Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

עקרונות היסוד של המודל Behavioral Theory of Charismatic Leadership מתבססות על:

1
done
שאלה קלה מאוד. קוראים לתיאוריה בשמה. התיאוריות הכריזמטיות מסתמכות על הגישה ההתנהגותית.
by
מיין לפי

ההבדל בין Self-Concept Based leadership theories של Shamir, Arthur & House (1993) לבין זו של Lord & Hall (2005) הוא:

1
done
התיאוריה של שמיר מסבירה בעיקר כיצד המנהיג והתנהגותיו משפיעים על זהות המונהגים. התיאוריה השנייה נוגעת בקשר בין זהות המנהיג לבין התנהגויותיו.
by
מיין לפי

על פי טענת Bass (1985):

1
done
חייבת להיות כריזמה כדי שתהייה מנהיגות כריזמטית. אבל לא כל מנהיג כריזמטי הוא מעצב, יכול להיות גם מנהיג אפל.
by
מיין לפי

ראש ממשלת חונטוזה הוא אדם בעל מראה מרשים, קול עמוק ויכולות רטריות יוצאות דופן. הוא סוחף את אזרחיו בכך שהוא מחבר אותם לפחדים העמוקים ביותר שלהם ונותן להם תחושה שהוא היחיד שיכול לשמור עליהם. הוא מחזיק ברוב עמדות המפתח בממשלתו ואין לו יורשים שניתן להצביע עליהם. תושבי חונטוזה מצביעים לו פעם אחר פעם, מתוך פחד למה שעלול לקרות להם במידה ומישהו אחר יעלה לשלטון. מה מהבאים נכון בסבירות גבוהה?

1
done
הדמות המתוארת הוא מנהיג כריזמטי אישי. הוא לא מנהיג אתי. מנהיגים כריזמטיים אישים משמשים בתהליך הפנמה מסוג הזדהות. את תיאוריית שני המודלים לא למדנו.
by
מיין לפי

דני הצטרף לכת "מחבקי הפרחים". בראש הכת עמד אבי. דני, כמרבית מאמיני הכת, תופס את אבי ככריזמטי מאד ומגיב להוראותיו בבחינת "ראה וקדש". אבי מצדו, מוביל את הכת בצורה סמכותית ופסקנית ונראה כנהנה מאד ומההערצה המורפעת עליו. מהכתוב מעלה ועל פי הנלמד בכיתה, מה ניתן להניח בסבירות גבוהה?

1
done
המנהיג הוא מנהיג כת – כריזמטי אישי. לפיכך הוא ישתמש בעיקר בתהליכי השפעה המבוססים על ציות, אפשר לפעמים אך הם משתמשים בעיקר על הזדהות. משתמשים בעיקר בכוח אישי. מנהיגים לא אתיים אישיים לא בונים חזון במשותף, אלא מנחיתים חזון על המנהיגים שלו.
by
מיין לפי

רונן הינו ראש צוות מוכשר אשר זוכה להערכה רבה מצד העובדים שלו, המעריצים 'את האדמה עליה הוא דורך'. רונן התחרה על משרה פנויה לראש פרויקט והפסיד לראש צוות אחר. בתגובה הודיע למנהל שלו שהוא עוזב את העבודה מיידית, לקח את חפציו ויצא מהבניין שלא על מנת לחזור אליו. על פי מאמרם של Howell & Avolio (1992):

1
done
לא ניתן לדעת עד הסוף אך כנראה שהוא מנהיג אישי כי הוא לא נשאר ולא ניסה לשנות דברים שהפריעו לו, אלא ישר לקח את דבריו והלך.
by
מיין לפי
by Sharon Levy
Sharon Levy 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 207
למה לא ניתן להגיד שהוא לא אתי? ברגע שהאינטרס האישי שלו לא מומש (להיות ראש פרויקט) הוא המשיך בלי להסתכל אחורה בכלל - כלומר בכלל לא התייחס למונהגים שהיו לו.
by

דני הוא מונהג של רונן. הוא חרוץ מאד ונלהב מאד להצלחת הקבוצה, עובד שעות ארוכות ומביע את דעתו בכל עניין. להפתעתו, רונן שמע מאחד מחברי הקבוצה האחרים כי דני פנה למנהל של רונן, התלונן בפניו על יכולות הניהול של רונן וביקש שימנו במקומו 'מנהל מוכשר יותר' על מנת שהקבוצה תוכל להצליח. על פי הטיפולוגיה המופיעה במאמר של Kellenman (2007), דני הוא מונהג מסוג:

1
done
by
מיין לפי

לפי תיאוריית התלות של פידר, יש...

1
done
by
מיין לפי

לפי תאוריית התלות של פידלר יש שלושה תנאים מצביים. אנא סמן/סמני את התשובה היחידה שאינה אחת מאותם תנאים:

1
done
by
מיין לפי
by רינת מרשון
רינת מרשון 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
לפי הסיכום : יחס מנהיג-עובד, מובנות המשימה ועמדת כוח המנהיג. חשיבות המשימה זאת התשובה הנכונה
by

רועי הוא אחמ"ש במסעדת יוקרה בשם 'בליניג בליניג - תראו כמה כסף'. תפקיד האחמ"ש מלווה בכוח רב - לאחמ"שים במסעדה אוטונומיה רבה. היחס בינו לבין צוות המלצרים מעטולהבים - יש ביניהם יחסי כבוד והערכה הדדיים. הוא מקפיד להעביר להם משימות בצורה רהוטה וברורה בכל תדרוך. לפי תיאוריית התלות של פידלר, סגנון המנהיגות המתאים לסיטואציה המתוארת לעיל הוא...

1
done
מנהיגות מצווה ומנהיגות מאצילה הם מושגים הלקוחים מתאוריית המנהיגות המצבית של הרשי ובלנצ'רד. לפי התיאוריה של פידלר, כשהכל ממש טוב (יש למנהיג כוח, המשימות מובנות והיחסים בין המנהיג לעובדים טובים) אז מתאימה מנהיגות מוכוונת משימה.
by
מיין לפי