Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה מאפיין מצב של היפראינסולינמיה?

1
done
by
מיין לפי

28. מתי יוגבר הסיכון לפתח NAFLD? 1. Hba1c=8.2 2. רמות גלוקוז 203 מ"ג 3. 25 BMI 4. רמות גלוקוז בצום= 100 מ"ג 5. בצריכה של מזון עשיר בפרוקטוז

1
done
NAFLD=כבד שומני. 3ו 4 הם מצבים תקינים. 1 ו 2 מעידים על סכרת אשר גורם לכבד שומני. בצריכה של פקורטוז יש יצירה של שומנים שיכולים לשקוע בכבד ולגרום למחלה.
by
מיין לפי

נמצא אורגניזם חדש המכיל את האנזים בטא עמילאז. אילו פחמימות יוכל לעכל?

1
done
צלולוז בנוי מגלוקוז בקשרי בטא 1-4 ולכן האנזים יוכל לפרק אותו. עמילפקטין וגליקוגן הם שרשרת גלוקוז בקשר אלפא 1-4 ולכן יפורקו ע"י אלפא עמילאז וגם בעלי סיעוף של אלפא 1-6 ולכן צריך גם את אלפא דקסטרינאז. סוכרוז זה קשר בין פרוקטוז לגלוקוז שמפורק ע"י סוכראז.
by
מיין לפי

מסלולי דגרדציה של חומצות אמינו. סמנו את המשפט הנכון:

1
done
חומצות אמינו מסועפות(BCAA) משמשות בעיקר לבניית חלבון בשריר ותהליך הפירוק שלהם מתרחש בעיקר בשריר!(לא בכבד) משפט ג' לא נכון מכוון שהמשפט הנכון הוא : האלטרנטיבה לחימצון מלא של השלד הפחמני של ח.א. הוא ניצולם ליצירת שומן ופחמימות. בעת מחסור אנרגטי בגוף חומצות אמינו מנוצלות ליצירת אנרגיה=גלוקוז. הבהרה: ח.א. שמסלול פירוקם דרך פירובט, אוקסלואצטט ואלפא קטוגלוטארט, יכולות לשמש לסינטזת גלוקוז. וח.א שהשלד הפחמני שלהם יכול להתפרק לאצטיל COA וקטונים יכולות להפוך לח.שומן.
by
מיין לפי

מתי לא אמור להיות מצב של היפרגליקמיה?

1
done
by
מיין לפי

בתהליך קטבולי של חלבונים

1
done
by
מיין לפי

איזו מבין הארוחות הבאות מכילה את החלבון בעל האיכות הגבוהה ביותר?

1
done
ביצה מהווה חלבון מלא והיא בעלת האיכות הגבוהה ביותר ולכן אם היא נמצאת בארוחה , הארוחה תכיל את החלבון האיכותי ביותר. בסעיף א מקור החלבון הוא רק מדגן ולכן חסר ליזין בסעיף ג המרק מורכב רק מקטניות וירקות ובשניהם חסר מתיונין בסעיף ד מקור החלבון הוא מדגן ואגוזים ובשניהם חסר ליזין.
by
מיין לפי

במחקרים בחיות מודל נמצא שרמות גבוהות של החלבון APO A1 בדם הן בהתאמה לרמות נמוכות בLDL מחומצן. מה יכולה להיות הסיבה לכך?

1
done
רמות APO-A1 מעידות על רמת HDL בדם ולכן אם הוא גבוה עם HDL גבוהה תפקידי HDL: 1. מונע היצמדות של תאי מונוציטים לתאי אנדותל 2. מוריד את החמצון של LDL בדם 3. מוריד יציאת LDL מחומצן מהכבד 4. מוריד הפיכת מאקרופאגים לתאי קצף 5. מונע הפיכת מונוציטים למאקרופרגים 6. מוריד הפרשת ציטוקנים 7. מוריד את האגרגציה של טסיות דם כחלק מהיווצרות הפלאק הטרשתי.
by
מיין לפי

קשרים גליקוזידים הם?

1
done
by
מיין לפי

שיש מוטציה בPCSK9 ניתן לראות ירידה במחלות קרדיוווסקולריות?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי