Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

ארגון העוסק בייצור והפצה של מוצרי צריכה נוקט באסטרטגיה תחרותית של "בידול" (Differentiation). איזה מהבאים אינו מתאר נכונה השפעה סבירה של בחירה זו על מדיניות ניהול הנתונים בארגון?

0.83
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

מערכות למדידת ביצועים ארגונית מתבססות לרוב על הגדרת "עץ מדדים" ("KPI tree"), בו לכל מדד ניתן משקל. איזה מהבאים מסביר באופן המובהק ביותר את מטרתם המרכזית של משקלים אלו?

1
done
by
מיין לפי

בהקשר של הערכת איכות נתונים של ערך יחיד האגור בשדה מסוים בטבלת נתונים, איזה מהבאים מאפיין באופן המובהק ביותר את ההבדל בין A. מימד העדכניות (Currency) לבין B. מימד הדיוק (Accuracy)?

0.83
done
by
מיין לפי

הטיה (Bias) נפוצה בעת השימוש בנתונים הנאגרים ב-DW היא טענה לסיבתיות (Causality), כאשר בפועל ניתן להצביע לכל היותר על הדדיות (Mutuality). איזה מהבאים אינו מתאר נכונה סיבה אפשרית לכך?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מתארים נכונה אתגר משמעותי עבור ארגון המבקש לכלול נתונים בלתי מובנים (Unstructured) בסביבת ה- DW/BI ? א. המידע הטמון בנתונים כגון אלו קשה לפענוח ממוחשב, ולפיכך השימוש בהם צפוי לדרוש השקעה משמעותית בפתרונות אלגוריתמיים מתקדמים. ב. המערכות לניהול בסיסי נתונים טבלאיים (RDBMS) הטיפוסיות לא נותנות פתרון מיטבי לאחסון ולשליפה של נתונים כגון אלו, ולפיכך הארגון עשוי להידרש להשקעה משמעותית בטכנולוגיות חלופיות. ג. פוטנציאל תרומת הערך של נתונים כגון אלו נמוך, ולפיכך אין סיבה ממשית להשקיע באחזקתם ופיענוחם. ד. שיטות הוויזואליזציה המסורתיות הנתמכות בכלי ה-BI אינן מתאימות להצגה מיטבית של נתונים כגון אלו.

1
done
by
מיין לפי

על איזו מהאמירות הבאות, הנוגעות למערכות תומכת החלטה (DSS – Decision Support Systems), ניתן לומר שהיא הנכונה והמובהקת ביותר (בעוד שהאחרות שגויות, או נכונות רק חלקית )?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו ממחיש נכונה את ההבדל בין א. איסוף נתונים ראשוני (Primary Data) לעומת ב. איסוף נתונים שניוני (Secondary Data)

0.83
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר באופן פחות מובהק לעומת האחרים הבדל מהותי בין א. שימוש תפעולי בנתונים לבין ב. שימוש בנתונים לצורך ניתוח עסקי קבלת החלטות ניהוליות:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר באופן שגוי מהלך שניתן לראות בו סוג של "דה-נורמליזציה":

0.83
done
by
מיין לפי

המפתח של טבלת עובדה (FACT) סיכומית ב-DW כלל עד עתה שני שדות "מימד" בלבד (A, B), ושני שדות "עובדה" בלבד (X, Y). לטבלה הוסיפו שדה "מימד" C, ושדה "עובדה" Z. על איזו מהתלויות הפונקציונאליות הבאות ניתן לומר בוודאות שאם היא מתקיימת, הגרעיניות (Granularity) של הטבלה תישאר ללא שינוי?

0.83
done
by
מיין לפי
by Alon Fridental
Alon Fridental 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 1
במידה ומוספים מימד שנמוך בהיררכיה, לא תשתנה רמת הגרעיניות.
by