Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מזה זמן מה חושבת רעיה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי ולחפש מקום עבודה אחר, שיהלום את כישוריה. היא נמנעת מלעשות זאת בעיקר כי הוריה מעירים לה שאדם רציני אינו עוזב מקום עבודה כל כך מהר והיא מוטרדת מאוד שמא לא תמצא מקום עבודה חדש במצב הכלכלי העכשווי. לפי מאייר ואלן, על איזה סוג/סוגי מחויבות ארגונית מבוססת הישארותה של רעיה בארגון?

1
done
by
מיין לפי

נועה אינה מרוצה ממקום עבודתה אך מפחדת לעזוב אותו. החלה לאחר מעט לעבודה, לדחות משימות למחר ולגלוש יותר באינטרנט במהלך שעות העבודה. לפי סיווג תגובות לאי שביעות רצון בעבודה של פארל (Farrell ), נועה נוקטת בתגובה מסוג:

1
done
by
מיין לפי

המנהלת הישירה של יעל, מעוניינת להגביר את המוטיבציה שלה. לשם כך, היא קוראת ליעל לשיחה ומבקשת ממנה להיות אחראית לא רק על הגיוס אלא גם להשתתף בצוות חשיבה חוצה ארגון שתפקידו לבנות תוכנית גיוס רב שנתית שתתרום להתייעלות הארגון כולו. אילו מהתיאוריות הבאות תסביר בצורה הטובה ביותר את דרך פעולתה של המנהלת?

1
done
by
מיין לפי

יועץ ארגוני המתמחה בתיאוריות מוטיבציה, טוען כי אחת מתיאוריות המוטיבציה עשויה לספק הסבר לתופעת גניבות מרובות בארגון. באיזו תיאוריה מדובר?

1
done
by
מיין לפי

במפעל לייצור מוצרי דפוס הוחלט על הנהגת יעדים אישיים לכל עובד, על פי תיאוריית הניהול המדעי של טיילור, שיטת היעדים האישיים תעלה את רמת הביצוע:

1
done
by
מיין לפי

נעמה ויאיר עובדים כנציגים בחברת שירות לקוחות. נעמה בחרה במקום עבודה זה תודות לשעות הנוחות, לגמישות המשמרות ולאור קרבת מקום העבודה לביתה. יאיר, לעומתה רואה בעבודה זו אתגר רב ואוהב את האפשרויות המגוונות המוצעות במסלולי הקריירה בארגון. על פי התיאור לעיל, אילו משימות סביר כי יתאימו לנעמה וליאיר?

1
done
by
מיין לפי

כחלק מניסיונותיו של גלעד להתקדם בעבודה הוא נשאר לעתים לאחר תום המשמרת שלו, מקדים להגיע לעבודה ועושה מאמץ לעמוד ביעדי המכירות. לאחרונה החל לחוש שאינו מקבל די הערכה מהארגון. שרון, שהרבה פחות משקיעה בעבודה ממנו, מרוויחה שכר זהה לשלו. לפי תיאורית ההוגנות של אדמס, מה אינו סביר שגלעד יעשה?

1
done
by
מיין לפי

דפנה שוקלת להקים חברת הזנק. היא חוששת שעבודה בצוות מלוכד תפגע ביצירתיות הצוות. כדי לבחון את טענתה היא מעבירה שאלונים ל 100 עובדים בחברות הזנק ואוספת נתונים הן לגבי לכידות צוותי העבודה והן לגבי יצירתיות הצוותים. לאחר ניתוח הנתונים מסיקה דפנה כי לכידות קבוצתית גבוהה גורמת לירידה ביצירתיות. האם מסקנתה של דפנה נכונה?

1
done
by
מיין לפי

דורון אוהב להיות במרכז העניינים, יש לו חברים רבים במחלקות הארגון השונות. בנוסף, הוא משקיע מאוד בעבודתו וכל עמיתיו יודעים שניתן לסמוך עליו. מנהליו אומרים עליו כי הוא אינו אדם סקרן במיוחד. איך ניתר לתאר אותו על פי המדד לתכונות אישיות ה- Big5?

1
done
by
מיין לפי

למרות שצחי מדגיש כי חשוב להקפיד על זמן מענה טלפוני קצר, הוא לא באמת מאמין שכל כך חשוב שזמן המענה יהיה קצר. באילו מהמקרים הבאים ניתן להפחית את הדיסוננס הקוגניטיבי של צחי?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי