Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לקבוצת סטודנטים ביום הסטודנט הוצע להשתתף (1) בהגרלה אשר בה יוצע להם סיכוי של 5% לזכייה ב-950 ש"ח ו- 95% להפסד של 50 ש"ח. או לחילופין (2) במשחק אשר בו ישלמו 50 ש"ח כדי להשתתף בהגרלה עם סיכוי של 5% לזכות ב-1000 ש"ח וסיכוי של 95% לא לזכות בדבר. מה לדעתך לפי המחקרים שלמדנו והמאמרים שקראת סביר ביותר שיקרה:

1
done
נקודת ייחוס שונה לכל מקרה.. במקרה הראשון נקודת הייחוס היא 0 ובמקרה השני היא -50 אז אני רוצה לפצות על זה ולהיכנס להגרלה. ויש פה גם עניין של שנאת הפסד
by
מיין לפי

פרדוקס "היד החמה" בכדורסל מאופיין בעיקר ע"י:

1
done
ב- נכון כי במקרה של המהמרים אם יש רצף לדוגמה ברולטה של שחור שחור שחור אז בהימור הבא מישהו ירצה לשים אדום בטענה שהרולטה תתקן את עצמה כי ההסתברות לשני המקרים היא שווה ורנדומלית. לעומת כדורסל שביד החמה לכל שחקן יש סטטיסטיקה אישית ולכן שחקן שיקלע הסטטיסטיקה שלו תשתנה לטובה (שחקן שונה מרולטה)
by
מיין לפי

שאלה: קבלת החלטה קבוצתית לאחר דיון, כאשר היא מושווית לשימוש בתוצאה הממוצעת של כל הפריטים שמחליטים בנפרד לפני הגעתם לקבוצה מאופיינת ע"י:

1
done
by
מיין לפי

רופא מומחה ניסה לייצג חלק מהיד האבחנתי שלו ע"י רשת הסתברותית ביסיאנית (Belif Network) כחלק מפיתוח מודל האבחנתי שרטט הרופא את המודל הבא. אשר בו האותיות מייצגות מחלות או סימפטומים והקשתות קשרים הסתברותיים:

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינם מניחים אי תלות הסתברותית:

1
done
by
מיין לפי

היד החמה ותבניות:

1
done
by
מיין לפי

הטעות בהערכת תוצאת חיתוך הסתברויות כגדולה מכל אחת מההסתברויות (Conjunction Fallacy):

1
done
by
מיין לפי

קבלת החלטה קבוצתית בין מספר אלטרנטיבות לפי כלל בורדה (Borda) מאופיינת ע"י:

1
done
by
מיין לפי

מנהל מערכות מידע מחליט שלא לאשר עדכון גרסה חדשה שעולה 50$ לתוכנה שעולה 150$, אך מאשר עדכון זיכרון במחיר 270$ לשרת שמפעיל את התוכנה ואשר עולה 5400$. התוצאה הסופית זהה מבחינת ערכה למשתמש. קרוב לוודאי שבבסיס החלטתו קיים:

1
sentiment_very_satisfied
ב- Topical- החלטה תלוית הקשר, מסתכלים על ההקשר של ההחלה פרופורציונאלי לערך מסויים על מה ההנחה. עדכון שהוא החליט לבצע היה פרופורציונאלי לעלות של מה שרצה לעדכן. ד'- בעקבות ה-Topical אני מזיז את ה-reference point לכן יש פה גם מסגור.
by
מיין לפי

מהנדסת מערכות תומכות החלטה נתבקשה לייצג על ידי רשת הסתברותית ביסיאנית ((Belief Network מספר סוגי מודיעין מסחרי שנאספים ע"י החברה, כגון מידע על רוויון השוק, מידע על הסיכוי שהמתחרה העיקרית מפתחת מוצר דומה, סקרי שווקים שונים שיבוצעו, פליטות פה של מנהלי החברה המתחרה העיקרית לעיתונות ועוד. המטרה-- להעריך מה הוא המוצר שמנסה החברה המתחרה לפתח. אילו הנחות עליה להניח כדי להשתמש במודל שבחרה?

1
done
by
מיין לפי