Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

ורדית ורענן רוצים לבחור את האנשים הטובים ביותר לתפקיד. לשם כך הם בוחנים מספר תכונות אישיות וממצאי ספרות מרכזיים. ורדית מציע להשתמש ב"חמשת הגדולים". הממצאים המרכזיים לגבי תיאוריית "חמשת הגדולים". מראים כי:

1
done
by
מיין לפי

ורדית ורענן רוצים לבחור את האנשים הטובים ביותר לתפקיד. לשם כך הם בוחנים מספר תכונות אישיות וממצאי ספרות מרכזיים. ורדית מציע להשתמש ב"חמשת הגדולים". הממצאים המרכזיים לגבי תיאוריית "חמשת הגדולים". רענן, מעדיף לקבל אנשים בעלי בקרה עצמית גבוהה לתפקיד של שירות לקוחות ואילו ורדית מעדיפה בעלי בקרה עצמית נמוכה. אילו מהמשפטים הבאים נכון לגבי תכונת אישיות זו?

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

מזה זמן רב חושבת רעיה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי ולחפש מקום עבודה אחר, שיהלום את כישוריה. היא נמנעת מלעשות זאת בעיקר כי הוריה מעירים לה שאדם רציני אינו עוזב מקום עבודה כל כך מהר והיא מוטרדת מאוד שמא לא תמצא מקום עבודה חדש במצב הכלכלי העכשווי. לפי מאייר ואלן, על איזה סוג/סוגי מחויבות ארגונית מבוססת הישארותה של רעיה בארגון?

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

המנהלת ישירה של רעיה, מעוניינת להגביר את המוטיבציה של רעיה. לשם כך, היא קוראת לרעיה לשיחה ומבקשת ממנה להיות אחראית לא רק על הגיוס אלא גם להשתתף בצוות חשיבה חוצה ארגון שתפקידו לבנות תכנית גיוס רב שנתית שתתרום להתייעלות הארגון כולו. אילו מהתיאוריות הבאות תסביר בצורה הטובה ביותר את דרך פעולתה של המנהלת?

1
done
by
מיין לפי

לאור הידוע בנושא חמשת מאפייני האישות BIG5 ,ניתן לומר כי:

1
done
by
מיין לפי

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מעניינת : אנשי הייטק עוזבים את עבודתם ועושים הסבה מקצועית לחינוך, אחד האתגרים בצעד זה הוא המעבר מסביבת עבודה הומוגנית המאופיינת בנורמות חברתיות, הומור פנימי וז'רגון מסוג מסויים, לסביבת עבודה הכוללת עבודה מול אנשי חינוך, אנשי מנהל, תלמידים והורים. עם כל אחד יש לנהוג באופן אחר ולתקשר בצורה אחרת. מאפיין אישיותי המהווה יתרון גדול , שלא לומר הכרח בעבודה החדשה הינו:

1
done
by
מיין לפי

שלי, אחראית מלאי ברשת שיווק , נחשבת לטיפוס A . היא בעלת אמביציה ומוסר עבודה גבוה , אך גם חסרת סבלנות ותחרותית מאוד . בארגון בו היא עובדת ישנם עובדים שמסתדרים איתה מצוין ואחרים שאיתם היא רבה כל הזמן . בסבירות גבוהה , מי הם העובדים שמסתדרים עם שלי הכי טוב ועם הכי מעט קונפליקטים

1
done
נערך לפני יום
by
מיין לפי

אבנר ויואל הם סטודנטים בני 25, השניים לומדים יחדיו לבחינה . אבנר מצליח לשבת ללמוד מבלי להתפתות להפסקות רבות , ואילו יואל מבקש להפסיק באמצע ולהפעיל את המחשב או לקפוץ למכולות ולקנות משהו לנשנש . אבנר מקווה שיואל יתבגר קצת וישפר את יכולת דחיית הסיפוקים שלו , האם ציפייה זו ריאלית ומה הסיבה לכך

1
done
by
מיין לפי

גלית מנהלת צוות , כותבת משוב על זיו , אחד מחברי הצוות. במשוב נכתב כי זיו הוא עובד טוב באופן כללי ואין לו בעיה לקחת על עצמו משימות סטנדרטיות . אולם הקושי העיקרי של זיו הוא בנכונות לקחת על עצמו משימות אתגריות נראה שהוא מאוד חושש לא להצליח מהדברים עולה כי זיו תאפיין ב ?

1
done
by
מיין לפי

כחלק מניסיונותיו של ליאור להתקדם במקום עבודתו הוא נשאר לעיתים לאחר תום המשמרת שלו, מקדים להגיע לעבודה בבוקר ועושה מאמץ לעמוד ביעדים. לאחרונה החל לחוש שאינו מקבל די הערכה מהארגון . זהבה שמשקיעה בעבודתה הרבה פחות מאשר ליאור מרוויחה שכר זהה לשלו תאוריית ההוגנות של אדאמס מנבאת מס תרחישים במצב זה. איזה מבין התרחישים אינו סביר?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי