Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מחסן הנתונים (DW) בהגדרתו ה"קלאסית" מאופיין כ-"לא תנודתי" (Non Volatile""). איזה מהבאים מסביר נכונה את משמעותו של מאפיין זה בהקשר של ה-DW ?

1
done
by
מיין לפי

מתודולוגיית ה-ETL שנלמדה בקורס כוללת שכבת ה"הכנה" (STG - Staging). אילו מהפעולות הבאות, האופייניות למימוש תהליכי ETL במחסן נתונים טיפוסי, מקושרות באופן מובהק לשכבה זו ? א. מימוש הלוגיקה – האם לבצע שליפה מלאה או חלקית של הנתונים מטבלאות המקור ב. טיפול בשמירת גרסאות, בעת הכנת נתוני מימד "משתנה מסוג 2" לטעינה במחסן הנתונים ג. בדיקת "שלמות היחס" (RI – Referential Integrity) של רשומות עובדה, ועדכון מפתחות המימדים בהתאם. ד. הזנת הערכים הנכונים לשדות ה-FACT, כולל עדכון שדות מחושבים ו"העמסה" (Attribution) במידת הצורך

0.67
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מתארים נכונה יכולת חשובה שנצפה למצוא בפלטפורמה ליישום ETL? א. התראה על כשלים בהמרת הנתונים למבנה המיועד, או בהזנת הנתונים לטבלאות היעד ב. ממשק משתמש המאפשר חישוב מדדי ערך מרכזיים (KPI's) המוגדרים כיחס בין ה"מצוי" ל"רצוי" ג. קביעת ערכי המפתח הנדרשים, בעת הזנת נתונים לטבלאות עם מפתח עזר (Surrogate Key) ד. יכולות להפקה ולהפצה של דו"חות וכלי OLAP למשתמשי הקצה בארגון ומחוצה לו

0.83
done
by
מיין לפי

על פי תאוריית המערכת הפתוחה (Open System) שנסקרה בקורס, אילו מהבאים מגדירים נכונה מאפיינים של מערכת פתוחה ? א. מערכת המנהלת קשרי גומלין סדירים עם גורמים בסביבה החיצונית דרך גבולות שאינם קשיחים וחסומים ב. מערכת המיישמת תהליכי עיבוד והמרה של תשומות (חומרי גלם, השקעות, ידע) לתוצרים ג. מערכת שניתן לגשת אליה ממקומות מרוחקים בעזרת ארכיטקטורה רב-שכבתית ד. מערכת עם ממשקים ופרוטוקולי תקשורת המאפשרים העברת נתונים יעילה ממערכות אחרות ואליהן

1
done
by
מיין לפי

לעליה בתנודתיות (Volatility) הסביבתית הנוגעת להתנהגות הלקוחות, עשויה להיות השפעה משמעותית על איסוף נתוני לקוחות. איזה מהבאים מתאר השפעה פחות מובהקת ביחס לאחרים של עליה בתנודתיות ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מאפיין באופן המובהק היותר ביחס לאחרים הבדל מהותי בין א. KPI המבטא יעילות (Efficiency) לבין ב. KPI המבטא תועלת (Effectiveness)

0.83
done
by
מיין לפי

יש הטוענים כי נתונים חסרים מסוג MCAR (Missing Completely at Random) בבסיס נתונים גדול, צפויים להזיק במידה פחותה לקבלת החלטות לעומת חוסרים מהסוגים האחרים (MAR – Missing at Random, או NMAR – Not Missing at Random) ? איזה מהטיעונים הבאים נותן את הגיבוי המשכנע ביותר לטענה זו?

1
done
by
מיין לפי

בעת מדידת איכות הנתונים, טבלת נתוני הלקוחות זכתה לציון דיוק (Accuracy) גבוה מאוד, אך ציון שלמות (Completeness) נמוך בהרבה. איזה מהבאים מתאר נכונה תרחיש העשוי להסביר תוצאות המדידה אלו באופן המשכנע ביותר, אם ידוע שהלקוחות מזינים את נתוניהם בכוחות עצמם, באמצעות ממשקי דפדפן ו/או מובייל?

0.83
done
by
מיין לפי

מקובל לטעון כי בסביבות בינה עסקית יש חשיבות גדולה במיוחד לניהול תקין ומסודר של שכבת ה-Metadata במערכות ה-ETL. איזה מהבאים נותן הסבר פחות משכנע מהאחרים להצדקת טיעון זה?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מגדיר נכונה הבדל מהותי ומשמעותי בין א. מערכת תומכת החלטה מונחית מודל (Model-Driven DSS) לבין ב. מערכת תומכת החלטה מונחית נתונים (Data-Driven DSS) ?

1
done
by
מיין לפי