Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כאשר רוני היה קצין בצבא, פנה אליו המפקד שלו ואמר לו: "אני רוצה שקציני יהיו בכל מקום, שייקחו חלק בכל דבר ושלא יתחמקו משום עבודה. אני רוצה שידעו ויעשו יותר טוב מכל איש בפלוגה. אני רוצה שיבססו את הזכות הגדולה שניתנה להם, להיות כאן קצינים, שיבססו את הזכות הזו הן מוסרית, הן פיזית והן מקצועית... כקצין אתה חייב לזכות בהערכת האנשים הכפופים לך. כאשר תשיג הישג יקר זה - המענה לפקודה יעשה מרצון ובמסירות, ובשעת משבר - גם תוך כדי חירוף נפש." לפי תיאוריית הטווח המלא, ציטוט זה משקף בעיקר סגנון מנהיגות דומיננטי של:

1
done
by
מיין לפי

שוני הוא מנהיג המאופיין בסגנון מנהיגות דומיננטי של "שב והנח". על פי עקרונות מודל הטווח המלא שהוסברו בכיתה, סביר להניח ששוני:

1
done
by
מיין לפי

מה אינו נכון על פי עקרונות מודל הטווח המלא של Bass & Avolio (1993):

1
done
by
מיין לפי

לחיים אין תפקיד ניהולי, ובכל זאת, מאחר והוא האדם המנוסה ביותר בצוות ובעל ידע ייחודי שאין לאף אחד אחר (כולל המנהל), אנשים נשמעים לו ומבצעים את הוראותיו. על פי הטיפולוגיה של פופר (1994) ניתן להניח שחיים מפעיל את חברי הצוות על ידי:

1
done
by
מיין לפי

רינה היא ראש צוות חדר בקרה, שתפקידו להשגיח על המוניטורים המראים כי אין חריגה מדרישות התפעול של המפעל. סגנון המנהיגות הדומיננטי האפקטיבי ביותר עבורה (כפי שהודגם בכיתה):

1
done
by
מיין לפי

רונה מתמנה למנהלת סניף דואר. בימי העבודה הראשונים היא מגלה לשמחתה שעובדיה הם בעלי ניסיון ואף אינטליגנטים, אך בעקבות עימותים עם מנהל הסניף הקודם הם מדוכדכים ולא מתפקדים בצורה יעילה. על פי ה-Situational Leadership Theory של Hershey & Blanchard - מה תהיה אסטרטגיית המנהיגות הטובה ביותר על מנת לשפר את תפקוד המונהגים?

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון לגבי מנהיג כריזמטי חברתי אך לא בהכרח נכון לגבי מנהיג כריזמטי אישי?

1
done
by
מיין לפי

על פי הכתוב במאמרו של רלף סטייר (Stayer, 1990) ניתן להניח כי בשלבי הניהול המוקדמים שלו (עד לסביבות שנות ה-80) מנהיגותו הייתה ניתנת להגדרה כ:

1
done
by
מיין לפי

דני מפתח תיאוריה, במהלכה הוא מנסה להסביר היווצרות של קשר איכותי בין מנהיג למונהג כתוצאה מאינטראקציה מתמשכת. לפיכך דני מפתח בהכרח תיאוריית:

1
done
by
מיין לפי

בסרט 'המאמן קרטר' המאמן מורה לשחקני הקבוצה לרוץ במשך זמן רב. זוהי דוגמה לשימוש ב...

1
done
זו סמכות כי הוא משתמש בהרשאה שלו כמאמן כדורסל ואומר לשחקנים מה לעשות במהלך האימון.
by
מיין לפי