Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה מהבאים ממחיש באופן פחות מובהק מהאחרים את ההבדל בין א. תהליכי עיבוד (Transformation) לבין ב. תהליכי משוב (Feedback) אליהם מתייחסת תורת המערכת הפתוחה (Open-System) ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר נכונה הבדל שניתן יהיה לצפות לו בין צרכי הנתונים והמידע של ארגון הנוקט א. הובלת מחיר (Cost-Leadership) לעומת זה הנוקט ב. בידול (Differentiation), ע"פ מודל האסטרטגיות של Porter ?

1
done
by
מיין לפי

ניתן לצפות כי ככל שארגון חווה רמת מורכבות (Complexity) גבוהה יותר בכל הקשור ללקוחות, העדפותיהם, והרגלי הצריכה שלהם, נטייתו תהיה לאסוף יותר שדות נתונים עבור כל לקוח. מה מסביר באופן המובהק ביותר את הטיעון העומד מאחורי קביעה זו?

1
done
by
מיין לפי

איזה הבאים אינו מתאר נכונה הבדלים נפוצים בין א. הירארכיה גבוהה (Tall) לבין ב. הירארכיה שטוחה (Flat) ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה הבדל מהותי ומובהק בין מאפיינים נפוצים של עיצוב בסיסי נתונים עבור א. יישומים תפעוליים (Operational) לעומת ב. יישומים ניהוליים/אנליטיים (Managerial/Analytical):

0.83
done
by
מיין לפי

טבלת העובדה הסיכומית X( x, y, z, p) כוללת שלושה משתני מימד (x, y, z) ומשתנה עובדה אחד (p). עבור איזה מהתרחישים הבאים ניתן יהיה לצפות בוודאות מלאה שגרעיניות הטבלה תישאר ללא שינוי ? (בכל התרחישים – נתון כי כל הנתונים ההיסטוריים עד וכולל רגע זה יוזנו לטבלה מחדש). א. הסרת משתנה מימד z, אם ידוע שקיימת התלות הפונקציונלית z -> x ב. הסרת משתנה מימד y, אם ידוע שקיימת התלות הפונקציונלית x -> y ג. הוספת משתנה מימד w, אם ידוע שקיימת התלות הפונקציונלית w -> x ד. הוספת משתנה מימד u, אם ידוע שקיימת התלות הפונקציונלית z -> u

1
done
by
מיין לפי

עפ"י מתודולוגיית ה-ETL שנלמדה בקורס, אילו מההיגדים הבאים נכונים בנוגע לשכבת ה-Staging, בהנחה שמדובר במחסן נתונים סטנדרטי עם כמות נתונים גדולה? א. מממשת את מרבית הלוגיקה הנדרשת לתהליך הטעינה ב. מכילה את נתוני הטעינה נוכחית\אחרונה, אך לא את כלל הנתונים עבור טעינות שנעשו בעבר ג. בעלת מבנה דומה לשכבת ה- Data Warehouse ד. בעלת מבנה נתונים דומה לשכבת ה- Mirroring

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר בצורה המובהקת ביותר הבדל משמעותי בין א. תרשים עמודות (Bar Chart), לבין ב. תרשים היסטוגרמה (Histogram), בהקשר של ייצוג נתונים בכלי BI.

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מסקנה שעלתה מהשוואת מודל "רבעוני הקסם" (Magic Quadrants) של חברת Gartner העדכני ביותר עבור מוצרי BI, לבין המודל שפורסם לפני למעלה מ-5 שנים?

0.83
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים נותן את הנימוק המובהק והמשכנע ביותר מדוע קשה יותר להעריך ולמדוד את א.רמת הדיוק (Accuracy), לעומת מדידה והערכה של ב. רמת השלמות (Completeness) של אוסף נתונים ?

1
done
by
מיין לפי