Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לאחר פיתוח חיתוכי גופים גאומטריים עשינו ארגון קוד מחדש (refactoring) והחלטנו ליצור מתודה חדשה (double t)getPoint במחלקת Ray. השתמשנו בעקרון הבא:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

לאחר השלמת מימוש של מודל החזרת אור של פונג (Phong Reflectance Model) עם הוספת השפעה של אפקטים גלובליים (אך לפני שיפורים של דגימות מרובות - supersampling), הגדרנו חלק מהפרמטרים של המודל ששמנו במחלקת החומר (Material) [מקדמי הנחתה ומעריך הברק - shininess] להיות מטיפוס Double3 (המייצג וקטור אלגברי של שלושה מספרים) על מנת לתת מענה לתכונות החומר ע"פ מרכיבי צבע RGB, אך לא את כולם.

1
done
by
מיין לפי

בחישוב נקודת חיתוך בין קרן למישור - כאשר הקרן נמצאת בתוך המישור - יוחזרו 0 (אפס) נקודות חיתוך.

1
done
by
מיין לפי

במימוש של שקיפות (transparency) והשתקפות (reflection), קרן משנית נבנית בכיוון של שקיפות או השתקפות בהתאם עם נקודת ראש הקרן שהיא תוצאה של הזזת נקודת החיתוך (על מנת למנוע היווצרות בעיה בהצגת אפקט השקיפות או ההשתקפות בתמונה - בדומה לבעיה שנוצרה בתחילה במימוש ההצללה - shadow)

1
done
by
מיין לפי

איזו טענה נכונה לגבי שתבניות עיצוב הרכבה (Composite Design Pattern) ואיטרטור (Iterator):

1
done
by
מיין לפי

כמה מקרי גבול יש בבדיקות חיתוכי משולש ע"י קרן (לאחר שנמצאה נקודת חיתוך של המישור המוכל באובייקט המשולש ע"י הקרן)?

1
done
by
מיין לפי

מתודת calcColor של מחלקת סורק הקרניים RayTracerBasic אחראית על חישוב מודל פונג של החזרת אור (Phong Reflectance Model). לאחר הוספת תמיכה בשקיפות (transparency) והשתקפות (reflection), הפכנו את המתודה לרקורסיבית והוספנו פרמטרי עזר עבור הרקורסיה. פרמטר עזר לתנאי העצירה של מקדם הנחתה מצטבר הינו אדיטיבי (אנחנו מוסיפים את מקדם ההנחתה החדש למקדם ההנחתה שהצטבר ברקורסיה עד כה)

1
done
by
מיין לפי

כאשר מימשנו שילוב של שקיפות (transparency) והצללה (shadow), בחישוב צל חלקי במתודה transparency אנחנו מחשבים את מקדם השקיפות המצטבר עבור כל נקודות החיתוך של קרן ההצללה עד למיקום מקור האור. במימוש הסופי, במעבר על נקודות החיתוך האלה, לעיתים אנחנו נסיים את (מצא מ-) הלולאה לפני שנעבור על כל נקודות החיתוך האלה, וגם כך נקבל מקדם שקיפות מצטבר מדויק.

1
done
by
מיין לפי

באיזה משיפורי התמונה שלמדנו שמשתמשים באלומת קרניים (super-sampling) יידרש שינוי בממשק LightSource?

1
done
by
מיין לפי

בשיפור התמונה של החלקת עקומות (Anti-Aliasing) יהיה זה נכון מבחינת פיתוח מונחה אחראיות (Responsibility Driven Design - RDD) לתת לבצע את חישוב אלומת הקרניים במחלקה Camera

1
done
by
מיין לפי