Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

Google Analytics נותן לבעלי אתר e-commerece מידע לגבי רמת המכירות שלהם יחסית למתחרים באותו אזור גיאוגרפי.

1
done
Google Analytics מספק לי מידע על המכירות שלי.. לדוגמה כמה מכרתי באזור הגיאוגרפי שלי.. הנתונים שנאספים הם רק לגבי המכירות שלי ואין שום התייחסות או השוואה לאתרים מתחרים שלי.
by
מיין לפי

מלחמת מכירים אופיינית למכרז סגור מחיר ראשון

1
done
מכרז סגור first price -המשתתף שהציע את המחיר הגבוה ביותר יזכה וישלם את המחיר שהציע. במקרה של שוויון יתבצע שובר שוויון הסתברותי (למשל הגרלה). אין פה מלחמת מחירים או אפשרות להציע הצעה גבוהה יותר מהאחר כי זה חסוי.
by
מיין לפי
by Amir Feldman
Amir Feldman 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 463
בפורום נאמר משהו אחר, לא כל כך הבנתי את ההסבר עדיין https://moodle2.bgu.ac.il/moodle/mod/forum/discuss.php?d=515790
by
by David Zaltsman
David Zaltsman 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
לדעתי היא טועה, אין פה מלחמת מחירים.
by

רגולציית GDPR מחייבת קבלת אישור מהמשתמש על מנת לאסוף מידע אישי.

1
done
רגולציית GDPR, או בשמה המלא, General Data Protection Regulation הנה רגולציית הגנת הפרטיות האירופית שנכנסה לתוקף במאי 2018. הרגולציה מכילה הוראות מחייבות החלות על גופים שונים האוספים ומעבדים מידע אישי (בר זיהוי) המצוי ברשת אודות אזרחי האיחוד האירופי בכל נושאי פרטיות ואבטחת המידע. מטרת הרגולציה הינה להגן על האזרחים בכל הקשור לעיבוד וחשיפת המידע האישי שלהם, תוך החזרת השליטה ואפשרות הבחירה בכל הנוגע למידע האישי שחשוף ברשת הדיגיטלית.
by
מיין לפי

שימוש ב-Retargeting מאפשר חשיפת האתר לקהלים חדשים בעזרת פרסום אישי ברשת

1
done
Retargeting – משתמש גולש באתר ועוזב לפני שמבצע רכישה. לאחר מכן ממשיך לגלוש באתרים אחרים ושם יקבל פרסומות של האתר שעזב וזה יוביל אותו לחזור לאתר ולסיים את הרכישה. מכאן שהטענה אינה מתאימה!
by
מיין לפי

שימוש במודל מסוג neural collaborative filtering במערכות המלצה, מאפשר מנגנון גמיש לשילוב עקרון collaborative filtering עם נתוני מאפיינים של המשתמשים והמוצרים.

1
done
Neural collaborative filtering משלבים בין MF לבין רשת נוירונים, כאשר מסתכלים רק על מידע התנהגותי (דירוגים ולא תכונות).
by
מיין לפי

משפך רכישה purchasing funnel כולל את השלבים הבאים:

1
done
Acquisition - איך אנו מביאים את המשתמשים לאתר שלנו. Behaviour - איך מודדים את רמת ההתעניינות שלהם (engagement ) באתר שלנו Conversion - ועד כמה הצלחנו להפוך את המשתמשים שמגיעים לאתר ללקוחות שלנו. בנוסף, איך נביא את הלקוח שוב לאתר שלנו.
by
מיין לפי

מהן שיטות פרסום לאתר באינטרנט?

1
done
פרסום ברשתות חברתיות – אוסף המון מידע על המשתמשים ולכן יכול לבחור בצורה טובה את הפרסומת המתאימה ביותר למשתמש. Organic – לפרסם לכל העוקבים שלי (מגיעים ל %2 מהעוקבים/חברים). Paid – על סמך קהל יעד שאני הגדרתי פייסבוק תחשוף את הפרסומת, כלומר גם לאנשים שהם לא חברים שלי – מביא לחשיפה הרבה יותר גבוהה. ניתן גם לשלב בין השניים. -Marketing Engine Search( SEM ) פרסום הכי נפוץ. מחפשים בגוגל שירות/מוצר מסוים. המפרסמים עושים בידינג על מילים מסוימים ומאפיינים נוספים ומי שזוכה במכרז הוא זה שמופיע כתשובה לשאילתות אלו. צורות התשלום הן PPC – תשלום פר קליק (הכי נפוץ) ו-CPM – תשלום פר 1000 חשיפות (היה בעבר נפוץ, כבר לא משתמשים בו כל כך). ads Video – בעיקר ביוטיוב שיש פרסומת שמופיעה לפני הסרטון. ads mobile – פרסום גם באינטרנט במובייל וגם דרך אפליקציות מובייל. marketing email – כאשר שולחים מיילים מסופר למשל.
by
מיין לפי

מהם מדדים לבחינת יעילות הפרסום?

1
done
יחס ההמרה (Conversion Rate)- היחס שבין מספר האנשים שביצעו פעולות (הרשמה/קנייה וכד’) לבין מספר המתעניינים בקמפיין (מספר המקליקים על הבאנר). נחשב זאת ע”י חלוקת מספר הפעולות שבוצעו במספר ההקלקות. את התוצאה שהתקבלה נכפיל ב- 100. שיעור לחיצה (CTR, click-through rate) - הוא מדד מקובל להצלחה של קמפיין פרסום מקוון. הוא מבטא את היחס בין מספר החשיפות שמקבלת פרסומת לבין מספר הלחיצות עליה. לפי מדד זה, הפרסום נחשב לאפקטיבי יותר ככל ששיעור הלחיצה על פרסומת גדול יותר. החזר השקעה (הידוע גם בקיצור האנגלי ROI‏ - Return on Investment או כ-ROR‏ - Rate of Return)- הוא מדד כלכלי להערכת הכדאיות של פעולה הכרוכה בהשקעת כסף, זמן או משאבים אחרים. על ידי השוואת כמות ההכנסה המתקבלת ביחס לעלות ההשקעה, המדד משמש גם להשוואה בין חלופות ההשקעה השונות העומדות בפני ארגון.
by
מיין לפי

עבור מוצרים חדשים שאין עבורם עדיין מידע היסטורי על רכישות מוצרים תשתמשו במודל המלצה:

1
done
CBR) Content based recommendation)- ההמלצה מבוססת על התוכן, על הפיצ'רים של המוצרים ופחות על האינטרקציות בין משתמשים למוצרים. כאן כל משתמש הוא בפני עצמו, אנו לא לומדים דבר על קשר בין משתמשים, כלומר לא תלוי אם אחרים אהבו או לא אהבו מוצרים מסוימים. אנו מסתכלים על מה שהמשתמש אהב ומחפשים סרטים בעלי תכונות דומות לאותו הסרט
by
מיין לפי

במערכת המלצה לאתר, עבור מוצרים ותיקים נשתמש במודל המלצה:

1
sentiment_very_satisfied
Item-to-item collaborative filtering- נרצה לדעת מהו הדירוג שינתן למוצר I על ידי משתמש J .אנו נסתכל על המוצרים שדומים למוצר הזה ונסתכל על הדירוג הממוצע שהמשתמש נתן למוצרים הדומים. אנו נרצה לחשב דמיון בין שני מוצרים ואנו נעשה זאת על ידי מספר המשתמשים המשותפים שדירגו את אותם שני מוצרים. יכול להיות טוב יותר מ user to user מכיוון שהמטריצה פחות ספרסית מכיוון שיש לרוב יותר משתמשים מאשר מוצרים. הבעיה ב-user to user זה שבהרבה מקרים יש הרבה יותר דירוגים פר פריט מאשר פר משתמש והדטא עבור המשתמשים הוא יותר ספרס מאשר הפריטים (כלומר לכל שני יוזרים יהיו פחות דירוגים משותפים). לדוגמה בחנות ספרים, מגיעים ספרים חדשים אבל ספרים ישנים נשארים ולכן יהיו הרבה יותר דירוגים פר פריט מאשר פר משתמש.
by
מיין לפי