Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אילו מהבאים מתארים נכונה קושי משמעותי העלול לעמוד בפני ארגון המבקש לכלול נתונים בלתי מובנים (Unstructured) בסביבת ה- DW/BI ? א. המידע הטמון בנתונים כגון אלו קשה לפענוח ממוחשב, מה שעלול לדרוש השקעה משמעותית בפתרונות אלגוריתמיים ב. המערכות לניהול בסיסי נתונים טבלאיים (RDBMS) הטיפוסיות לא נותנות פתרון מיטבי לאחסון ולשליפה של נתונים כגון אלו, ולפיכך הארגון עשוי להידרש להשקעה בטכנולוגיות חלופיות ג. אינטגרציה של נתונים כגון אלו ביחד עם נתונים מובנים עלול לדרוש השקעה משמעותית ביכולות ETL מתקדמות ד. שיטות ויזואליזציה מסורתיות הנתמכות בפלטפורמות ה-BI הנפוצות אינן מתאימות להצגה מיטבית של נתונים כגון אלו

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מגדירים נכונה מאפיינים של "מערכת פתוחה" (Open System) ? א. מערכת המיישמת תהליכי עיבוד והמרה של "חומרי גלם" (קלט) ל"תוצרים" (פלט) ב. מערכת המאפשרת ומעודדת קשרי גומלין סדירים עם גורמים בסביבתה החיצונית ג. מערכת שניתן לגשת אליה ממקומות מרוחקים בעזרת ארכיטקטורה רב-שכבתית ד. מערכת המבוססת בעיקר על מרכיבי "קוד פתוח" (Open Source), המוצעים על ידי ספקים חיצוניים ללא תשלום

0.83
done
by
מיין לפי

ע"פ מודל האסטרטגיות של Porter, איזה מהבאים מתאר באופן המובהק ביותר הבדל בצרכי הנתונים והמידע של ארגון הנוקט א. הובלת מחיר (Cost-Leadership) לעומת זה הנוקט ב. בידול (Differentiation)?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מאפיין באופן פחות מובהק ביחס לאחרים הבדל מהותי בין א. KPI המבטא יעילות (Efficiency) לבין ב. KPI המבטא תועלת (Effectiveness)

1
done
by
מיין לפי

ניתן לטעון כי ככל שארגון חווה רמת מורכבות (Complexity) גבוהה יותר בכל הקשור ללקוחות, העדפותיהם, והרגלי הצריכה שלהם – נטייתו תהיה לאסוף יותר שדות נתונים עבור כל לקוח. איזה מהבאים מסביר באופן המובהק ביותר את הטיעון העומד מאחורי קביעה זו?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מתארים נכונה הקבלה בין היבטים שונים שניתן לשייכם ליישום מערכת BI בארגון, לבין הכוחות השונים המשתקפים במודל הכוחות של פורטר (Porter) ? א. את הפלטפורמות השונות בעזרתן ניתן ליישם כלי BI - ניתן להקביל לכוח ה"מתחרים" (Competitors) ב. את המערכות התפעוליות, המהוות מקור לשאיבת הנתונים – ניתן להקביל לכוח ה"ספקים" (Suppliers) ג. את המשתמשים של כלי ה-BI השונים - ניתן להקביל לכוח ה"לקוחות" (Customers) ד. את ה-DW ותהליכי ה-ETL המזינים אותו - ניתן להקביל לכוח "מוצרים משלימים" (Complementary Products)

1
done
by
מיין לפי

הוספת מימדים למודל כוכב (Star Schema) מגדילה בד"כ את הגרעיניות (Granularity) שלו. אילו מהבאים מתאר באופן שגוי השפעה פוטנציאלית על טבלת ה-FACT, כתוצאה ההגדלת גרעיניות כתוצאה מהוספת מימדים?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר באופן שגוי מוטיבציה משמעותית להכללת Data Marts (DM) בארכיטקטורת ה-BI/DW

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה יתרון משמעותי של יישום מנגנוני ETL בעזרת פלטפורמת מדף, לעומת פיתוח עצמי של כל מנגנוני ה-ETL באמצעות כתיבת קוד?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר נכונה בעיה פוטנציאלית מהותית בטכניקות המקובלות לשימוש ב "מפתח עזר" (Surrogate Key) בעת עיצוב מחסן הנתונים?

1
done
by
מיין לפי