Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במשא ומתן בין ישראל לירדן, כל אחד מהצדדים דרש ששטחי החקלאות של מושב צופר בערבה יהיה בידו. המשא ומתן הסתיים, בסופו של דבר, בהסכם לפיו ישראל מחזירה לירדן את הריבונות על שטחים, אך ישראל חוכרת שטחים אלו מירדן כדי לאפשר לחקלאים הישראליים להמשיך לעבד אותם. הסכם זה הינו דוגמא ל:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

שירן סיימה את לימודיה לתואר ראשון במחלקה לניהול וכעת היא נחושה למצוא משרה ראשונה בתחום השיווק. מחישוב שעשתה, על מנת להחזיר חובות שהצטברו במהלך התואר ולשלם שכר דירה וחשבונות, עליה לקבל לכל הפחות משכורת חודשית בגובה 9000 ₪. כמו כן, בשיחה שקיימה עם חברה שלאחרונה התקבלה למשרה דומה, גילתה ששכר חברתה הוא 9,500 ₪. בשיחה ראשונית של שירן עם מנהל HR במשרה המבוקשת, נאמר לה שהשכר המוצע עבור משרה זו הוא 8,500 ₪ ושיש מועמד נוסף למשרה חוץ ממנה. כעת היא מתכוננת לפגישה נוספת עם מנהל ה-HR בה יתנהל משא ומתן על השכר. מהם ה-RP וה-BATNA של שירן במשא ומתן מול מנהל ה-HR?

1
done
by
מיין לפי

כאשר אנשים נתבקשו להעריך באיזו מידה הצעה מסוימת במשא ומתן משרתת יותר את האינטרס של הצד שלהם או את זה של הצד השני, הם נטו:

1
done
by
מיין לפי

מה נכון לומר לגבי משא ומתן בין מוכר לקונה, שבו מבחינת הערכים הכספיים ה- ZOPA הוא שלילי?

1
done
by
מיין לפי

כאשר הצד השני מציע לך הצעה ראשונה שמספקת אותך, עדיף לא להסכים להצעה זו באופן מידי, אלא, להמשיך לבקש ויתורים נוספים:

1
done
by
מיין לפי

יוסי, סטודנט באוניברסיטה, הרגיש תשוש והיה בטוח שאם לא ישתה קפה ברגע זה ממש יירדם בשיעור שזה עתה עומד להתחיל. אולם משהגיע לסניף דיילי הקרוב לכיתתו גילה שמשתרך בו תור ארוך מן הרגיל. הוא החליט לנסות את מזלו ולבקש לחתוך את התור ומתלבט אם לאחר הבקשה: "סליחה, אני יכול להיכנס לתור לפניך?", כדאי להוסיף נימוק ואם כן, אילו מבין שני הנימוקים הללו כדאי להוסיף: (1) "סליחה, אני יכול להיכנס לתור לפניך, משום שאני צריך לקנות עכשיו קפה?" (2) "סליחה, אני יכול להיכנס לתור לפניך, משום שאני צריך להגיע לשיעור?" לאור חומר הלימוד בקורס, מה היא עצתך ליוסי?

1
done
by
מיין לפי