Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

ארבעה תלמידים תיארו כיצד למדו מיומנות חדשה. מי מהם מדגים באופן הטוב ביותר את עקרונות הלמידה החברתית-קוגניטיבית של בנדורה?

1
done
תשובה נכונה: א. הסבר: תיאורו של יואב כולל את כל השלבים בתיאוריה: מודלינג – צפייה באחותו. למידה ויקארית – שמירת ההתנהגות בזיכרון ויישום מאוחר. הבחנה בין למידה לביצוע – לא פעל מיד, אלא בזמן מאוחר. וויסות עצמי – הערכת הביצוע מול יעד פנימי, תגובה רגשית, ונקיטת פעולה לשיפור.
by
מיין לפי

כיצד מסביר הרעיון של ג'יימס וטארד את תפקיד החיקוי בתהליך החברות (סוציאליזציה)?

1
done
תשובה נכונה: ג. ג'יימס וטארד ראו בחיקוי דחף טבעי שמאפשר לאדם ללמוד מנורמות והתנהגויות של אחרים – ולכן הוא הבסיס לחיברות ולהשתלבות בחברה.
by
מיין לפי

מהו ההסבר שנתנו הביהייביוריסטים (כמו סקינר) לחיקוי?

1
done
תשובה נכונה: ד. חיקוי הוא תוצאה של התניה אופרנטית – תגובה שנחזקה בעקבות חיזוק חיובי.
by
מיין לפי

כיצד שונה ההסבר של בנדורה לחיקוי מההסבר של סקינר?

1
done
תשובה נכונה: א. בנדורה הראה שחיקוי יכול להתרחש גם ללא חיזוק ישיר, אלא מתוך צפייה במישהו אחר שמקבל חיזוק.
by
מיין לפי

ארבעה תלמידים תיארו כיצד למדו מיומנות חדשה. מי מהם מתאר את תהליך הלמידה באופן שמבטא גישה מורכבת הכוללת גם מרכיבים פנימיים וגם השפעות מהסביבה?

1
done
יערה ממחישה את התהליך שתיאר בנדורה בתיאוריית הלמידה החברתית: למידה מהסביבה (צפייה או עיון) שמירה בזיכרון של דפוסי פעולה (עיבוד סימבולי) הבחנה בין למידה לביצוע – הביצוע מתרחש בהקשר שונה, לאחר זמן וויסות עצמי – היא מעריכה את התוצאה בהתאם ליעד שהציבה והכי חשוב: היא מבצעת התאמה של מה שלמדה להקשר החדש, מה שמעיד על חשיבה עצמאית ולא על חיקוי
by
מיין לפי

מה מבין הבאים מתאר את תפקיד הקלת התגובה (Facilitation) לפי בנדורה?

1
done
✅ תשובה נכונה: ד. הקלת תגובה מתארת מצב שבו אדם צופה במישהו אחר מבצע פעולה שכבר מוכרת לו – והצפייה עצמה גורמת לו "להיזכר" או לקבל רמז חברתי שמעודד אותו לעשות אותה גם. זו אינה למידה חדשה, אלא הפעלה של ידע קיים בעקבות צפייה
by
מיין לפי

איזו דוגמה ממחישה תהליך של שחרור מעכבה (Disinhibition)?

1
done
תשובה נכונה: א. שחרור מעכבה מתרחש כשאדם רואה שמישהו אחר עושה משהו "אסור" או מרתיע – ולא נענש. זה מפחית את החשש ומעודד אותו לנסות גם. אם אין תוצאה שלילית לצפייה, ההרתעה נחלשת.
by
מיין לפי

קשב – שלב שבו הלומד שם לב למודל ומתרכז בפעולותיו. שימור – שלב שבו המידע נשמר בזיכרון בעזרת קידוד מנטלי. ביצוע – שלב שבו הלומד מנסה לחקות את ההתנהגות שצפה בה. מוטיבציה – שלב שבו הלומד שוקל אם כדאי לו לבצע את מה שלמד. שאלה- מורה למדעים מדגים ניסוי בפני תלמידיו. הוא מבצע את כל הפעולות בשקט, לא מסביר את הצעדים בקול רם, ולא נותן לתלמידים להתנסות בעצמם. מהו המרכיב המרכזי בלמידה מצפייה שעלול להיפגע?

1
done
תשובה נכונה: ב ? הסבר: היעדר הסבר פוגע בשלב השימור (כי אין קידוד מילולי), והיעדר תרגול פוגע בשלב הביצוע.
by
מיין לפי

מדוע לא ניתן לראות הקלת תגובה כתהליך של למידה חדשה?

1
sentiment_very_satisfied
תשובה נכונה: ד
by
מיין לפי

בכיתה, תלמידה צפתה במורה מדגימה פתרון בעיה מתמטית חדשה, קידדה לעצמה את השלבים בראש, ניגשה לנסות לפתור בעצמה תרגיל דומה, ולאחר הצלחה קיבלה שבח. איזה מהתהליכים של הלמידה מצפייה לא בא לידי ביטוי באופן ברור במקרה זה?

1
mood
תשובה נכונה: ג- הסבר: לא תואר תהליך שבו נמנעה התנהגות או שוחררה עכבה – אין עדות להשפעה של עונש או חוסר עונש. שאר השלבים בולטים מאוד.
by
מיין לפי