Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

באוניברסיטת בן גוריון הוחלט לבצע מחקר בנוגע לתפקידים בקבוצה, הוחלט לבחור באופן אקראי במספר סטודנטים שישמשו כאסירים ומספר שישמשו כסוהרים. להכניס את כול למקום המדמה בית סוהר ולבחון רת התנהגותם במשך תקופה. על מנת להצליח ולשחזר את ממצאיו של זימברדו, מה עוד יש לעשות?

1
done
by
מיין לפי

דני ויוסי רוצים שחנה המחוננת תלמד איתם למבחן. הם מבקשים ממנה עזרה בפתרון של כמה שאלות. לאחר שחנה עוזרת להם בפתרון השאלות הללו, הם מבקשים ממנה להצטרף לקבוצת הלימוד שלהם. היא מסכימה. בתנאי שכל אחד מהם יהיה אחראי לעבור על חלק אחר של החומר וללמד את כולם לאחר מכן. במהלך הלימוד המשותף, חנה מקבלת את הרושם שרק היא ויוסי ממלאים את חלקם, בעוד שדני מרשה לעצמו ללמוד פחות ממה שהתחייב לטובת הקבוצה ץחנה בכל זאת נשארת בקבוצה. איזו תופעה אינה באה לידי ביטוי בקטע?

1
done
by
מיין לפי

דני ויוסי רוצים שחנה המחוננת תלמד איתם למבחן. הם מבקשים ממנה עזרה בפתרון של כמה שאלות. לאחר שחנה עוזרת להם בפתרון השאלות הללו, הם מבקשים ממנה להצטרף לקבוצת הלימוד שלהם. היא מסכימה. בתנאי שכל אחד מהם יהיה אחראי לעבור על חלק אחר של החומר וללמד את כולם לאחר מכן. במהלך הלימוד המשותף, חנה מקבלת את הרושם שרק היא ויוסי ממלאים את חלקם, בעוד שדני מרשה לעצמו ללמוד פחות ממה שהתחייב לטובת הקבוצה ץחנה בכל זאת נשארת בקבוצה. בהתאם למה שנלמד בכיתה מה מהבאים סביר ביותר שיתרחש?

1
done
by
מיין לפי

בארגון בעל היררכיה שטוחה, מוטת שליטה רחבה ופורמליזציה נמוכה. נראה בסבירות גבוהה יותר רשתות תקשורת מהסוג:

1
done
by
מיין לפי

מייצג אומנות של שחף דקל, שהוצג בכיתה. במהלכו נראים זוגות של חברים לשעבר, אשר מתקשרים ביניהם דרך כתיבה במחברת הדגיש את חשיבותה של:

1
done
by
מיין לפי

במסגרת תהליך הערכה שנתית לעובדים, נכתב על גד המשמש כמנהל מחלקת בקרה על ידי עובדיו שהוא "בא לידי ביטוי רק במקרה שבו צריך "לכבות שריפות" ולפתור בעיות לא צפויות". על-פי תיאור זה ניתן לומר כי הוא מנהל המאופיין בעיקר בתנהגות מסוג:

1
done
by
מיין לפי

"המנהיג יוצר מערכת יחסים מיוחדת עם קבוצה מסוימת מבין מונהגיו. שמהווים את המעגל הפנימי שלו (Ingroup) הוא סומך עליהם ויש להם סיכוי גבוהה יותר לקבל פריבילגיות מיוחדות ממנו ביחס לאחרים בקבוצה". על פי חומר הקריאה בנושא מנהיגות. איזו תיאוריה מצוטטת כאן?

1
done
by
מיין לפי

מני עובד בארגון גדול בו קידומים וחלוקת משאבים נעשים על פי נהלים ברורים ושקופים. כך שלכולם ברור מה צריך לעשות על מנת להתקדם בארגון, ועל פי אילו קריטריונים משאבים מחולקים. מני חושב שהדבר מבטל את הצורך בפוליטיקה ארגונית בארגון שלו ולכן היא לא מתקיימת. מה מהבאים נכון על סמך הנלמד בכיתה?

1
done
by
מיין לפי

במחקר נמצא ששכונות או יישובים 'ירוקים' מושכים אליהם אנשים בעלי אידיאולוגיה 'ירוקה' ואלו נעשים 'ירוקים' עוד יותר עם הזמן. באותו אופן, יישובים או שכונות שמרניים מושכים אנשים שמרניים ונעשים שמרניים יותר במהלך הזמן. ממצא זה מוסבר בצורה הטובה ביותר על ידי:

1
done
by
מיין לפי

בניסוי מסויים חילקו באופן רנדומלי סטודנטים לארבע קבוצות. את הקבוצה הראשונה הלבישו בחולוצות של קבוצת אוהדי כדורגל, הידוע לכולם כקבוצה אלימה וגזענית מאוד, כאשר הסטודנטים היו רעולי פנים. הקבוצה השנייה הייתה לבושה באותן חולצות אך עם פנים גלויות. הקבוצה השלישלית הייתה לבושה בבגדי נזירים בודהיסטים עם פנים גלויות והקבוצה הרביעית היו לבושים בבגדי נזירים בודהיסטים ורעולי פנים. לאחר מכן כל אחת מהקבוצות בצעה משימה קבוצתית זהה. ניסיוני בצד רשמו את כל ביטויי האלימות, מילולים ופיזיים של חברי הקבוצות. לבסוף החוקרים חישבו ממוצע ביטויי תוקפנות עבור כל קבוצה. ע"פ העקרנות שלמדתם בכיתה אודות דה-אינדיווידואציה, מה היה בהסתברות הגבוהה ביותר סדר ביטויי התוקפנות (מהגבוה לנמוך)

1
done
by
מיין לפי
by Omer Shiloh
Omer Shiloh 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 17
התשובה היא לא א'?
by
by Rotem Yona
Rotem Yona 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
לפי הסיכום זה ג'
by