Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

.ילד שיחק בקורקינט חשמלי בבית הוריו וניפגש עם מעקה הבטיחות של המרפסת שמש ונחבל בברכיו ובפניו. עורך הדין מצליח מבקש לתבוע את חברת הבנייה בגין הפרת חובה חקוקה. מה נכון מהבאים? )סעיף 63 פקודת נזיקין(

1
done
by
מיין לפי
by Yuval Moshe
Yuval Moshe 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 130
עוולת הפרת חובה חקוקה היא עוולת מסגרת בדיני נזיקין. העוולה יוצרת חבות בנזיקין לנתבע שהפר חובה החלה עליו על פי חיקוק בתנאים המפורטים בסעיף 63 לפקודת הנזיקין. יסודות העוולה: 1)קיומה של חובה המוטלת על המזיק מכוח חיקוק - כלומר קיים חיקוק המחייב את הנתבע בהתנהגות מסוימת. 2)החובה החקוקה נועדה לטובת/הגנת הנפגע. 3)המזיק הפר את החובה המוטלת עליו. 4)ההפרה גרמה לניזוק נזק - כלומר נדרש להוכיח: נזק, קשר סיבתי עובדתי וקשר סיבתי משפטי. 5)הנזק הוא מסוג הנזקים אליהם התכוון החיקוק- על הנזק שנגרם להיות מסוג הנזק שהחובה החקוקה נועדה למנוע. כאן אין ביסוס לעוולת חובה חקוקה, המעקה צריך למנוע נפילה של הילד מהמרפסת ולא היפגשות עם מהמעקה .
by

מה הרעיון החברתי כלכלי שעומד מאחורי דיני החוזים האחיידים:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

מה התפקיד של חוק החוזים האחידים:

1
done
by
מיין לפי
by Yuval Moshe
Yuval Moshe 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 130
מאת "נבו " מטרת החוק: 1. חוק זה מטרתו להגן על לקוחות מפני תנאים מקפחים בחוזים אחידים.
by

משה חושב שבחוזה האחיד שחתם מול חברת "קולד" ישנם מספר סעיפים מקפחים הוא פנה לעורך הדין רוברט עציוני שמצא שטענותיו של מר משה נכונות לאן יפנה עורך הדין רוברט?

1
done
הסבר: בן אדם פרטי לעולם לא ייגש לבית משפט לדין חוזים
by
מיין לפי

על פי חוק התחרות הכלכלית

1
done
by
מיין לפי
by אביאל לוי
אביאל לוי 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 40
עופר אמר שניתן להגדיר חברה כמונופול גם אם שולטת על פחות מ50 אחוז אך בעלת שליטה יחסית מוחלטת בשוק
by
by Daniel Gil
Daniel Gil 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 190
מחזק!
by

מה מהבאים נכון?

1
done
by
מיין לפי

משה מתייעץ עם דני ומספר לדני שמכיוון שהוא יחד עם עוד יצרן היחידים שאופים לחמים במדינה,הם החליטו לטובת הצרכנים לחלק את השוק, אחד מוכר גוש דן והשני בכל הארץ, וכדי למנוע את התחרות בינהם לתאם מחירים

1
done
by
מיין לפי

מה העונש המקסימלי להסדר כובל?

1
done
by
מיין לפי

משה ודויד רכשון דירה מאיתמר, איתמר מכר בבוקר למשה את הדירה ובצהריים לדויד, דויד הספיק באותו היום לרשום הערת אזהרה,ומשה לאחר יומיים גילה לתדאמתו שיש הערת אזהרה לטובת דויד מה מהבאין נכון?

1
done
by
מיין לפי

רוני מכר ליוני דירה ברחובה כנפי נשרים בהרצליה,נעשתה עסקת מכר מקרקעין עורך הדין של יוני מיהר לרשום הערת אזהרה באותו יום,יום למחרת יוני עשה עסקת מכר מקרקעין עם עידו ושכעורך הדין של עידו ביקש לרשום הערת אזהרה סירב הרשם.

1
done
by
מיין לפי