Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בהינתן סכמת "פתית שלג" (“Snowflake) המתוארת משמאל, איזה מהבאים מתאר נכונה את יחסי הגומלין בין השדה a2 לשדה b2 ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינו מתאר נכונה מוטיבציה אפשרית לשימוש במפתח עזר (Surrogate Key) בעת עיצוב מחסן הנתונים ?

1
done
by
מיין לפי

טבלת המימד A בסכמת ה-DW מתוארת משמאל מעוצבת כעת כמימד משתנה לאט מסוג 1 איזה מהבאים אינו מתאר נכונה פעולה שיש לבצע כדי להגדיר את הטבלה A כמימד משתנה מסוג 2?

1
mood
by
מיין לפי

איזה מהבאים מתאר באופן המובהק ביותר את ההבדל הצפוי בניהול ה-DW, בין A ארגון החווה סביבת לקוחות בעלת מידת תנודתיות (Volatility) גבוהה B ארגון החווה סביבת לקוחות בעלת תנודתיות נמוכה

1
done
by
מיין לפי

המודל הטבלאי הבא, המתייחס למבצע מתן החיסונים, מתאר בקבוקוני חיסונים (BOTTLES) ואת החיסונים (VACCINES) שניתנו מהם לאזרחים אם נרצה לתכנן סכמת כוכב על פי שתי הטבלאות - איזה ממשתני העובדה הבאים צפוי להצריך העמסה (Attribution) בהתחשב בתרחיש העסקי?

1
done
by
מיין לפי

הוספת משתני מימד לטבלת סיכום מגדילה לרוב את גרעיניות (Granularity) הטבלה. איזה מהבאים אינו מתאר נכונה תוצאה צפויה של הגדלת גרעיניות טבלת הסיכום כתוצאה מהגדלת מספר משתני המימד?

1
done
by
מיין לפי

טבלת העובדה המתוארת משמאל כוללת שלושה משתני מימד (D1, D2, D3) ושני משתני עובדה (F1, F2). על פי טבלה זו נוצרו שתי טבלאות סיכום: A. סיכום של משתנה העובדה F1 על פי הקבצה של המימדים D1, D3 B. סיכום של משתנה העובדהF2 על פי הקבצה של המימדים D2, D3 תחת איזו מהתלויות הפונקציונאליות הבאות, אם קיימות בטבלת ה-FACT, הגרעיניות של טבלת סיכום A צפוייה להיות זהה לגרעיניות של טבלת הסיכום B?

1
done
by
מיין לפי

במודל ה-DW המתואר משמאל: X: טבלת עובדה פרטנית Y: טבלת עובדה סיכומית A, B, C, D: טבלאות מימד ניתן להניח שהמודל תוכנן כראוי, בהתחשב במקור הנתונים הטבלאי עליו הוא מסתמך. איזו מהפעולות הבאות עשויה לשנות את מידת הגרעיניות של אחת מטבלאות ה-FACT ?

1
done
by
מיין לפי

במודל ה-DW המתואר משמאל: X: טבלת עובדה פרטנית Y: טבלת עובדה סיכומית A, B, C, D: טבלאות מימד ניתן להניח שהמודל תוכנן כראוי, בהתחשב במקור הנתונים הטבלאי עליו הוא מסתמך. הן בטבלהX והן בטבלהY קיים שדה בשם x1 המבטא משתנה עובדה סיכומי באופן מלא. נתון כי בשתי הטבלאות המשתנה מבטא מהות עסקית דומה. איזה מהבאים מתאר נכונה יחסי גומלין אפשריים בין השדה X.x1 לבין השדה Y.x1 ?

1
done
by
מיין לפי

מעל ה-DW הריצו את שתי השאילתות הבאות. איזה מהבאים מתאר נכונה את יחסי הגומלין בין מידת הגרעיניות של הטבלה P לעומת מידת הגרעיניות של הטבלה Q ?

1
done
by
מיין לפי