Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

איזה מהדוגמאות שלהלן מהווה דוגמא להתנהגות אזרחית ארגונית?

1
done
by
מיין לפי

יוסי מתלבט לגבי רמת הקושי והמאפיינים של היעדים שהוא נותן לעובדיו. הוא פנה ליועץ ארגוני ושאל מהי רמת הקושי האופטימאלית לצורך שיפור הביצוע. בהתאם לגישת הניהול על פי יעדים היועץ ימליץ ליוסי:

1
done
by
מיין לפי

יוסי טוען כי הוא זכה להיות כפיף של מנהל הפועל כמנהיג מעצב. מה נכלל תחת הגדרת המנהיגות המעצבת?

0.83
done
by
מיין לפי

יוסי, מנהל הפיתוח, החליט שברצונו לקדם את תפיסת המסוגלות העצמית של צוות עובדיו. הוא מבקש מיפית, טיפוס שקט ומופנם ביותר, שתחנוך את העובדים החדשים המתקבלים לארגון ו"תלמד אותם את כל מה שהיא יודעת ותעשה את המיטב שביכולתה - עד סוף השנה". בסוף השנה, מזמין יוסי את יפית לשיחת משוב על ביצועיה. מסתבר שלאורך כל התקופה הזו, העובדים העדיפו ללמוד את המיומנויות בעבודה בעיקר משרה, עובדת אנרגטית וחברותית- שלא נתבקשה מטעם הארגון לחנוך אותם ולא עשתה זאת באמצעות הדרכה מובנית. במונחים של חמשת הגדולים- שרה ויפית שונות זו מזו במימד:

1
done
by
מיין לפי

חנן הוא מנכ"ל חברה גדולה. מנהל השיווק נכנס לחדרו ומתלונן שהוא מנסה זה זמן רב להיפגש עם מנהל התפעול על מנת לדון איתו בנושא מוצר חדש, אך מנהל התפעול מסרב כל הזמן וטוען שהוא עסוק מידי. חנן המנכ"ל מתקשר למנהל התפעול ומבקש ממנו להגיע למשרדו. כשמנהל התפעול מגיע, המנכ"ל אומר לו להיפגש עם מנהל השיווק מיד. הפגישה מתקיימת. הכוח של חנן המנכ"ל לגרום לכך הוא דוגמא ל:

0.83
done
by
מיין לפי

לפי איזו גישת מנהיגות, אדם שהתבלט כמנהיג אפקטיבי במסגרת ארגונית אחת לא בהכרח יהיה כזה במסגרת ארגונית אחרת?

0.83
done
by
מיין לפי

בארגון פיקוס התגלו לאחרונה גניבות מרובות. כששאלו את העובדים מדוע הם גונבים ?! העובדים ענו שלמעשה הם לוקחים את שהגיע להם מלכתחילה. איזו תיאוריה תסביר באופן הטוב ביותר טיעון זה?

1
done
by
מיין לפי

יוסי בחר בעבודה הנוכחית כי היא מספקת לו אתגר עניין ומימוש עצמי ותמיד חלם לעסוק בתפקיד בו הוא עוסק כיום. במונחי תיאורית מוקדי הוויסות של היגינס, סביר כי יוסי יאופיין ב....

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

על פי תיאורית הציפיות של וורום, רכיב הציפייה מתייחס ל:

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

בראיון שעורך דני, מגיע מרואיין חברותי בעל תחומי עניין דומים לאלו של דני. יתירה מכך, כשדני חושב על כך לעומק, המרואיין ממש מזכיר לו את עצמו בגיל 17. הוא מחליט לקבלו באופן מיידי לעבודה. מהי ההטיה הבאה לידי ביטוי בתאור הנידון?

0.83
done
by
מיין לפי