Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

איזה מהבאים מתאר באופן המובהק ביותר מאפיין בסיסי של מערכת פתוחה?

1
done
by
מיין לפי

ארגון A וארגון B בעלי גודל דומה ופועלים באותו ענף, אך A נוטה לפעול כ"מערכת סגורה" בעוד ש-B נוטה לפעול כ"מערכת פתוחה". איזה מהבאים אינו מתאר נכונה הבדל בין הארגונים שניתן לצפות לו בסבירות גבוהה?

0.83
done
by
מיין לפי

לאחר ניתוח עסקי, נמצא כי ארגון A חווה מידה גבוהה של מורכבות (Complexity), בעוד שארגון B חווה מידה נמוכה של מורכבות. איזה מהבאים אינו מתאר נכונה השפעה אפשרית סבירה של ממצא זה על תשתית הנתונים במערכות BI של שני הארגונים ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מאפיין של מתודולוגיית "סרגל הביצועים המאוזן" (BSC - Balanced Scorecard) לתכנון מערכות למדידת ביצועים ארגונית?

0.83
done
by
מיין לפי

את ה-KPI (Key Performance Indicators) נהוג לחשב בזמן שליפת הנתונים (Derived Fact), ולא לחשב ולאחסן מראש ב-DW. איזה מהבאים מתאר נכונה את הסיבה המובהקת ביותר לכך?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה היבט של מדידת איכות נתונים שנסקר בקורס?

0.83
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר נכונה את ההבדל בין A. דיוק (Accuracy) לבין B. עדכניות (Currency) כממדי איכות נתונים?

1
done
by
מיין לפי

ניתן לטעון כי במערכות BI יש חשיבות גדולה במיוחד לניהול תקין ומסודר של Process Metadata במערכות ה-ETL. איזה מהבאים נותן הסבר פחות משכנע מהאחרים להצדקת טיעון זה?

1
mood
by
מיין לפי

יש הטוענים שעקב הזמינות הגדלה של מקורות נתונים חיצוניים - מערכות ה-BI יפנו לפתרונות המבוססים על גישת "אגם נתונים" ("Data Lake"). איזה מהבאים אינו מתאר נכונה סיכון משמעותי הכרוך בגישה זו?

0.83
done
by
מיין לפי

הטיה (Bias) נפוצה בעת ניתוח נתונים בסביבות BI היא פרשנות מוטעית של הדדיות (Mutuality) שהתגלתה בין משתנים וראייתה כסיבתיות (Causality). איזה מהבאים אינו מתאר נכונה סיבה אפשרית לכך?

1
done
by
מיין לפי