עצב. עצב בא לידי ביטוי כשאני לא יכול להשיג את המטרה ואז יש האטה של תהליכים קוגניטיביים ומוטוריים מה שמאפשר יותר התכנסות פנימה, יותר חקירה, בדיקה. עצב כמו שמחה יכול לחזק קשרים חברתיים כי הוא משדר שיש בעיה ולכן, יכול לעורר אצל אחרים אמפתיה- את הרצון לעזור לי.
by
מיין לפי

מה נכון לפי גישת "עיבוד מידע" בהקשר של התפתחות קוגנטיבית?

1
done
הגישה הנפוצה היום. הגישות האלה רואות את התפתחות תהליכי החשיבה לא בתור שלבים ושינויים איכותיים אלא בתור שינויים כמותיים בצורת החשיבה. כלומר אנחנו מגיעים לעולם עם יכולות מסוימות של קשב או זיכרון למשל, והן מתרחבות עם הזמן- קיבולת גדולה יותר של זיכרון וקשב (מבחינה כמותית ולא איכותית). כלומר, אנחנו לא רוכשים יכולות חדשות, אנחנו מפתחים יכולות קיימות.
by
מיין לפי

ילד שהתחיל ללכת שכח איך לזחול. מה לא מתאים לזה בהגדרה של התפתחות?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

חוקר רצה לבחון מה הגורמים שעשויים להשפיע על מערכת יחסים של ילדים עם אחיהם והאם יש הבדלים במערכות היחסים בהתאם לגיל הילדים. לצורך כך, הוא העביר שאלונים ל-3 קבוצות: ילדים בגיל היסודי, בגיל החטיבה ובתיכון. את השאלונים הוא העביר בפעם אחת לכל הקבוצות והשווה בין התוצאות. על פי החומר מהספר, באיזה מערך מחקר התפתחותי השתמש החוקר?

1
done
מחקרי רוחב (cross-sectional design) – שבו קבוצות ילדים בגילאים שונים נמדדים באותו זמן, מציע גישה אפקטיבית כדי לבדוק התפתחות, אבל זה מוגבל להשוואות בין ממוצעים של קבוצת גיל ויש פה סכנה של אפקט קוהורט. אפקט קוהורט (cohort effects) – מודדים במחקרי אורך ילדים שמתפתחים באותה תקופת זמן ומושפעים מאלמנטים תרבותיים והיסטוריים מסוימים, קוהורט מסכן את התוקף של מחקרי אורך כי יש קושי לעשות הכללה על ילדים שגדלים בתקופות זמן שונות. בכך שמשווים נבדקים באותו גיל שנולדו בשנים שונות, חוקרים משתמשים במערך מחקר סדרתי (sequential designs) כדי לבחון את אפקט קוהורט, עושים השוואות של מחקרי אורך ורוחב, וכך אוספים מידע על התפתחות בצורה אפקטיבית. במחקר אורך (longitudinal design) מודדים נבדקים שוב ושוב בגילאים שונים כדי לחפש תבניות דומות וגם שינויים אינדיבידואליים בהתפתחות, וגם מערכות יחסים בין אירועים מוקדמים ומאוחרים והתנהגויות. הוא מלא בעיות.
by
מיין לפי

מה מבין הבאים לא נמצא כתורם להתפתחות דפוס התקשרות בטוחה?

1
done
by
מיין לפי