Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

יש הדוגלים בגישת ה"פשטות", בעיצוב ממשקי משתמש (KISS – Keep it Simple, S..). איזה מהבאים אינו מגדיר נכונה הנחיית "פשטות" שנסקרה בקורס, בהקשר של הצגת נתונים וניתוחם בעזרת תרשימים גרפיים?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מתאר בחירה שגויה בעליל של תרשים עסקי מסוג מסוים למענה על שאלה עסקית?

1
done
by
מיין לפי

שכבת ה- Metadata תוארה כ"דבק" המחבר בין חלקי המערכת השונים, ומסייע לאינטגרציה ביניהם. אילו מהבאים מתארים באופן מובהק היבטים של אינטגרציה בין חלקי מערכת, ששכבת ה-Metadata ממלאת בהם תפקיד משמעותי? א. בעת החיבור של כלי ה-BI לבסיס נתונים - ניתן לראות דרך הכלי את רשימת הטבלאות בבסיס הנתונים. ב. כלי BI רבים מאפשרים שמירה של התצוגה הגרפית כדו"ח הניתן להפצה בפורמט WORD או PDF ג. בעת השימוש בכלי ETL, ניתן לראות את הגדרת החישוב עבור כל שדה מחושב ב-DW אליו מוזנים נתונים ד. בעת שהתגלתה שגיאת נתונים בדו"ח, יש לאתר את המקור ו/או השלבים בתהליך ה-ETL בהם נוצרה השגיאה

1
done
by
מיין לפי

על טבלה הכלולה במחסן הנתונים נאמר שביחס לרשומות - רמת העדכניות (Currency) היא 0.7. איזה מהבאים נותן את הפרשנות הנכונה ביותר לאמירה זו?

0.83
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מנמקים נכונה גורמים אפשריים ונפוצים להטיית סיבתיות (Causality Bias) בעת השימוש בנתוני ה- DW לצורך ניתוח עסקי וקבלת החלטות ? א. במהותו, ה-DW הוא בעיקרו מאגר של נתונים שניוניים (Secondary Data) ולא ראשוניים (Primary) ב. סכמת הנתונים האופיינית ל-DW משקפת תמונת מצב נוכחית, ואינה מאפשרת מעקב ראוי אחר שינויים לאורך זמן ג. כיוון שה-DW מציע מספר גדול של משתנים, ייתכן שמשתנה נסתר יגרום לפרשנות שגויה של הדדיות (Mutuality) ד. כיוון שה-DW מציע מספר גדול של רשומות, הפלט של מודל סטטיסטי המשמש לאישוש סיבתיות (כגון, רגרסיה לינארית), עשוי להצביע על רמת מובהקות גבוהה (P-Value נמוך), גם כשבפועל לא קיימת סיבתיות של ממש.

1
done
by
מיין לפי

במהלך הקורס נסקרה מערכת מדידת הביצועים במשטרת ישראל, והוזכרה בעיית איכות נתונים מהותית ומעוררת דאגה ועלולה להעמיד ספקות בנוגע לתועלת שבשימוש במערכת. באיזו בעיית איכות נתונים מדובר?

1
done
by
מיין לפי

תחת הנחה של הקבלה משמעותית בין מאפייני התרבות הארגונית לבין מאפייני יישום ה-BI - איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מאפיין מערכות BI הצפוי בארגון בעל תרבות ארגונית מובהקת של ביזור (Decentralized)?

1
done
by
מיין לפי

מערכות ה-BI הוצגו כפתרונות המיועדים לתמיכה בהחלטות אסטרטגיות של ההנהלה הבכירה. לאחר תקופה הסתבר שפתרונות אלו נקלטים היטב דווקא בשכבות הנהלת הביניים, ובהמשך גם שולבו בפעילות תפעולית. איזה מהבאים נותן את ההסבר המשכנע ביותר לתהליך זה, על סמך תיאוריה ארגונית/ניהולית שנסקרה בקורס?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה הבדל משמעותי בין א. מודל רבעוני הקסם (Magic Quadrants) לבין ב. מודל "מחזור ההתלהבות" (Hype Cycle) של חברת Gartner, המתייחסים לתחום ה-BI, בהנחה ששני המודלים הופקו באותה שנה בדיוק (נניח 2018), וניתן לייחס למידע המוצג בהם אמינות גבוהה?

0.83
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים מסבירים נכונה גורמים המניעים את תופעת "התפוצצות הנתונים" באופן משמעותי? א. יצירה: התפתחות אמצעים טכנולוגיים שונים המייצרים נתונים חדשים בנפחים ובקצבים גבוהים ב. אחסון: יכולת טכנולוגית לאחסון כמויות גדולות של נתונים בצורה יעילה ג. שינוע והפצה: יכולת לשכפל ולהפיץ נתונים במהירות, ללא תלות משמעותית במרחק הגאוגרפי ד. שימוש ופרשנות: הגדלת כמות הנתונים הופכת את כלי הבינה העסקית לפשוטים ונגישים יותר למשתמשי הקצה

1
done
by
מיין לפי