Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מהן הסביבות המשפיעות על מערכות ארגוניות? (שני תשובות נכונות)

1
done
done
הסביבות המשפיעות על מערכות ארגוניות: חיצונית: פוליטית, טכנולוגית, כלכלית, דמוגרפית, אקולוגית, משפטית, חברתית-תרבותית פנימית: מאפייני העובדים, תרבות ארגונית, תרבות הניהול, שיטות, מבנה ועוד.
by
מיין לפי

במה ארגונים נבדלים זה מזה? (שני תשובות נכונות)

1
done
done
במה ארגונים נבדלים זה מזה: במידת הפתיחות שלהם לסביבה במקורות יבוא האנרגיה. בתהליך שבו הם מעבדים את האנרגיה עד לקבלת המוצר במעבר בין התוצר לתשומה החוזרת
by
מיין לפי

מהו סדר הפעולות לפי תורת המערכות הפתוחות של כץ וכהאן

1
done
תשומה = מרכיבים , תהליך = ייצור מוצר , תפוקה = מוצר מוגמר של המפעל , וחוזר על עצמו.
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

לפי תורת המערכות הפתוחות של כץ וכהאן בכל מערכת פתוחה יהיה מנגנוני משוב?

1
done
לכל מערכת פתוחה מנגנוני משוב: לכל מערכת פתוחה ישנה זרימה של תשומות מידע לארגון, תשומות המידע השונות מספקות לארגון אינדיקציה בקשר שיש לארגון עם הסביבה, הארגון מכניס אליו תשומות מידע אשר מתאימות לארגונו ומנפה את תשומות המידע הלא רלבנטיות , המערכת עושה זאת באמצעות מנגנוני קידוד. איסוף המידע, המשוב החיובי מחזק את דרכי פעולת הארגון ואילו המשוב השלילי מתריע ועשוי לאפשר למערכת לתקן את הסטייה מהמטרות. למשל: עזיבה ארגונית,שביעות רצון של לקוחות, דימוי שלילי של ארגון.
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

למה מערכת פתוחה עשויה ליצור לעצמה "דרגות חופש"

1
sentiment_very_satisfied
מערכת פתוחה - עשויה ליצור לעצמה "דרגות חופש", באמצעות יותר ידע משנדרש בתהליך, תוכניות שונות , עתודות כוח אדם ובדרכים אלו ואחרות היא מקטינה או מבטלת את האנתרופיה.
by
מיין לפי

שוויון האחרית הוא?

1
done
שוויון האחרית-ריבוי דרכים להשגת המטרות מערכת עשויה להגיע לאותו מצב סופי אפילו אם התחילה בתנאים שונים והתנהלה בדרכים שונות. אין דרך אחת נכונה להשגת המטרה הארגונית, אם למשל שיטה מסוימת אינה מצליחה להניב את המטרות בצורה הטובה ביותר יש לנסות ליישם שיטה אחרת.
by
מיין לפי

מודל SWOT הוא:

1
מודל SWOT: הוא מודל אשר מסייע לארגון וליחיד לזהות גורמים פנימיים וחיצוניים אשר עשויים להשפיע על השגת היעדים של הארגון. בוחן את העוצמות והחולשות הפנימיות של הארגון ואת ההזדמנויות העומדות בפניו והאיומים המופנים כלפיו מצד הסביבה. ההנחה היא שכל מערכת ארגונית אמורה לאבחן באבחון פנימי ואבחון חיצוני ועל פי אבחונים אלו לפעול.
by
מיין לפי

מאפיינים קוגניטיביים הם:

1
done
מאפיינים קוגניטיביים – לכל אדם מאפיינים שכליים- מאפייני תפיסה- כיצד הוא תופס את המציאות, כיצד מפרש, כיצד מעבד מידע? מהם דפוסי החשיבה שלו? זיכרון, - האם טוב בזיכרון לטווח קצר או ארוך? כיצד הזיכרון משפיע על עבודתו? למשל: אני אמליץ לחבר לבוא לעבוד במקום העבודה שלי, לתפיסתי הארגון הוגן, מאפשר וכו.. כשהחבר מתחיל לעבוד במקום העבודה , הוא לא מבין על מה דיברתי , הוא תופס את הארגון אחרת.
by
מיין לפי

מאפייני עמדות- לכל עמדה יש?

1
done
לכל עמדה שלושה מרכיבים: הכרתי- , שכלי, -המידע שיש לנו על הגירוי, האמונה שיש לנו על הגירוי רגשי- הכוון ועוצמת הרגשות כלפי אובייקט העמדה- קבלה או דחייה. התנהגותי-המרכיב הפעולתי , הנטייה לפעול בדרך מסוימת כלפי אובייקט העמדה.
by
מיין לפי

מהו לא המטען האישי של העובד:

1
done
המטען האישי של העובד: מאפיינים קוגניטיביים-הכרתיים, מאפייני עמדות, מאפיינים רגשיים, מאפייני מוטיבציה, מאפייני אישיות, מאפייני יכולת ולמידה.
by
מיין לפי