Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בעיכול עמילן ?

1
done
by
מיין לפי

כאשר כולסטרול חודר לתאים הוא.. סמנו את התשובה השגויה:

1
done
scavenger receptor זה רצפטור לLDL בתאי מאקרופאג' והוא לא מבוקר ע"י כולסטרול! ולכן יכול לקלוט כמות גדולה של כולסטרול מחומצן ונקבל בסופו של דבר תאי קצף.
by
מיין לפי

מהו לדעתך ההסבר הלא נכון לתוצאות של נבדק ערך גלוקוז שעתיים אחרי האוכל 160 mg

1
done
160 mg בדם זה מצב של קדם סכרתי-IGT ההמוגבלובין המסוכרר גבוה . בין 5.7%-6.4% שמצביע על IGT (מעל 6.5% זה סכרת) מכוון שהוא במצב של IGT יש לו רגישות פחותה לאינסולין(רמות גלוקוז גבוהות בדם). היקץ מותניים לגבר מעל 102 ס"מ (ומעל 88ס"מ לאישה) מצביע לנו על שומן בטני אשר מעודד עמידות לאינסולין. הBMI אומנם מעל הנורמה אבל עדיין נמוך יחסית בנוסף לא בהכרח מעיד על IGT.(משקל חלקי גובה ,אם הוא שרירי למשל)
by
מיין לפי

במנגנון ה-RCT (reverse cholesterol transport) בHDL:

1
done
בHDL נמצא אפו A1 שהוא זה שמזוהה ע"י הכבד (אפו B100 שייך לכל סוגי ה -LDL). לציטין כולסטרול אציל טראנספראז-LCAT מעביר חומצות שומן חופשיות מהדם אל תוך הHDL הראשוני (שמכיל כולסטרול חופשי) וכך ניתן לעשות אטרפקציה עם הכולסטרול החופשי ליצירת כולסטרול אסטר לקבלת HDL בוגר . על הכבד רחם ואדרנל יש רצפטור SR-B1 שמזהה את אפו A1 .
by
מיין לפי

21. מה מבין הבאים אינו משפיע על קביעת הקצובה היומית המומלצת של חלבון?

1
mood
by
מיין לפי

22. הדרדס זללני בריא בד"כ עדיין לא סיים את תקופת צמיחתו לגובה, אכל ארוחת בוקר מזינה שכללה בין היתר: חביתה מ2 ביצים, גבינה, לחם עם טחינה וירקות עם שמן זית וקוביות אבוקדו. מה ניתן להסיק לגבי מאזן החנקן בגופו של זללני לאחר ארוחה זו?

1
done
נהיה במאן חיובי כאשר יש פעילות גופנית מוגברת, בניית שריר, אישה בהריון (חייבת להיות) תינוקות , מתבגרים , החלמה מפציעה אנחנו במצב אנבולי כדי שהרקמות יתאחו. נשמש שמאגרי החלבון לבניית שריר כי אנו רוצים לגדול.
by
מיין לפי

הקשר שנמצא בין צריכת חומצות שומן מסוג אומגה 3 ובקרת PPAR הראה כי:

1
done
by
מיין לפי

מה הוא התהליך עליו משפיעה ירידה ברמות TNF-α?

1
done
TNF אלפא הוא ציטוקין שמופרש מתאי שומן, באופן רגיל הוא מגביר את התנגודת לאינסולין ,מעכב הפרשת אדיפונקטין, הוא פועל על הרצפטור לאינסולין וכך גלוקוז לא נכנס לתא וגם מעכב יצירת GLUT-4 ,בנוסף הוא מעודד ליפוליזה כלומר פירוק שומנים ,ולכן רמות חומצות שומן חופשי יעלו בדם וישקעו ברקמות וכך תהיה לי עלייה בכמות השומן הויסראלי ועוד הפרשה של אינסולין שתגרום לפגיעה בתאי בטא. ולכן ירידה בכמות שלו תביא לעלייה בהפרשת אדיפונקטין
by
מיין לפי

אצל אנשים בריאים פרוקטוז לא מומלץ כתחליף לגלוקוז משום ש:

1
done
by
מיין לפי

על מה מעיד ערך בדיקת הדם hba1c=6.5%?

1
done
by
מיין לפי