Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מכרז סגור מודל מחיר שני Generalized Second Price מונע רמיה במכירות פומביות ברשת.

1
done
חסרונות: ניתן לרמות ולהציע הצעות מזויפות כדי להעלות את הרווח, ניתן לשתף פעולה בין משתתפים. לאו דווקא מדובר ברווח מקסימלי בעבור המוכר.
by
מיין לפי

PPC הינו מודל עסקי לפרסום, בו המפרסם משלם על פי כמות החשיפות שלו בפני לקוחות פוטנציאלים באתר ה-Publisher.

1
done
לא נכון המקרה המדובר הוא CPM. הסבר: Advertising model: •CPM (impression per Pay) -הadvertiser לוקח על עצמו יותר סיכון (מספיק שמשתמש נחשף לפרסומת הpublisher יקבל תשלום). המודל הזול ביותר מבין השלושה. • (PPC (click per Pay -חלוקת סיכון מאוזנת בין הadvertisers לpublishers ( רק אם משתמש הקליק על פרסומת הpublisher יקבל תשלום). המודל האמצעי מבחינת עלות מבין השלושה. (CPA (acquisition per Cost -הpublisher מקבל את התשלום רק אם אכן התבצעה רכישה. המודל היקר ביותר מבין השלושה.
by
מיין לפי

המלצות על מוצרים באתר מאפשרות לאתרי e-commerece:

1
done
יחס ההמרה (Conversion Rate) היחס שבין מספר האנשים שביצעו פעולות (הרשמה/קנייה וכד’) לבין מספר המתעניינים בקמפיין (מספר המקליקים על הבאנר). נחשב זאת ע”י חלוקת מספר הפעולות שבוצעו במספר ההקלקות. את התוצאה שהתקבלה נכפיל ב- 100
by
מיין לפי

ישנם שני שחקנים. ה-payoff של שחקן 2 תלוי בהיותו חבר (בהסתברות p) או אויב (בהסתברות 1-p). שחקן מספר 2 יודע אם הוא אויב או חבר, שחקן מספר 1 איננו יודע. בהינתן טבלאות ה- Payoff הבאות והסתברות p=0.25. מי מהמצבים הבאים מהווה Bayesian Nash Equilibrium?

1
done
מכיוון שחקן מספר 2 יודע אם הוא חבר או אויב נחפש את האסטרטגיות הדומיננטיות שלו עבור חבר או אויב (המספר הימני לפי עמודות). בטבלה שהוא חבר ניתן לראות שהאסטרטגיה הדומיננטית היא שמאל כי תמיד הערך הימני בעמודה שמאל בכל תא גדול מהערך הימני בעמודה ימין). בטבלה שהוא אויב האסטרטגיה הדומיננטית היא ימין מכיון שהערך הימני בעמודה ימין בכל תא גדול בכל תא בעמודה השמאלית. (עד כאן אפשר לפסול את התשובות שבהן רשום אויב- שמאל). כעת נרכיב משוואות (אי שיוויון) כדי למצוא את האסטרטגיה הדומיננטית של שחקן 1 (לפי האסטרטגיות הדומיננטיות שגילנו לשחקן 2). בצד שמאל של המשוואה נשים את הערכים של שחקן 1 עבור שמאל (הערך השמאלי מבין השניים) ונכפיל בהסתברויות בהתאם מכל טבלה (אויב וחבר) כלומר: 3p+0(1-p) והמשוואה הזו תהיה גדולה עבור המשוואה מציינת את צד ימין של שחקן 1 בהתאם לאסטרטגיות של שחקן 2, כלומר: 2p+1(1-p) מכאן שהאי שיוויון הסופי הוא: 3p+0(1-p)>2p+1(1-p) (שמאל גדול מימין). נבודד את p ונראה כי p>0.5. לכן מאיך שהגדרנו את האי שיוויון אם נקבל ערך שהוא גדול מ-0.5 אז שחקן 1 יבחר בשמאל, ואם נקבל ערך p שהוא קטן מ-0.5 נקבל ששחקן 1 יעדיף את ימין. בשאלה נתון ש - p=0.25 וזהו ערך שקטן מ- 0.5 ולכן שחקן 1 יבחר בימין!
by
מיין לפי

למי מהשחקנים קיימת אסטרטגיה שהיא strictly dominant

1
done
נסתכל על כל אחד מהשחקנים: עבור שחקן 1 נסתכל על השורות (למעלה ולמטה) והערך השמאלי בכל תא. ניתן לראות שתמיד הוא יעדיף ללכת למעלה בלי קשר לשחקן 2 ולכן לשחקן זה יש אסטרטגיה strictly dominant. נסתכל על שחקן 2 (עמודות שמאל ימין והערך הימני שבכל תא) ניתן לראות שכבר בהתחלה אין לו אסטרטגיה דומיננטית כי 1 לא גדול מ-1 ולכן אי אפשר לדעת אם הוא מעדיף ימין או שמאל. ולכן התשובה היא שחקן מספר 1.
by
מיין לפי

ליאורה כורה כתבות מאתר חדשות בכל יום במשך שנה שלמה. עבור כל כתבה היא כורה את כותרת הכתבה, ודירוג של מידת העניין שלה בכתבה. היא מאחסנת את המידע במסד נתונים. איזה מודל המלצה יתאים על מנת לתת לליאור המלצות לכתבות מאתר החדשות בעזרת המידע שכרתה:

1
sentiment_very_satisfied
התשובה היא content base. כי אין שום מידע חוץ מהתכונות כי אין דירוגים של משתמשים אחרים.
by
מיין לפי

במכרז מסוג Generalized Second Price שבו מספר מפרסמים בעלי ערכי CTR זהה מתחרים על שני מיקומים של פרסומות, המפרסם שייתן את ההצעה הגבוהה ביותר יזכה בפרסומת במקום הראשון.

1
done
ב-GSP מי שייתן את ההצעה הגבוהה ביותר יזכה אך הוא ישלם את הערך ההצעה של זה שאחריו שנתן על אותה מודעה.
by
מיין לפי

על מנת לקבל המלצות אישיות באתר e-commerce חובה לאשר לאתר לשתול cookie או למלא נתוני login בגלישה לאתר.

1
done
אנו רוצים לזהות את המשתמשים ואת כל ה-session שלו (כל ההיסטוריה שלו באתר). הדרך הנפוצה ביותר. היא על ידי cookies .לפי GDPR אנו מחייבים את האתר שיבקשו מהמשתמשים שיאשרו cookies. המלצות אישיות מצריך רישום ושתהיה במערכת. אם לא תקבל המלצות לא אישיות נגיד בכניסה לאתר.
by
מיין לפי

דו"ח cohort מאפשר מעקב אחרי ההכנסות מלקוחות על פי המדינות להם שייך ה-ip ממנו התחברו לאתר סחר אלקטרוני.

1
done
Cohorot report :מראה לנו את ההתנהגות של המשתמשים החדשים. (לרוב ככל שחולפים הימים אז פחות חוזרים לאתר)
by
מיין לפי

מס הכנסה מאפשר לעצמאים לשלם את תשלומי המס שלהם דרך את האינטרנט שלו. זוהי דוגמא לאתר מסוג business to government.

1
done
business to government – הממשלה יכולה לעשות מכרזים או לקבל הצעות מחיר דרך האתר. המקרה המתואר הוא: Government to citizen –הממשלה מציעה כל מיני שירותים לאזרחים שלה, למשל תביעה לדמי אבטלה או תשלומים למיניהם אותם אנו מבצעים באמצעות הסחר האלקטרוני.
by
מיין לפי