Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בארגון "חבצלת", שעור ההיעדרויות בקרב העובדים הוא גבוה. מנהל משאבי אנוש החליט לפתור את הבעיה על ידי מתן תוספת למשכורת בגין אי היעדרות, הטיפול בבעיית אי היעדרות מתאים ל:

1
done
שינוי ממעלה ראשונה- שינוי בתוך מסגרת החשיבה או בתוך דפוס החשיבה. שינויים קטנים הנבנים האחד על השני, במסגרת דפוסים קיימים. טיפול בסימפטום הבעיה שינוי ממעלה שנייה- שינוי של מסגרת החשיבה או דפוס החשיבה מאופיין בשינוי אופן חשיבה שינוי בדפוסי אמונה וחשיבה , שינוי בערכים, בהנחות יסוד ,טיפול בשורש הבעיה
by
מיין לפי

על פי המודל הרציונאלי של סיימון , אם לאחר ההחלטה שנתקבלה, נתקבל משוב שלילי על המחליט :

1
done
הסבר: לפי המודל של סיימון אם נתקבל משוב שלילי נחזור על שבעת השלבים ושלב ראשון איסוף מידע שלב שני לזהות את הבעיה החדשה שנוצרה.
by
מיין לפי

על פי תיאורית הציפייה של וורום, סמן/י מהי התשובה הנכונה:

1
done
הסבר: האדם מונע על פי שיקולי מה אני נותן ומה אני מקבל בעד זה ("קח תן") אז צריך להיות ברור לעובד למה כדאי לו לעשות מעל המצופה ומה הוא יקבל בתמורה לתוצאותיו
by
מיין לפי

במסגרת מבחני המיון לקבלת עובדים למקומות עבודה שונים, המועמדים נבחנים במבחנים שונים, חלקם מנסים לבחון את יכולת ריסון הדחפים של המועמדים , יכולת הבעת רגשות במצבים שונים באמצעות מבחני המיון מנסים לבחון את :

1
done
הסבר: מבחני המיון מנסים לבדוק את כל התכונות ושל האדם שיכולות לפגוש בסיטואציות שונות במקום העבודה ובכך לדעת איפה לשים אותו והאם בכלל כדאי להעסיקו.
by
מיין לפי

על פי תיאורית שני הפקטורים- מניעים של הרצברג, עידוד של יוזמות עובדים וקישור בין התפקוד של העובד לקבלת אחריות אישית על מעשיו הינם חלק מגורמים:

1
done
הסבר:עידוד יוזמות של העובדים ולקיחת אחריות על מעשיו הם גורמים מוטיבציונים עובד וותיק אשר עצמאותו תיפגע בגלל פיקוח ישיר יקטין ראש ולא יירצה להיות אחראי למעשיו ולהציע יוזמות וזה הפסד של הרבה ידע יש לו ממספר שנותיו כעובד וותיק.
by
מיין לפי

מוסדות אקדמיים בוחרים סטודנטים על פי מבחנים ממיינים כמו למשל : ציון בפסיכומטרי, על פי מאפייני ארגון- סביבה:

1
done
הסבר: לפי ההיגיון אם מוסדות אקדמיים יקבלו בלי תנאי סף כל אדם ללא טיפת עבר השכלתי יוכל ללמוד אצלם וזה לא מבטיח להם שכל מי שלומד אצלם ייצא עם תואר ובכך הם נתונים לדירוג נמוך בכך שהם מציבים תנאי סף הם נותנים לעצמם בכאילו תעודת ביטוח.
by
מיין לפי

מאפיין "חשיבת יחד" בתהליך קבלת החלטות:

1
done
הסבר: החזקת בקבוצה יכול לדאוג שהדעות שלו יבחרו למרות שלא כולם מסכימים ולא בטוח שזה הרעיונות שלו טובים לארגון לעומת רעיונות של עובדים יותר "חלשים" בארגון שלא מקשיבים להם.
by
מיין לפי

בארגון תעשייתי גדול החליטו לבחון כיצד להקטין את מס' ליקויי הבטיחות בארגונם, לאחר מחשבה החליטו ללמוד מארגון תעשייתי גדול אחר בעל מוניטין בטיפול במפגעי בטיחות . לאחר ישיבות שנערכו עם צוותי הבטיחות , החליטו ליישם את דרכי הטיפול שלמדו מודל קבלת ההחלטות המתאים לתאר את אופן התנהלותם הוא:

1
done
הסבר: במודל זה ינסו למצוא פתרון לבעייה דרך ארגונים דומים שכבר חוו את הבעיה הזו ולהעתיק מהם את הפתרון.
by
מיין לפי

מערכת ארגונית המעצימה את יכולות העובד, מדריכה את העובד, מעשירה ומפתחת את הידע וההתנסויות של העובד דוגלת בגישת:

1
done
הסבר: תאוריה זו נותנת לעובד הרגשה טובה ודגש למשאב האנושי אך בכל זאת יש איררכיה בין ההנהלה לעובדים אבל שמים דגש על הצרכים הרגשות והתנאים של העובד.
by
מיין לפי

המזכיר המוכשר של מנהלת החברה , מנהל באופן שוטף את עבודתו, מטפל ביעילות ובאדיבות בלקוחות, ספקים עובדים ועוד. המזכיר התלונן בפני המנהלת על חוסר העניין בעבודתו, על שנמאס לו מהשגרה היומיומית ועל כוונתו לחפש עבודה אחרת שיש בה יותר עניין ואתגר. המנהלת שהוטרדה מן האפשרות שמזכירה יעזוב , החליטה להעלות את שכרו ושיפרה את תנאי עבודתו, להפתעתה , מצאה כי המזכיר לא שינה את כוונתו לעזוב. על פי איזו תיאוריה מוטיבציונית ניתן לפתור את העזיבה האפשרית של המזכיר:

1
done
הסבר: מודל זה אומר שצריך לבדוק כל עובד לפי רמת האיכפתיות שלו לתפקיד וכמה הוא חשוב ותורם לארגון לפי תוצאות השאלון יהיה אפשר למקם את העובד בתפקיד הנכון עבורו מעובד פס יצור פשוט ועד מנהל, ככל שהעובד יהיה במקום הנכון עבורו גם העובד ירגיש טוב וכך הארגון רק ירוויח.
by
מיין לפי