Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כאשר מספר מפרסמים בעלי ערכי CTR זהה מתחרים על מיקום אחד של פרסומת, בהכרח אותו מפרסם יזכה גם במכרז מסוג Generalized Second Price וגם במכרז מסוג VCG.

1
done
יש רק פרסומת אחת - אז בהכרח זה שיציע את הסכום ה כי גבוה יזכה.
by
מיין לפי

על מנת לאפשר ל-Google Analytics לאסוף מידע על משתמשים באתר, על בעל האתר לשתול באתר קובץ HTML.

1
done
הוא צריך לשתול קובץ JS ולא HTML.
by
מיין לפי

על פי רגולציית ה-GDPR אתר e-commerce מחויב לתת שירות לגולשים שהינם אזרחים אירופאים, גם אם לא יאשרו לאתר לשתול cookie.

1
done
צריך לאשר cookie כדי לקבל המלצות אישיות.
by
מיין לפי

על מנת למדוד את הדיוק של מערכת המלצה מסוג collaborative filtering שחוזה את הדירוג שיתנו צופים לסרטים שעדיין לא צפו בהם, נחלק את כל הדירוגים הקיימים (שלשות: משתמש, סרט ודירוג) באופן רנדומלי לקבוצת אימון וקבוצת בדיקה. נאמן את מערכת ההמלצה בעזרת קבוצת האימון, ונבדוק בעזרת קבוצת הבדיקה.

1
done
לא נחלק באופן רנדומלי כך שלא יקרה מצב שב-test set יש משתמשים שאין ב-train ולהפך.
by
מיין לפי

שימוש ב-Google Analytics אינו מתאים לחנויות בעלות נוכחות פיזית בלבד.

1
done
Google analytics: כלי נפוץ לעקוב אחרי מדידות ופעולות אנאלטיות. קוד javaScript ,שכל אחד שרוצה להשתמש בכלי זה צריך להוסיף את הקוד הזה לאתר שלו. ואז עבור כל משתמש שמבקר באתר, הקוד הזה אוסף אינפורמציה אנונימית )לא יודעים מי המשתמש עצמו, אבל ip כן למשל(. הקוד הזה הוא בעצם מעיין party third cookies .ואז אנחנו בתור לקוחות של analytics google יכולים להשתמש במידע הזה (שמאוחסן אצלם). analytics Google מייצר id tracking לכל אתר שנרשם אצלם. הid tracking נשתל בכל עמוד/פעולה שבעל האתר רוצה לעקוב אחריה. כל האינבנטים הללו (שבהם מופיעים הid tracking )נשלחים ל google .analytics כלומר לא טוב לחנות פיזית משתמש ב-JS.
by
מיין לפי

תמחור דינמי dynamic pricing אינו חוקי בארה"ב

1
done
by
מיין לפי

נתונה טבלת ה-rating הבאה. על פי שיטת item to item collaborative filtering, מי הוא המוצר הדומה ביותר למוצר מספר 2?

1
done
נסנן תשובות: ל-1| אין שום דירוגים משותפים עם 2| ולכן אפשר לפסול אותו. ל-4| ו-2| יש דירוג משותף אחד והפער בינהם הוא 4.. ול-3| ול-2| יש דירוג משותף אחד והפער בינהם הוא אחד. מכאן ש- 3| הכי דומה ל 2|.
by
מיין לפי

שאלה: ליאור כורה כתבות מאתר חדשות כל יום במשך שנה שלמה. עבור כל כתבה היא כורה את כותרת הכתה, קטגוריית הכתבה, מספר התגובות לכתבה ודירוג של מידת העניין שלה בכתבה. היא מאחסנת את המידע במסד נתונים. איזה מודל המלצה יתאים על מנת לתת לליאור המלצות לכתבות מאתר חדשות בעזרת המידע שכרתה.

1
done
by
מיין לפי

שאלה: האתר Saloona.com מספק כתבות בנושאי אופנה וטיפוח. בנוסך האתר מכיל פרסומות לאתר e-commerece לרכישת מוצרים כמתואר באיור מספר 1. על פי התיאור אתר Saloona.com משמש כ:

1
done
מופיעים באתר פרסומות של חברות אחרות ולכן הוא משמש כ-Publisher.
by
מיין לפי

באתר למכירת תקליטים ישנים, מוצעים עשרות אלפי מוצרים למכירה, ולאתר יש עשרות אלפי קונים ביום. כמות הקניות עבור כל קונה נמוכה מאוד, לעומת זאת כמות הקניות עבור כל תקליט יחסית גבוהה. כמו כן, בידי בער האתר קטלוג המכיל מידע עבור כל אחד מהתקליטים באתר: שם התקליט, הז'אנר אליו הוא שייך, הזמרים, הנגנים, שנת הוצאת התקליט. בעל האתר רוצה להוסיף מערכת המלצה לאתר. איזה מהאלגוריתמים הבאים הכי מתאים עבור האתר?

1
done
יש לאתר עשרות אלפי קונים, וכמות הקניות עבור כל קונה נמוכה ויש עבור כל תקליט היא יחסית גבוהה.
by
מיין לפי