Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בארגון משפחתי לייצור מזון , הנכד שחזר מלימודים גבוהים המליץ לאביו ולסבו לחשוב על שינוי דרכי הייצור של הארגון . הוא הציע לערוך סקרי שוק, להביא אדם מקצועי שינתח את הארגון והשוק , הנכד נתקל בסירוב מצד אנשי המשפחה בטענה שאין לשנות את הארגון , כיוון שכך הם רגילים לעבוד מה עשויי לאפיין את הנחות היסוד של התרבות הארגונית הקיימת בארגון:

1
done
by
מיין לפי

לפי מודל "הרציונאלי", העובדים ברצפת הייצור יהיו האנשים המתאימים למצוא ולטפל בבעיה

1
done
ניתוח מערכות: מודל זה מניח בי למקבל ההחלטה יש את כל הנתונים, המשאבים והזמן הנדרש כדי לקבל את ההחלטה המושלמת. כי הבעיה זוהתה באופן מושלם, וכי ידוע מה הפתרון האולטימטיבי עבורה.
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

לפי המודל קארנגי, מקבל ההחלטה יהיה בעל רציונאליות מוגבלת ותוצאה מכך הוא יבחר בפתרון "מספיק טוב"

1
done
ההנחה שקיימות מגבלות- ארגוניות, חברתיות ואנושיות לפתרון הבעיה. מודל המתאר מצבים קיימים בארגונים של אי וודאות , מצבים בהם למקבלי ההחלטות קיים קושי לקבל החלטות באופן אופטימאלי, לכן יזהו את הבעיה אותה יש לפתור ויקבלו החלטה על פי עיקרון ההחלטה שהינה ברת השגה ומספקת- קבלת החלטה מיטבית ולא בהכרח האופטימאלית, קבלת ההחלטות מתקבלת על ידי לקיחה הפתרון הזמין והמספק.
by
מיין לפי

לפי מודל שבעת השלבים של סיימון מה יהיה השלב הראשון

1
done
שלבי מודל שבעת השלבים של סיימון הם: 1.איתור בעיה- זיהוי הפער בין מצב רצוי למצוי 2.איסוף מידע 3.זיהוי בעיה 4.העלאת חלופות לפתרונות מתן משקלים 5.שקלול וצמצום חלופות, בחירת החלופה, 6.ביצוע ההחלטה 7.הערכת החלטה.
by
מיין לפי

לפי מודל "סל אשפה" צריך להיות מוכנים עם תוכניות "מגירה" שהפתרון לא יהיה טוב

1
sentiment_very_satisfied
מודל סל אשפה- מודל של "אנרכיה מאורגנת", סיעור מוחות, העשרת אוצר החלופות הנשקלות בתהליך קבלת ההחלטה אין הסכמה לגבי זיהוי הבעיה וגבי זיהוי הפתרון. הכנת תוכניות מגירה.
by
מיין לפי

מנהלי ארגון גדול החליטו להקים חב' בת, המניע להחלטה היה שהארגון יתרום את הידע הדרוש לחב' הבת וחברת הבת תספק לארגון חלק מהרווחים , קשרי גומלין אלו מאפיינים את:

1
done
by
מיין לפי