Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

.משה התחייב לעבוד 5 שנים בחברה של יוני. על כן, יוני מממן למשה לימודים והכשרה בחו"ל בשווי של 000,50 דולר. לאחר מכן, משה מקבל הצעה טובה יותר מחברה מתחרה ומודיע ליוני מראש )כחודש( שהוא עוזב את החברה. יוני כועס מאוד ופונה לבית דין לעבודה ומבקש לאכוף את החוזה מול משה. עפ"י הדין הקיים בארץ, מה סביר להניח?

1
done
by
מיין לפי

אדם נחבל בברכו ממעקה בטיחות. מעקה הבטיחות לא נבנה עפ"י התקן וגובהו היה 80 ס"מ פחות מהדרישה בתקן, מטרת המעקה היא מניעת נפילה. עפ"י איזה בסיס נזיקי הייתם ממליצים לנפגע לתבוע?

1
done
by
מיין לפי

בעל חלקה חקלאית לא גידר את כל החלקה. מאחד החלקים הלא מגודרים ברח שור ופגע בעובר אורח, צלעותיו של עובר האורח נפגעו ובעקבות כך הוא תובע נזיקין. מתוקף איזו עוולה הייתם מציעים לו לתבוע ולהיפרע?

1
done
by
מיין לפי

חברה יזמית התקשרה עם קבלן. הקבלן לא עמד בלוחות הזמנים. עקב כך, נגרמו לחברה היזמית נזקים כספיים בגין עיכובי מסירה, פגיעה בפרויקטים אחרים ותזרים מזומנים. מה העוולה הרלוונטית במצב זה?

1
done
by
מיין לפי
by Matan Cohen
Matan Cohen 5 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 75
מה זה גרם הפרת חוזה?
by
by Yuval Moshe
Yuval Moshe 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 130
גרם הפרת חוזה שלא כדין 62. (א) מי שביודעין ובלי צידוק מספיק גורם לאדם שיפר חוזה מחייב כדין שבינו לבין אדם שלישי, הריהו עושה עוולה כלפי אותו אדם שלישי, אולם האדם השלישי לא יוכל להיפרע פיצויים בעד עוולה זו אלא אם סבל על ידי כך נזק ממון. (ב) לענין סעיף זה, היחסים הנוצרים על ידי נישואין לא ייחשבו כחוזה, ושביתה והשבתה לא ייחשבו כהפרת חוזה. חברה יזמית ודיירים מתקשרים בהסכם , אבל החברה היזמית לא מקיימת את ההסכם שלה עם הדיירים בגלל שהקבלן גרם לחברה יזמית להפר את ההסכם בשל אי עמידה בלוחות הזמנים .
by

ניתוח כתפיים שתוכנן נעשה בטעות בכתף הלא נכונה. איזו מהעוולות הבאות סביר לדעתכם שניתן להפעיל?

1
done
by
מיין לפי
by aviv zigi
aviv zigi 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
למה גם תקיפה?
by
by יהודה חזן
יהודה חזן 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 115
התשובה הנכונה היא גם תקיפה וגם רשלנות, לפי המרצה עפר רגב
by
by Asaf Sharabi
Asaf Sharabi 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
לדעתי במרתון הוא אמר רק רשלנות לא?
by
by קובי אליאסי
קובי אליאסי 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
במרתון הוא אמר גם תקיפה וגם רשלנות, תסתכלו בהגדרה בחוק של "תקיפה" https://www.nevo.co.il/law_html/law00/73015.htm (פרק ג)
by
by Yoni Banar
Yoni Banar 0 נקודות · לפני שבוע
מוניטין: 1
רשלנות + תקיפה
by

.הסיג אדם גבול המסיג לא גרם נזק למקרקעין. מתוקף איזו עוולה נזיקית ניתן לתבוע?

1
done
by
מיין לפי

.מה נכון לגבי עוולת הנגישה?

1
done
by
מיין לפי
by Yuval Moshe
Yuval Moshe 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 130
60. נגישה היא פתיחתו או המשכתו של הליך נפל – למעשה, ובזדון, ובלי סיבה סבירה ומסתברת – נגד אדם, בפלילים או בפשיטת רגל או בפירוק, וההליך חיבל באשראי שלו או בשמו הטוב או סיכן את חירותו, ונסתיים לטובתו, אם היה ההליך עשוי להסתיים כך; אך לא תוגש תובענה נגד אדם על נגישה רק משום שמסר ידיעות לרשות מוסמכת שפתחה בהליכים.
by

משה מגיע לחנות פלאפל, מחכה בתור )רואה את התפריט(, אוכל חמוצים חופשי, מזמין מנת פלאפל ואחרי זה מבטל את המנה. בעלת החנות טוענת שהייתה הפרת הסכם?

1
done
by
מיין לפי

.באילו מהמקרים הבאים נטל ההוכחה ברשלנות יעבור לנתבע? )סעיף 41,39 פקודת נזיקין(

1
done
by
מיין לפי
by Yuval Moshe
Yuval Moshe 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 130
פקודת נזיקין , סימן ד' חובת הראיה ברשלנות לגבי אש 39. בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה שהנזק נגרם על ידי אש או עקב אש, וכי הנתבע הבעיר את האש או היה אחראי להבער האש, או שהוא תופש המקרקעין או בעל המיטלטלין שמהם יצאה האש – על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי מקורה של האש או התפשטותה, התרשלות שיחוב עליה. חובת הראיה ברשלנות כשהדבר מעיד על עצמו 41. בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה כי לתובע לא היתה ידיעה או לא היתה לו יכולת לדעת מה היו למעשה הנסיבות שגרמו למקרה אשר הביא לידי הנזק, וכי הנזק נגרם על ידי נכס שלנתבע היתה שליטה מלאה עליו, ונראה לבית המשפט שאירוע המקרה שגרם לנזק מתיישב יותר עם המסקנה שהנתבע לא נקט זהירות סבירה מאשר עם המסקנה שהוא נקט זהירות סבירה – על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי המקרה שהביא לידי הנזק התרשלות שיחוב עליה.
by

ע"פ עוולת הרשלנות בנזיקין, מה הבאים נכון? )סעיף 63,35 פקודת נזיקין(

1
done
by
מיין לפי