Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

על מנת למדוד את הדיוק של מערכת מסוג collaborative filtering שחוזה את הדירוג שיתנו צופים לסרטים שעדיין לא צפו בהם נשתמש במדד MAE.

1
done
by
מיין לפי

שינוי מחירי המוצרים באתר סחר אלקטרוני, מספר פעמים ביום הינו דוגמא לאפליית מחירים price discrimination והוא אסור בארה"ב.

1
done
by
מיין לפי

מצאו mixed strategy Nash Qeuilibrium כאשר שחק מספר אחד משחק שמאל בהסתברות p וימין בהסתברות של 1 פחות p. מה הוא p

1
done
נרכיב משוואה: 2p + 0(1-p) = 1p+3(1-p) נפתור ונראה ש-p הוא 3/4
by
מיין לפי

ה-publisher "פרסם אצלי", מציג שתי פרסומות. ערך ה-CTR עבור פרסומת מספר 1 הוא 0.1 ועבור פרסומת 2 הוא 0.025 ללא תלות בפרסומת המוצגת. קיימים שלושה מפרסמים המעוניינים לפרסם באתר. ערך ה- value per click של המפרסמים הוא: 20$ 16$ ו-8$ עבור מפרסמים 1ת 2 ו3 בהתאמה. האתר משתמש בשיטת (GSP) Generalized Second Price Auction לשם שיוך מקומות הפרסום למפרסמים ותמחור התשלום על הפרסום per click. מפרסם מספר 3 מציע bid קבוע של 8$, מידע זה ידוע למפרסמים 1 ו-2. ערכי ה-bid וה- click per value של מפרסמים 1 ו-2 אינו ידוע למפרסמים האחרים. ערכי ה-bid ניתן ב-cent (רזולוציה של 0.01$). מהו ערך ה- bid המקסימלי הנכון עבור מפרסם מספר 2.

1
done
ה-bid שישלם מפרסם 2 הוא המחיר שהציע מפרסם 3 כלומר 8. ולכן הרווח שלו הוא: 0.025(16-8) = 0.2 לאחר מכן ננסה לגלות מהו הביד המקסימלי שהוא ישלם כשניצור משוואה שתניב לו רווח עבור זכייה בפרסומת הראשונה שיהיה שווה לרווח שחישבנו עבור זכייה בשניה, כלומר 0.2 = 0.1(x-16) מחישוב זה יוצא ש-x שווה 14. (הכוונה 16 פחות x) בסדר הזה.
by
מיין לפי

דו"ח cohort מאפשר מעקב אחרי ההכנסות מלקוחות על פי ה-publishers שחשפו אותם לאתר e-commerece.

1
done
cohorot report :מראה לנו את הביצועים של המשתמשים החדשים. (לרוב ככל שחולפים הימים אז פחות חוזרים לאתר).
by
מיין לפי

מטרת Retargeting הינה להחזיר לקוחות שביקרו כבר באתר e-commerce לאתר

1
done
Retargeting – משתמש גולש באתר ועוזב לפני שמבצע רכישה. לאחר מכן ממשיך לגלוש באתרים אחרים ושם יקבל פרסומות של האתר שעזב וזה יוביל אותו לחזור לאתר ולסיים את הרכישה.
by
מיין לפי

כאשר מפורסם ("סלב"), מפרסם פוסט ב-Facebook שממליץ על מוצר מסוים זוהי דוגמא ל- paid cost ב-Facebook.

1
done
by
מיין לפי

ניתן לממש אלגוריתם המלצה מסוג Matrix Factorization באמצעות KERAS למימוש מודלים של למידה עמוקה.

1
done
by
מיין לפי

שינוי מחירי המוצרים באתר לחיפוש חבילת נופש על פי ה-ip ממנו מגיעים הגולשים הוא דוגמא ל- price discrimination והוא אסור בארה"ב.

1
done
by
מיין לפי

ב-Matrix Factorization ניתן להסתכל רק על שני היבטים שהם מוצרים ומשתמשים וב- Factorization machines אפשר להתייחס להיבטים נוספים מלבד מוצרים ומשתמשים (לדוגמה כמות צופים בסרט או שחקנים)

1
done
by
מיין לפי