Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בהתאם למקרה שלהלן: מקבל החלטות ניטרלי מבחינת עקומת התועלת (Risk Natural), אשר הערכה הצפויה לכסף היא פונקצית התועלת שלו, מנסה להחליט היום אם: 1- להשקיע בקנייה של 100 ק"ג גלידה, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בסיכוי לגשם מחרת. - אם יש שמש (סיכוי 0.7) הרווחים הם 200$ - אם יש גשם (סיכוי 0.3) הרווחים רק 40$ 2 - להשקיע במנייה של חברת ממתקים, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בשיעור שהמנייה תעלה למחרת (הוא קיבל טיפ שהמניה לא תרד ואפילו לא תישאר במחירה הנוכחי) - אם מחיר המנייה עולה במידה רבה (סיכוי 0.4) הרווחים 150$ - אם מחיר המנייה עולה במידה מועטה (סיכוי 0.6) הרווחים רק 50$. מה ההחלטה המועדפת ומה התוחלת הצפויה (Expected utility) של התוצאה שלה מבחינה כספית?

1
done
נחשב את התוחלת עבור שני המקרים וניקח את המקסימום מבין התוצאות. 0.7*200+0.3*40=152 ועבור השני 0.4*150+0.6*50 = 90 והמקסימום הוא 152 כלומר עדיך לקנות גלידה.
by
מיין לפי

שאלה: בהתאם למקרה שלהלן: מקבל החלטות ניטרלי מבחינת עקומת התועלת (Risk Natural), אשר הערכה הצפויה לכסף היא פונקצית התועלת שלו, מנסה להחליט היום אם: 1- להשקיע בקנייה של 100 ק"ג גלידה, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בסיכוי לגשם מחרת. - אם יש שמש (סיכוי 0.7) הרווחים הם 200$ - אם יש גשם (סיכוי 0.3) הרווחים רק 40$ 2 - להשקיע במנייה של חברת ממתקים, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בשיעור שהמנייה תעלה למחרת (הוא קיבל טיפ שהמניה לא תרד ואפילו לא תישאר במחירה הנוכחי) - אם מחיר המנייה עולה במידה רבה (סיכוי 0.4) הרווחים 150$ - אם מחיר המנייה עולה במידה מועטה (סיכוי 0.6) הרווחים רק 50$. מה ערך האינפורמציה (Value of information) של ידיעה מושלמת אם ירד גשם למחרת?

1
done
נצייר את העץ ובצמתי הסתברות איפה שיש חיזוי אמת שדומה למה שקרה בפועל נשים 1. לאחר מכן נחשב את התוחלת עבור כל צומת הסתברות וניקח את המקסימום לצומת החלטה. בצומת החלטה עבור גשם נקבל 90 ועבור שמש נקבל 200. לבסוף נחשב את התוחלת הסופית 0.3 * 90 + 0.7 *200 = 167. לבסוף נחסיר 167-152 ונקבל 15
by
מיין לפי

שאלה 2: בהתאם למקרה שלהלן: מקבל החלטות ניטרלי מבחינת עקומת התועלת (Risk Natural), אשר הערכה הצפויה לכסף היא פונקצית התועלת שלו, מנסה להחליט היום אם: 1- להשקיע בקנייה של 100 ק"ג גלידה, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בסיכוי לגשם מחרת. - אם יש שמש (סיכוי 0.7) הרווחים הם 200$ - אם יש גשם (סיכוי 0.3) הרווחים רק 40$ 2 - להשקיע במנייה של חברת ממתקים, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בשיעור שהמנייה תעלה למחרת (הוא קיבל טיפ שהמניה לא תרד ואפילו לא תישאר במחירה הנוכחי) - אם מחיר המנייה עולה במידה רבה (סיכוי 0.4) הרווחים 150$ - אם מחיר המנייה עולה במידה מועטה (סיכוי 0.6) הרווחים רק 50$. מה ערך האינפורמציה (Value of information) של ידיעה מושלמת בכמה יעלו מחירי המנייה למחרת?

1
done
by
מיין לפי

מהנדס מומחה לבחינת מבחן אולטרה סאונד חדש שמשתמש בטכנולוגיה חדישה לזיהוי מום בתעלת עמוד השדרה. הנתונים שמוצגים לכם מספרים על 2000 נשים באוכלוסייה המקומית בהן בוצע המבחן בשבוע ה-12 להריון. בסופו של דבר נולדו 42 ילדים עם מים בתעלת עמוד השדרה. אשר למבחן שביצע, ב-52 נשים סה"כ היו תוצאות חיוביות (מראות על מים) מהם ב-35 מקרים נולד תינוק עם מים בתעלת עמוד השדרה. מה מסכם את פרופיל המבחן בצורה מדויקת ומקיפה ביותר?

1
done
נחשב את המטריצה: הערך TP הוא 35. הערך FP הוא 52-35=17. ערך FN הוא 42-35=7 וערך TN הוא 1958-17=1948. נחשב לפי הנוסחאות את הערכים ונראה שזו התשובה הנכונה.
by
מיין לפי

שאלה: מהנדס מומחה לבחינת מבחן אולטרה סאונד חדש שמשתמש בטכנולוגיה חדישה לזיהוי מום בתעלת עמוד השדרה. הנתונים שמוצגים לכם מספרים על 2000 נשים באוכלוסייה המקומית בהן בוצע המבחן בשבוע ה-12 להריון. בסופו של דבר נולדו 42 ילדים עם מים בתעלת עמוד השדרה. אשר למבחן שביצע, ב-52 נשים סה"כ היו תוצאות חיוביות (מראות על מים) מהם ב-35 מקרים נולד תינוק עם מים בתעלת עמוד השדרה. נאמר לאישה הרה שאינה בקבוצת המחקר שעשתה את המבחן שסיכוי העובר באוכלוסיה הרגילה (אלייה היא שייכת) להיות בעל מום בתעלת עמוד השדרה הוא 9% (כלומר זאת הסתברות הראשונית במקרה של העובר שלה). נעשה לה מבחן בשיטה החדשה אשר תוצאתו הייתה חיובית. בהנחה שהרגישות והמובהקות נשארו כפי שהיו בקבוצת המחקר, מה עתה (אחרי המבחן) הסיכוי שלעובר שלה יש מום?

1
done
נתון שהסתברות למום - 9%. כלומר ההסתברות למום 0.09. ההסתברות שאין מום 0.91. לפתרון השאלה נשתמש בבייס. A- ההסתברות שיש מום. B- תוצאה חיובית בבדיקה. אנחנו רוצים למצוא P(A|B). נתון P(A) הוא 0.09. P(B|A) זו בעצם הרגישות שחישבנו TP/P והיא 0.833. P(B) נצטרך לחשב.
by
מיין לפי

שאלה 3: מהנדס מומחה לבחינת מבחן אולטרה סאונד חדש שמשתמש בטכנולוגיה חדישה לזיהוי מום בתעלת עמוד השדרה. הנתונים שמוצגים לכם מספרים על 2000 נשים באוכלוסייה המקומית בהן בוצע המבחן בשבוע ה-12 להריון. בסופו של דבר נולדו 42 ילדים עם מים בתעלת עמוד השדרה. אשר למבחן שביצע, ב-52 נשים סה"כ היו תוצאות חיוביות (מראות על מים) מהם ב-35 מקרים נולד תינוק עם מים בתעלת עמוד השדרה. יועץ גנטי נשאל אם כדאי להציע את המבחן לכל אישה הרה. היועץ ענה "ראו, מתוך ארבע נשים צעירות שנגשו אליי בחודשים האחרונים, לשלוש נולדו תינוקות עם מום כלשהו. כששומעים על שכיחות כזאת, מובן שחשים בלחץ להשתמש במבחן החדש. איזו הטייה (או הטיות)בשיפוט ניתן לחשוד שהשפיעו על מסקנתו של היועץ?

1
done
זמינות - קרה לו בחודשים האחרונים. ייצוגיות- גודל המדגם הוא קטן.
by
מיין לפי
by Ariel Dawidowicz
Ariel Dawidowicz 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 25
איזה תת ערך של זמינות?
by
by Eithan Markman
Eithan Markman 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 76
Ease of Retrievability - זה קרה בחודשים האחרונים, אז קל לו יותר להיזכר בזה
by

בהתייחס לגרף הכיול שבתמונה. גרף זה מסכם סדרת שופטים שבועיים לאורך שנתיים של סוחרי בורסה (ששמם מוסמל ע"י האותיות A עד F) לגבי הסיכוי שמדד הבורסה העיקרי יעלה. עבור כל רמת בטחון בניבוי (כלומר שהמדד יעלה) בטווח שהסוחר ייתן סיכויים בין 0-100 אחוז מוצג שיעור ההצלחה הכולל של הניבוי לאורך שנתיים. לכל סוחר מוצגות תוצאות לגבי רמת שיפוט אחת או שתיים בהן הוא השתמש. מי מהשורות בטבלה הבאה מתאימה ביותר לתאר את רמת הידע והכיול של הסוחרים?

1
done
מי שכל הנקודות שלו על האלכסון יש לו כיול מושלם כלומר A,C,E. מי שיושב על ציר ה-X והערך בציר Y הוא 0 או 1 יש לו ידע מלא- כלומר D ו-E. למי שחסר ידע הוא A שלמרות שהוא מכויל הסיכוי שלו הוא 0.5 בשני המקרים ובנוסף גם B מכיוון שכל חיזוי שלו ייתן 0.5.
by
מיין לפי

חולי שחפת משתעלים, אבל רוב המשתעלים אינם חולי שחפת. מה ניתן להסיק בוודאות

1
done
TP- גבוהה ולכן הרגישות גבוהה
by
מיין לפי
by Shahar Sara Kramer
Shahar Sara Kramer 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
לדעתי יש כאן טעות בשיחזור של השאלה.. תשובות א ו-ב הן הפכים ולכן אחת מהן חייבת להיות נכונה (לדעתי זאת ב), ובגלל שגם ג נכון אני חושבת שצריכה להיות תשובה שגם ב וגם ג נכונות..
by
by ענבר תמיר
ענבר תמיר 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 55
יש גם את האופציה הניטראלית, שאחד גבוה והשני נמוך🐬🐬
by
by Shahar Sara Kramer
Shahar Sara Kramer 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
הבנתי, תודה!
by
by Liel Binyamin
Liel Binyamin 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
לדעתי כי הוא כתב בוודאות אז מה שיודעים בוודאות שאם יש שחפת סיכוי *גבוה* שיש שיעול ושאם מישהו משתעל בסיכוי *נמוך* שיש לו שחפת כל השאר לא וודאי (למשל ב' - אם אין שחפת הסיכוי שלא יהיה גם שיעול לא ברור אם גבוה או נמוך)
by

כאשר מערכת PATHFINDER בוחרת את השאלה הבאה לגבי מידע שהיא צריכה מהמשתמש לצורך אבחנה, מי מהמשפטים הבאים הנכון ביותר?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

לסוכן מכירות של ירחון גיאוגרפי ידוע הגיע בשעת ערב מאוחרת לאוניברסיטה והוא מחפש נואשות אחר לקוחות פוטנציאלים- סטודנטים לגיאוגרפיה. הוא החליט שתחילה הוא ייגש למעבדת המחשבים שבקרבת המחלקה לגיאוגרפיה. אם יש אור במעבדה (הסיכוי לדעתו 0.4) יפתח את הדלת ואז הוא מעריך (בסיכוי של 0.8) שיפגוש סטודנט לגיאוגרפיה שיסכים לדבר איתו. אם הוא לא שם לקוח הוא יתייאש (ולא ימשיך לחפש). אחרת (אין אור במעבדה) הוא יצטרך להחליט האם לחכות ליד הדלת בתקווה שיופיע סטודנט לגיאוגרפיה (הסיכוי לכך לדעתו 0.1) או שיפנה למנזה החלבית. אם יגיע למנזה החלבית לדעתו הסיכוי למצוא שם סטודנטים הוא 0.8. אם ימצא שם סטודנטים הסיכוי למצוא סטודנט לגיאוגרפיה לדעתו הוא 0.4. אם אכן יגיע למנזה החלבית, אך לא ימצא שם סטודנט לגיאוגרפיה, יהיה עליו להחליט אם ללכת לבר הסלטים ולחפש שם סטודנט לגיאוגרפיה (הסיכוי לכך לדעתו 0.05) או לעמוד בשער הכניסה לאוניברסיטה ולקוות שיגיע לשם לקוח פוטנציאלי (להערכתו הסיכוי לכך הוא 0.0000001). הסוכן לקח קורס בקבלת החלטות באוניברסיטת בן גוריון ולכן קיבל החלטות אופטימאליות כדי להביא למקסימום את סיכויו לפגישת לקוח פוטנציאלי באותו הלילה (כלומר ערך מציאת לקוח פוטנציאלי הוא 1 ואחרת 0). ואכן הוא מצא, בשלב כלשהו הגיע סטודנט לגיאוגרפיה שהיה מוכן לשוחח עימו! בהינתן עובדה משמחת זו, מה הסיכוי שהיה אור במעבדת המחשבים שבקרבת המחלה לגיאוגרפיה?

1
done
פתרון ארוך.. הסבר כללי: נשתמש בחוק בייס. B- סיכוי לאור בחדר רופאים פנימית A- הסיכוי שנמצא לקוח אנחנו מחפשים את -P(B|A) לשם כך נשתמש בבייס P(B)- נתון והוא שווה ל-0.4 P(A|B)- נתון והוא שווה ל-0.8 נשאר רק למצוא את P(A). לשם כך נצייר את העץ עם ההסתברויות והחלטות לפי הסיפור. נשים לב שאיפה שבסיפור כתוב "או" זו צומת החלטה ללא הסתברות! וכדי לשים ערך בצומת החלטה נחשב את התוחלת בכל צומת הסתברות וניקח את הערך המקסימלי והוא יהיה בצומת החלטה! לבסוף נגלה ש-P(A) הוא 0.518. ואז נציב את כל הנתונים בנוסחת בייס ונקבל 0.617.
by
מיין לפי