Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

השאלות העסקיות הבאות מתייחסות לפעילות של רשת חנויות בתי קפה עם סניפים רבים ברחבי הארץ. איזו מהן היא המתאימה ביותר לייצוג באמצאות "תרשים קופסה" (Box Plot) ?

1
done
by
מיין לפי

הסבר התרשים:  הצירים X ו-Y מייצגים ערכים של המשתנים X ו-Y, בהתאמה כל עיגול בתרשים מייצג ערך של משתנה U גודל העיגול מייצג ערך של המשתנה W מילוי העיגול מייצג ערך של משתנה Z (מלא:1 , ריק: 0) בהתחשב במבנה הכללי של התרשים, לאיזו קטגוריה של תרשימים עסקיים ניתן לשייך אותו באופן המובהק ביותר?

1
done
by
מיין לפי

2. הסבר התרשים:  הצירים X ו-Y מייצגים ערכים של המשתנים X ו-Y, בהתאמה כל עיגול בתרשים מייצג ערך של משתנה U גודל העיגול מייצג ערך של המשתנה W +מילוי העיגול מייצג ערך של משתנה Z (מלא:1 , ריק: 0) איזה מהבאים מתאר נכונה את הרכב המשתנים בסבירות הגבוהה ביותר?

1
done
done
by
מיין לפי

3. הסבר התרשים הבא מתאר את הפרטים הבאים:  הצירים X ו-Y מייצגים ערכים של המשתנים X ו-Y, בהתאמה כל עיגול בתרשים מייצג ערך של משתנה U גודל העיגול מייצג ערך של המשתנה W מילוי העיגול מייצג ערך של משתנה Z (מלא:1 , ריק: 0) איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מתאם אפשרי בין משתנים, שניתן להסיקו בסבירות גבוהה מהתרשים?

1
done
by
מיין לפי

4. הסבר התרשים בעקבות ההסבר הבא:  הצירים X ו-Y מייצגים ערכים של המשתנים X ו-Y, בהתאמה כל עיגול בתרשים מייצג ערך של משתנה U גודל העיגול מייצג ערך של המשתנה W מילוי העיגול מייצג ערך של משתנה Z (מלא:1 , ריק: 0) איזה מהבאים נותן פרשנות סבירה למידע המוצג בתרשים? בהנחה ש: התרשים מבוסס על נתונים שנאספו ממקור איכותי ההתנהגות המתוארת בתרשים יציבה לאורך זמן

1
done
by
מיין לפי

שתי צורות מימוש מסורתיות של כלי BI&A הן: A. לוח מחוונים דיגיטאלי B. כלי לתחקור אנליטי מקוון (OLAP). איזה מהבאים מתאר נכונה הבדל משמעותי בין סוגי כלים אלו?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מאפיינים וקווים מנחים לתכנון לוח מחוונים מוצלח ושימושי שנסקרו במהלך הקורס ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר נכונה תוצאה צפויה של פעולת ה-OLAP המכונה Expand ("הרחבה"), אם נתון כי משתני העובדה המוצגים הם סיכומיים באופן מלא (Fully-Additive), ומכילים ערכים חיוביים בלבד.

1
done
by
מיין לפי

מודל הנתונים משמאל מתאר נסיעות (Ride) של נהגי תובלה (Driver), בחברת שליחויות גדולה הפועלת במספר סניפים (Branch). איזה מהבאים מתאר נכונה את הגדרת סדר המשתנים בפעולת ה"קידוח" (“Drill-Down”), בממשק OLAP לתחקור התשלומים (Payment) על הנסיעות.

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים מסביר באופן המובהק ביותר את מהות המונח "סיפור בנתונים" (Data Storytelling)?

1
done
by
מיין לפי