Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

נדונו התפיסה והכלים העומדים בבסיס הקמת - A. מערכת תומכת החלטה מונחית מודל (Model-Driven DSS). B. מערכת תומכת החלטה מונחית נתונים (Data-Driven DSS). איזה מהבאים מתאר באופן המובהק ביותר הבדל תפיסתי בגישות המאפיינות את היישום של מערכות אלו?

1
done
by
מיין לפי

נדונו התפיסה והכלים העומדים בבסיס הקמת - A. מערכת תומכת החלטה מונחית מודל (Model-Driven DSS). B. מערכת תומכת החלטה מונחית נתונים (Data-Driven DSS). איזו מהפלטפורמות שנעשה בהן שימוש בצורות אלו או אחרות במהלך הקורס עשויה להיות רלוונטית ביותר ליישום מערכות הן מסוג A והן מסוג B?

1
done
by
מיין לפי

נדונו התפיסה והכלים העומדים בבסיס הקמת - A. מערכת תומכת החלטה מונחית מודל (Model-Driven DSS). B. מערכת תומכת החלטה מונחית נתונים (Data-Driven DSS). אילו מהבאים מתארים נכונה אמצעים שעשויים להיות רלוונטיים במידה רבה הן ליישום A והן ליישום B? א. אמצעים לעיצוב ממשק משתמש נוח וידידותי ב. אמצעים להצגה גרפית/ויזואלית של פלט מספרי ג. אמצעים לשערוך פרמטרים ד. אמצעים למבחני רגישות ולהערכת טיב הפלט ומידת יכולתו לתמוך כראוי בקבלת החלטות

0.83
done
by
מיין לפי

נדונו התפיסה והכלים העומדים בבסיס הקמת - A. מערכת תומכת החלטה מונחית מודל (Model-Driven DSS). B. מערכת תומכת החלטה מונחית נתונים (Data-Driven DSS). שלושה ממרכיבי ה- Metadata הבאים צפויים להיות חשובים ומשמעותיים יותר ליישומים מסוג B מאשר ליישומים מסוג A. איזה מהמרכיבים צפוי להיות חשוב במידה דומה הן ליישומים מסוג A והן ליישומים מסוג B?

0.5
done
התשובה הנכונה היא 1 – מעקב אחר שימוש יכול להיות רלוונטי DSS (טבכל מערכת מידע, ככלל), כפי שהודגם גם בהקשר של מעקב אחר נתוני אפליקציות. ההיבטים של אחסון (DW), עיבוד (ETL) ותצוגה (כלי BI – מיפוי לטבלאות) ייחודיים יותר ל- מכוון נתונים. כיוון שההיבט הזה לא נדון במישרין בכיתה – הוחלט שלא להוריד ניקוד למי שסימן תשובה לא נכונה. מי שסימן את התשובה הנכונה – מקבל את הציון עליה כניקוד בונוס נוסף.
by
מיין לפי

במהלך הקורס נדונו התפיסה והכלים העומדים בבסיס הקמת - A. מערכת תומכת החלטה מונחית מודל (Model-Driven DSS). B. מערכת תומכת החלטה מונחית נתונים (Data-Driven DSS). אילו מהבאים מנמק נכונה מדוע יישומים מסוג A ויישומים מסוג B עשויים להשלים זה את זה, ושילוב נכון ביניהם צפוי לתת כיסוי מלא ושלם יותר לתמיכה בקבלת החלטות?

0.83
done
by
מיין לפי

שלושה מהמודלים הניהוליים הבאים שנסקרו במהלך הקורס מתייחסים באופן ישיר ומפורש לקהל הלקוחות של הארגון והצורך להבין את התנהגותו והעדפותיו. איזה מודל הוא היוצא דופן בהיבט זה?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה השפעה צפויה על ניהול ה-DW ושימוש בנתוניו, בין A. ארגון החווה סביבת לקוחות בעלת מידת תנודתיות (Volatility) גבוהה, לבין B. ארגון החווה סביבת לקוחות בעלת תנודתיות נמוכה?

1
done
by
מיין לפי

בהקשר של ניהול לקוחות, איזה מהבאים מתאר באופן המובהק ביותר KPI המשקף את מידת היעילותEfficiency - (לעומת KPI המשקף את מידת התועלת - Effectiveness ?

1
done
by
מיין לפי

ארגונים רבים מנסים כיום לשלב במערך ה- DW/BI נתונים הנאספים מאתרי רשתות חברתיות, לצורך הבנה מעמיקה יותר של הלקוחות. איזה מהבאים אינו מתאר נכונה אתגרים מהותיים הצפויים במהלך כגון זה?

1
done
by
מיין לפי

בעולם השיווק העכשווי מדובר רבות על פיתוח יכולות "פרסונליזציה" (Personalization) - התאמה אישית לצרכי הלקוחות והעדפותיהם. מגמה זו הובילה לשינויים מהותיים באופן היישום ה"מסורתי" של מערכות BI. איזה מהבאים אינו מנמק נכונה שינוי באופן יישום מערכות ה-BI, שניתן לכרוך אותו בפיתוח יכולות פרסונליזציה?

1
done
התשובה הנכונה באופן מובהק היא 1 – מימד משתנה לאט מסוג 2 היא טכניקה שנחשבת ל"מסורתית", וכך גם הוצגה – כחלק מהמתודולוגיה לתכנון DW טבלאי. הוחלט לקבל גם את תשובה 4 – יכולות האנליטיות והסטטיסטיות היו אכן קיימות גם בתקופת ה-DW המסורתי יותר. הכוונה הייתה לשילוב מערכתי של יכולות כגון אלו בכלי ה-BI עצמם – זה אכן קרה בשלב מאוחר יותר. הוחלט לקבל "בדוחק" גם את תשובה 1 – כיוון שהסמסטר לא הרחבנו את הדיון בנושא זה בכיתה, והטיעון העומד מאחוריו לא הודגש. את תשובה 3 לא ניתן לקבל – ההשלכות של שילוב של נתונים ממקורות חיצוניים הודגשה במספר נקודות בקורס.
by
מיין לפי