Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

איזה מהבאים מגדיר נכונה הבדל מהותי בין א. יישומי בינה עסקית תחזיתיים (Predictive), לעומת ב. יישומי בינה עסקית מנחים (Prescriptive)?

1
done
by
מיין לפי

איזה הבאים ממחיש באופן פחות מובהק מהאחרים את ההבדל בין א. תהליכי עיבוד (Transformation) לבין ב. תהליכי משוב (Feedback) אליהם מתייחסת תורת המערכת הפתוחה (Open-System) ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר באופן פחות משכנע ביחס לאחרים את ההשפעה האפשרית של עליה בתנודתיות (Volatility) של הסביבה בה הארגון פועל על איסוף הנתונים ותחזוקתם בארגון?

1
done
by
מיין לפי

אילו סוגי החלטות יאופיינו על פי מודל קבלת ההחלטות של תומפסון (Thompson) כאנליטיות (Analytical)?

1
done
by
מיין לפי

בהקשר של שימוש ב"מטריצת מבוכה" (Confusion Matrix) לבחינת טיב קבלת החלטות על סמך מודל, איזה מהבאים מגדיר נכונה הבדל מהותי בין א. נכונות (Accuracy), לעומת ב. רגישות (Sensitivity, Recall)?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מתארים נכונה החלטות עיצוב, שבסבירות גבוהה יגדילו את הגרעיניות (Granularity) של טבלת עובדה (Fact) סיכומית במחסן הנתונים ? א. הגדלת מספר המימדים אליהן מקושרת טבלת ה- Fact ב. הוספה לטבלת ה-Fact של חלק מהשדות הכלולים בטבלאות המימד אליהם מקושרת טבלת ה-Fact ג. המרת חלק מהמימדים אליהם מקושרת טבלת ה-Fact ממשתנים לאט (Slowly-Changing) מסוג 1 לסוג 2 ד. הגדלת מספר משתני העובדה המיוצגים בטבלת ה- Fact

0.83
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מוטיבציה אפשרית לשימוש במפתחות עזר (Surrogate Keys) בעת עיצוב טבלאות מחסן נתונים הממומש בגישת ה- ROLAP ?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מתארים נכונה יכולות חשובה שנצפה למצוא בפלטפורמה מסחרית ליישום תהליכי ETL? א. ניהול שכבת Metadata המתארת בפרוטרוט את מבנה תהליכי ה-ETL, ואת הטרנספורמציות הכלולות בהם ב. התראה על כשלים בהמרת הנתונים למבנה המיועד, או בהזנת הנתונים לטבלאות היעד ג. חישוב מדדי ערך מרכזיים (KPI's) המוגדרים כיחס בין ה"מצוי" ל"רצוי" ד. מנגנונים לקביעת ערכי המפתח, בעת הזנת נתונים לטבלאות עם מפתח עזר (Surrogate Key)

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר נכונה את ההשפעה הצפויה של גישת "בינה עסקית בזמן אמת" (RTBI - Real-Time BI) על יישום תהליכי ה-ETL?

1
done
כמעט כל הנבחנים סימנו את תשובה 1 . תשובה זו שגויה כיוון שגישת ה- RTBI אינה מייתרת את תהליכי ה-ETL. גם העברת נתונים ישירות למשתמשי הקצה היא סוג של תהליך ETL – למרות שאינו בהכרח מעוצב בגישה המסורתית. התשובה הנכונה היא 2 - מאפיין בולט של RTBI הוא תהליכי ETL שפועלים ב"דחיפה", בעוד שתהליכי ה-ETL המסורתיים יותר פועלים ב"משיכה" (כלומר – מערכת ה-ETL "מחליטה" מתי נעשית הפנייה למקור הנתונם. כיוון שמאפיין זה של RTBI כנראה לא הוסבר וחודד כראוי בכיתה – לא ירדו נקודות למי שבחר בתשובה 1. למי שענה נכון על השאלה (כלומר, בחר בתשובה 1) ניתן ניקוד בונוס של 2.5 נק'. למי שבחר בתשובה 3 או 4 ירדו נקודות – כיוון שתשובות אלו שגויות באופן מובהק.
by
מיין לפי

נטען כי תרשים הקו (Line Chart) הוא הצורה המקובלת והנפוצה להצגת סדרת עיתיות (Time Series). איזה מהבאים נותן הנמקה נכונה לכך שתרשים הקו אכן מתאים למטרה זו, ביחס לסוגי תרשימים אחרים?

1
done
by
מיין לפי