Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לוח המחוונים הדיגיטאלי (Digital Dashboard) הוא צורת ארגון אופיינית של מדדי ביצוע וניתוחים אנליטיים. איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מאפיינים וקווים מנחים לתכנון לוח מחוונים מוצלח ושימושי ?

1
done
by
מיין לפי

איזו מהאמירות הבאות מתארת נכונה הבדל מהותי בין א. שיטות מסוג "ממוצע נע" (Moving Average), לבין ב. שיטות מסוג "זיהוי מגמה" (Trend Detection).

0.67
done
by
מיין לפי

בקורס נדונו מספר דרגות אפשריות לניהול "מימד משתנה לאט" – 0, 1, ו-2. איזה מהבאים מגדיר נכונה את השפעת בחירה בדרגה 0 (שמירת המקור) או 1 (שמירת העדכון האחרון) על מימדי איכות הנתונים שנסקרו?

0.83
done
by
מיין לפי

המונח "מימדים" (Dimensions) נסקר בהרחבה הן בהקשר של א. מחסן נתונים (DW), והן בהקשר של ב. איכות נתונים (DQ). איזה מהבאים אינו מגדיר נכונה הבדל מהותי בין נתוני ה"מימדים" בשני ההקשרים השונים?

0.83
mood
by
מיין לפי

שכבת ה-Metadata עשויה לשמש לתמיכה בהיבטים רבים של ניהול תקין של מערכת הבינה העסקית. עבור אילו מהשאלות הבאות נוכל בסבירות גבוהה להיעזר בנתונים שמקובל לראותם כחלק משכבת ה-Metadata? א. האם מחלקת השיווק ומחלקת הייצור מגדירות את המונח "תאריך האספקה" באופן תואם ועקבי ? ב. אם מערכת ה-ERP תשנה את הגדרת אחד השדות מ- Real ל- Varchar – האם הדבר עלול לפגוע פוטנציאלית בחלק ביישומי BI? ג. מנהלי החברה גילו טעויות חמורות בדו"ח הרווחיות החודשי – איזו מערכת מקור סיפקה את הנתונים השגויים? ד. רווחי החברה פחתו ב-20% ברבעון האחרון. באילו סניפים חלה הירידה המשמעותית ביותר בהיקף המכירות?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר באופן המובהק ביותר את ההבדל בראיית מקומם של "מחסן הנתונים" (DW) ו"מרכולי נתונים" (DM) שבין א. גישת ה- "Top-Down" של Inmon , לבין ב. גישת ה- "Bottom-Up" של Kimball

1
done
by
מיין לפי

בעשור שלאחר הצגת תפיסת ה-BI דווח על שיעורי כישלון גבוהים בפרויקטי BI. איזה מהטיעונים הבאים, המסתמכים על מתודולוגיות שונות שנסקרו במהלך הקורס, נותן לכך הנמקה שגויה במובהק?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מתארים נכונה קשיים מהותיים עבור ארגון המבקש להעריך באופן כמותי את ההחזר על ההשקעה (ROI – Return on Investment) במערכות DW/BI? א. הערך המופק ממערכות DW/BI עבור מרבית הארגונים הוא בד"כ שניוני ולא ראשוני – כלומר, הוא אינו מופק ישירות ממכירת הנתונים או מוצרי המידע, אלא מהשימוש בהם לתמיכה בקבלת החלטות. ב. עלות ה-DW/BI הופכת להיות זניחה עם השנים, עקב הירידה המשמעותית במחירי טכנולוגיות ה-BI וה-DW. ג. עלויות ותועלות רבות בסביבות DW/BI אינן ניתנות להגדרה מדויקת או מדידה ישירה. ד. הפקת התועלת מ- DW/BI תלויה בגורמים נוספים בארגון, מלבד המערכות והנתונים עצמם, וקשה להעריך את התרומה היחסית של כל גורם.

1
done
by
מיין לפי

למרות שכלי ה-BI הוצגו, ועדיין מוצגים לעיתים קרובות, כמיועדים לתמיכה בהחלטות אסטרטגיות ברמת ההנהלה הבכירה – בפועל, השימוש הנפוץ יותר בכלי BI הוא דווקא לתמיכת החלטות בדרג מנהלי הביניים ואף בתהליכים תפעוליים. איזה מהמשפטים הבאים אינו מתאר נכונה גורם אפשרי לתופעה זו?

0.83
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר באופן המובהק ביותר את יחסי הגומלין בין א. "מערכות תומכות החלטה" (DSS) לבין ב."בינה עסקית" (BI)?

1
done
by
מיין לפי