Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מני עובד בארגון גדול בו קידומים וחלוקת משאבים נעשים על פי נהלים ברורים ושקופים. כך שלכולם ברור מה צריך לעשות על מנת להתקדם בארגון, ועל פי אילו קריטריונים משאבים מחולקים. מני חושב שהדבר מבטל את הצורך בפוליטיקה ארגונית בארגון שלו ולכן היא לא מתקיימת. מה מהבאים נכון על סמך הנלמד בכיתה?

1
done
by
מיין לפי

מה אינו נכון על פי מודל הטווח המלא?

1
done
by
מיין לפי

על פי חומר הקריאה בנושא תרבות ארגונית מה היא תרבות ארגונית חיובית?

0.83
done
by
מיין לפי

חברת הפלדה של פיטצבורג מעסיקה 2500 עובידם ומייצרת כ300 אלף טון פלדה בשנה, במשך עשרות שנים היה שוק הפלדה בארה"ב יציב, ומי שייצר פלדה באיכות טובה ובמחיר סביר מכר את תוצרותו והרוויח יפה. לחברה היו שש מחלקות שהיו כפופות ישירות למנכ"ל: ייצור, שיווק, מימון, מטלורגיה, פיתוח וכח אדם. בתוך מחלקת הייצור היה פיצול ל4 קווי ייצור מסורתיים: מוצרי יציקה, מוצרי ערגול, גלגלים וצירים ופלדה. החברה שהתנהלה 160 שנה במבנה זה הייתה מסודרת ומאורגנת הייטב. התפקידים והמשימות היו מוגדרים בפירוט רב. במשך השנים התפתחו נהלי עבודה ברורים וקבועים וכל מחלקה פעלה באופן אוטונומי ולא התערבה בפעילות המחלקות האחרות. מה הוא המבנה הארגוני המתואר באירוע?

1
done
by
מיין לפי

כפי שנלמד בכיתה- עם איזו תיאוריה בנושא קבוצות, מתכתבת תיאוריית המנהיגות המצבית situational leadership theory של (Hershey & Blanchard 1969,1982)?

1
done
by
מיין לפי

דני ודינה מתווכחים לגבי הדרך בה ניתן להתבונן על תופעת המנהיגות. דני טוען שהמנהיגים הם אנשים שיש להם מאפיינים שאין ל"לא מנהיגים". דינה טוענת שאין הכרח שלמנהיגים יהיו מאפיינים מסוימים, אך ככל שיש להם יותר ממאפיינים אלו, כך עולה ההתסברות שהם יופיעו כמנהיגים. דני דוגל בגישת _ למהיגות. ודינה דוגלת בגישת _ למנהיגות.

1
done
by
מיין לפי

רונן הוא מנהל מוצר, האמור לתכלל את פעילות השיווק, העיצוב והייצור של מוצר מסוים. הוא אחראי להוציא את המוצר בזמן לשווקים, על אף העובדה שאף אחד מראשי הפונקציות הללו לא כפוף אליו ישירות, או נמוך ממנו בהיררכיה הניהולית, הם נענים לבקשותיו. על פי הטיפולוגיה של פופר (1994) ניתן להניח שרונן מפעיל את ראשי הפונקציות בעיקר על ידי:

1
done
by
מיין לפי

בחומר הקריאה בנושא כח ופוליטיקה, נמצא במחקר בין לאומי בנושא העדפת טקטיקות שכנוע, שמנהליםבארה"ב (בשונה ממנהלים סינים) מעדיפים להשתמש בטקטיקת השכנוע:

1
done
by
מיין לפי

העובדים של חברת גוגל יכולים לבוא לעבודה באיזה לבוש שהם רוצים. אזור העבודה בנוי מחלל גדול, המחולק לאזורי תאים עם מחיצות התואמים למבנה קבוצות העבודה. לרשות העבודים עומד חדר משחקים, קפיטריה עם מאכלי גורמה ומסז'יסטים. ע"פ הקטע ובהקשר למודל התרבות של Schein, איזה מהמשפטים הבאים נכון?

0.83
done
by
מיין לפי

בכנס משאבי אנוש הציג אחד ממנהלי המחלקות את הארגון בו הוא עובד ואמר כך: "... בארגון שלנו לכל מחלקה יש צוות קבוע שמטפל באשכול רחב של מוצרים. בנוסף יש לנו נציג ממחלקת משאבי אנוש הנספח באופן קבוע למחלקה שלנו." על סמך דבריו, סביר להניח שמדובר בארגון הפועל במבנה:

1
done
by
מיין לפי