Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מי מהמנגנונים הבאים סביר שיגרום לפרוטו-אונקוגן להפוך לאונקוגן?

1
done
by
מיין לפי

תסמונת ה- X השביר נגרמת כתוצאה מהגדלה במספר החזרות בגן FMR1, הנמצא על כרומוזום ה- X. מספר החזרות ברצף החוזר בגן FMR1 מצוין ליד כל פרט בעץ המשפחה הבא. בחר את המשפט שהוא *לא נכון*.

1
done
by
מיין לפי

בחר את המשפט ה*לא נכון* לגבי טרנסלוקציות רוברטסוניות:

1
done
by
מיין לפי

כדי לאבחן נשאות לטרנסלוקציה רציפרוקלית ניתן לבצע בדיקת:

1
done
by
מיין לפי

במשפחה נולד ילד חולה במחלה תורשתית שכיחה יחסית באוכלוסיה. עץ המשפחה מוצג בתרשים שלפניכם. מה אופן ההורשה האפשרי?

1
done
by
מיין לפי

במשפחה נולד ילד חולה במחלה תורשתית שכיחה יחסית באוכלוסיה. עץ המשפחה מוצג בתרשים שלפניכם. אם לזוג להם ילד חולה בתרשים נולדה בת נוספת החולה באותה המחלה, מה אופן ההורשה הסביר ביותר במקרה זה?

1
done
by
מיין לפי

במשפחה הבאה מחלה המורשת בהורשה אוטוזומלית דומיננטית. עבור כל נבדק מתואר הגנוטיפ של סמן DNA פולימורפי שנמצא בתאחיזה למחלה (לסמן 4 אללים A-D). איזה מהאללים נמצא בתאחיזה למחלה במשפחה זו?

1
done
by
מיין לפי

41. במשפחה הבאה מחלה המורשת בהורשה אוטוזומלית דומיננטית. עבור כל נבדק מתואר הגנוטיפ של סמן DNA פולימורפי שנמצא בתאחיזה למחלה (לסמן 4 אללים A-D). הנח שבמשפחה הנ"ל התרחש מאורע רקומבינציה אחד בין המרקר לבין המוטציה בגן הגורם למחלה. איזה מהפרטים מדגים מאורע רקומבינציה?

1
done
by
מיין לפי

גבר חולה בניוון שרירים על שם "בקר", מחלה רצסיבית בתאחיזה לכרומוזום X, נושא אישה בריאה שאינה נושאת את המוטציה למחלה. מה האחוז הצפוי של בנים בריאים אצל זוג זה?

1
done
by
מיין לפי

גבר חולה בניוון שרירים, מחלה רצסיבית בתאחיזה לכרומוזום X, נושא אישה בריאה שאינה נושאת את המוטציה למחלה. מה האחוז הצפוי של בנות חולות (הומוזיגוטיות) אצל זוג זה?

1
done
by
מיין לפי