Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מי מהמערכות או המודלים החישוביים הבאים מניח את הנחת השלילה ההדדית (MUTUAL EXCLUSIVITY)?

1
done
(MUTUAL EXCLUSIVITY) - חיתוך ריק, לא יכול להיות גם A וגם B. כלומר בהקשר של מחלות כדי לשפוט מניחים שיש מחלה אחת.
by
מיין לפי

את/אתה נקראים כמהנדס ביו רפואי מומחה לבחינת מכון חדש לבדיקת צפיפות עצם המשתמש בטכנולוגיה חדישה לזיהוי מחלת האוסטאופורוזיס. המבחן בוצע ב-600 נשים באוכלוסיה המקומית. עבור 26 נשים נתן המבחן תוצאות חיוביות (המראות על מחלת האוסטאופורוזיס) ומהן 17 אכן חלו במחלת האוסטאופורוזיס. בפועל חלו 22 נשים סה"כ במחלת האוסטאופורוזיס. מה מסכם את פרופיל המבחן בצורה מדוייקת והמקיפה ביותר?

1
done
נתון TP שהוא 17. היו 26 בדיקות חיובית ולכן FP=26-17=9 . ל-22 נשים באוכלוסיה קיימת המחלה ולכן FN=22-17=5. מכאן של-578 אין את המחלה כי היו 600 נשים. ולכן TN= 578-0=569. כשיש את כל הנתונים נציב בנוסחאות ונראה שג' הכי מתאים.
by
מיין לפי

שאלה 2:את/אתה נקראים כמהנדס ביו רפואי מומחה לבחינת מכון חדש לבדיקת צפיפות עצם המשתמש בטכנולוגיה חדישה לזיהוי מחלת האוסטאופורוזיס. המבחן בוצע ב-600 נשים באוכלוסיה המקומית. עבור 26 נשים נתן המבחן תוצאות חיוביות (המראות על מחלת האוסטאופורוזיס) ומהן 17 אכן חלו במחלת האוסטאופורוזיס. בפועל חלו 22 נשים סה"כ במחלת האוסטאופורוזיס. נאמר לאישה שאינה בקבוצת המחקר שעשתה את המבחן שהסיכוי באוכלוסיה הרגילה (אליה היא שייכת) להיות חולה במחלת האוסטאפרוזיס הוא 12% (כלומר, זאת ההסתברות הראשונית במקרה שלה לפני כל בדיקה). נעשה לה מבחן בשיטה החדשה אשר תוצאתו הייתה חיובית. בהנחה שהרגישות והמובהקות נשארו כפי שהיו בקבוצת המחקר, מה עתה אחרי המבחן הסיכוי שהיא חולה במחלת האוסאופורוזיס?

1
done
נשתמש בבייס ונחשב. נתון שהסתברות למחלה - 12%. כלומר ההסתברות למחלה 0.12. ההסתברות שאין מחלה 0.88. לפתרון השאלה נשתמש בבייס. A- ההסתברות שיש מחלה. B- תוצאה חיובית בבדיקה. אנחנו רוצים למצוא P(A|B). נתון P(A) הוא 0.12. P(B|A) זו בעצם הרגישות שחישבנו TP/P והיא 0.772. P(B) נצטרך לחשב P(B)=P(A)P(B|A)+(1-P(A))FPR. אחרי שנחשב נציב בבייס ונגלה שזו התשובה.
by
מיין לפי

מנהל מערכות מידע שוקל הצעות ביטוח לחומרה. הצעה אחת (בעלות של 2000$) מציע לבטח כנגד סיכון של שיטפון בבניין דבר שהסיכוי אליו הוא 0.5%, הצעה שנייה מציעה לבטח (בעלות של 1500$) כנגד סיכון של שריפה בבניין כשסיכוי לשריפה הוא 0.2%, והצעה שלישית לבטח כנגד שניהם (שריפה ושיטפון) בעלות של 3700$. הנח שאין סיכונים אחרים, ושהוא יכול לקחת רק אחת מהאופציות. אם מנהל מערכות המידע החליט לקחת את האופציה השלישית (לבטח כנגד שניהם), סביר שחלק מההחלטה שלו הושפע ע"י:

1
done
מדובר פה באפקט הביטחון כי המנהל רוצה כיסוי מלא ללא חששות. וניתן לראות שההסתברויות ממש נמוכות והמנהל נותן להסתברויות נמוכות משקולות גבוהות כי הוא רוצה את אפקט הוודאות.
by
מיין לפי

בהתאם לתמונה, מי מהביטויים הבאים יופיע כחלק מהביטוי שמייצג את ההסתברויות של הופעות F,E,D,C,B,A ביחד?

1
done
תלוי רק במי שמצביע עליו (הסתברות מותנת)
by
מיין לפי

מקבל החלטות ניטרלי מבחינת עקומת תועלת (Risk Netural), אשר התוחלת הצפויה לכסף היא פונקציית התועלת שלו, מנסה להחליט היום אם: 1- להשקיע בדולרים, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלוייה בסיכוי שנגיד בנק ישראל יוריד מחר את הריבית במשק. - אם הוא יוריד את הריבית (סיכוי 0.3) הרווחים הרווחים 160$. - אם לא יוריד (סיכוי של 0.7) הרווחים רק 40$. 2 - להשקיע במנייה של חברת הייטק, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בשיעור שהמניה תעלה למחרת (הוא קיבל טיפ שהמניה לא תרד ואפילו לא תישאר במחירה הנוכחי) - אם מחיר המניה עולה במידה רבה (סיכוי של 0.8) והרווחים 180$. - אם מחיר המניה עולה במידה מועטה (סיכוי של 0.2) והרווחים רק 50 דולר. מה ההחלטה המועדפת ומה התוחלת הצפויה של התוצאה שלה מבחינה כספית?

1
done
נחשב את התוחלת עבור שני המקרים וניקח את המקסימום מבין התוצאות. יוצא 154 עבור מניות.
by
מיין לפי

שאלה 2: מקבל החלטות ניטרלי מבחינת עקומת תועלת (Risk Netural), אשר התוחלת הצפויה לכסף היא פונקציית התועלת שלו, מנסה להחליט היום אם: 1- להשקיע בדולרים, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלוייה בסיכוי שנגיד בנק ישראל יוריד מחר את הריבית במשק. - אם הוא יוריד את הריבית (סיכוי 0.3) הרווחים הרווחים 160$. - אם לא יוריד (סיכוי של 0.7) הרווחים רק 40$. 2 - להשקיע במנייה של חברת הייטק, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בשיעור שהמניה תעלה למחרת (הוא קיבל טיפ שהמניה לא תרד ואפילו לא תישאר במחירה הנוכחי) - אם מחיר המניה עולה במידה רבה (סיכוי של 0.8) והרווחים 180$. - אם מחיר המניה עולה במידה מועטה (סיכוי של 0.2) והרווחים רק 50 דולר. מה ערך האינפורמציה של ידיעה מושלמת אם הנגיד יוריד את מחיר הריבית?

1
done
נצייר עץ שיתחיל מההסתבריות בפועל של יוריד לא יוריד א המנייה ואז יתפצל לצמתי החלטה אם לבחור בדולרים או מניות ועבור מקרים שקשורים להסתבריות של ירידת דולרים נשים 1 לידיעה מלאה -0 שאין ידיעה. (עבור המנייה נשאיר את ההסתברויות שהיו). נחשב את התוחלות וניקח את המקסימום ולבסוף נחשב את התוחלת הסופית שהיא- 0.3*160+0.7*154 = 155.8 ואז מהתשובה הזו נחסיר 154 (התוחלת הרגילה ללא ידיעה) ונקבל 1.8 שזהו ערך האינפורמציה.
by
מיין לפי

שאלה נוספת: מקבל החלטות ניטרלי מבחינת עקומת תועלת (Risk Netural), אשר התוחלת הצפויה לכסף היא פונקציית התועלת שלו, מנסה להחליט היום אם: 1- להשקיע בדולרים, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלוייה בסיכוי שנגיד בנק ישראל יוריד מחר את הריבית במשק. - אם הוא יוריד את הריבית (סיכוי 0.3) הרווחים הרווחים 160$. - אם לא יוריד (סיכוי של 0.7) הרווחים רק 40$. 2 - להשקיע במנייה של חברת הייטק, החלטה שהצלחתה לטווח קצר תלויה בשיעור שהמניה תעלה למחרת (הוא קיבל טיפ שהמניה לא תרד ואפילו לא תישאר במחירה הנוכחי) - אם מחיר המניה עולה במידה רבה (סיכוי של 0.8) והרווחים 180$. - אם מחיר המניה עולה במידה מועטה (סיכוי של 0.2) והרווחים רק 50 דולר. מה ערך האינפורמציה של ידיעה מושלמת בכמה יעלו מחירי המנייה למחרת?

1
done
by
מיין לפי

בתחנות לבריאות המשפחה ("טיפת חלב") ברחבי הארץ מתבצעת שקילה של יחדים שהגיעו לגיל שנה, הממוצע הארצי הוא 9 ק"ג. כשקיבל הרופא המחוזי במשרד הבריאות את ממוצעי המדידות היומיים משתי תחנות במחוז שלו בחודש האחרון, הוא הבחין כי, באורח מוזר מספר הימים בהם היה הממוצע גבוה מ-9.5 ק"ג, גדול בהרבה בתחנה החדשה בה נשקלו כ-5 ילדים ביום, מאשר בתחנה הוותיקה בה נשקלים כ-50 ילדים ביום. בעקבות זאת, החליט הרופא המחוזי לדרוש בדיקה ותיקון של המשקל לשקילת תינוקות שבתחנה החדשה. לפי הנתונים הנ"ל, אלו הטיות בשיפוט עלולות היו לגרום להחלטתו של הרופא המחוזי

1
done
המדגמים שונים! התבססות תוצאה על גודל מדגם קטן.
by
מיין לפי

קבוצת נחקרים נשאלה שאלה שבה הוצג לה פרופיל של אדם והוצגה רשימה של 10 אפשרויות, כששתיים מתוכן היו רופא ורפא קרדיולוג. הנחקרים התבקשו לדרג את רשימת האפשרויות ע"פ הסבירות שהאפשרות מתאימה לפרופיל האדם שתואר להם. באיזה סוג של מבחן או מבחנים השתמשו במחקר זה?

1
done
Direct - transparent test- קבוצה אחת מקבלת רק המשפטים הרלוונטים בהם יחס ההכלה מודגש. Indirect test- שתי קבוצות מקבלות סט אחר של אירועים מכל האירועים. Direct-subtle test קבוצה אחת (כמו במקרה שלנו) מקבלת את כל האירועים גם הלא רלוונטים (יחס ההכלה לא מודגש).
by
מיין לפי