Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

על פי חומר הקריאה בנושא תקשורת, ערוצי תקשורת פורמליים חיוניים במיוחד ב...

1
done
by
מיין לפי

נעם משמשת כראש צוות של בדיקות בטחוניות בשדה התעופה. לפני מס' חודשים נקלט עידן לתפקיד בודק בטחוני ולאחר תקופת הכשרה הגיע המועד לבחית ההסמכה ב"שטח". עידן לא זיהה כי אחד הנוסעים נחת בישראל מספר שעות קודם, והוא כבר ממריא שוב, דבר שאמור היה להעלות את חשדו ולגרום לו לפעול עפ"י הפרוטוקול הנדרש. נעם לקחה אותו לשיחה והסבירה לו את טעותו. עידן השיב מיד ואמר "אז אני ממש לא מתאים לתפקיד, חבל לנסות... לא נראה לי שאני מסוגל לקבל הסמכה בקצב הזה...". עפ"י מודל ה-T.A - "ניתוח עסקאות" של אריק ברן, "מצב האני" של עידן הינו:

1
mood
by
מיין לפי

מכון "טכנולוג'יס" הינו מכון מחקר שמטרתו היא פיתוח מוצרים טכנולוגיים לשימוש במחקר מדעי. כל עובדי המכון מבריקים, בעלי תואר דוקטור ועוסקים במחקרים חדשניים, אשר מתחרים על תקציבי מחקר ופרסים יוקרתיים. עפ"י תיאורית דרך המטרה של רוברט האוס (1971), לעובדים מסוג זה מתאים מנהיג:

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון לומר על בגנון המנהיגות "שב והנח" Laisses-faire?

1
done
by
מיין לפי

העובדה שוינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה, שנתפס כמנהיג כריזמטי ובעל שיעור קומה בזמן מלחמת העולם השניה, לא נבחר לראשות הממשלה לאחר המלחמה, מתכתבת במיוחד עם:

1
mood
by
מיין לפי

כמנהל צוות, נדרש מיכאל, להעביר לעובדיו בנחיה חדשה אודות שינוי בנהלי העבודה. על פי חומר הקריה על כוח ופוליטיקה (טקטיקות השפעה ושכנוע) באיזה אופן מומלץ לו לרתום את עובדיו לבצע את ההנחיות החדשות?

1
done
by
מיין לפי

דלית היא עובדת מחקר ופיתוח בחברה גדולה לייצור תרופות. הפרויקט עליו היא עובדת החל לשעמם אותה והיא רוצה לעבוד עם צוות אחר על פרויקט אחר. דלית יודעת שהיא חשובה לצוות אליו היא שייכת כרגע והיא מניחה שהמנהל שלה לא יאשר לה את המעבר. לכן, בשבוע שעבר, דאגה להיות מוזמנת לאירוע מחוץ לעבודה בנו נכח סמנכ"ל מחקר ופיתוח. במהלך האירוע היא יצרה איתו קשר, הפנתה את תשומת ליבו למגוון החברים המשותפים שלהם ווידאה כי חברים אלה ידברו עליה טובות. דלית מאמינה כי הצליחה להתחבב על הסמנכ"ל. היא מתכננת לקבוע איתו פגישה אישית כדי לבקש העברה. מה תוכלו לומר על דלית בהקשרי פוליטיקה ארגונית?

1
done
by
מיין לפי

בשיחה בין מנהלת צוות לאחד מעובדיה לגבי מועד הגשת פרויקט, טענה המנהלת כי הצוות שלהם לא מתפקד טוב לאחרונה וכי "אם המצב יימשך היא תשקול מה לעשות בנדון ולא תבחל באמצעים" באיזו טקטיקת השפעה השתמשה המנהלת?

1
done
by
מיין לפי

"בחניון הגדול במרכז המחקר והפיתוח החומה של חברת התרופות פייזר בקונטיקט מכינים העובדים את מכונותיהם לצד שלטי אבן קטנים ששעלהם מופיעים שמות התרופות של החברה: זולופט נגד דיכאון, ויאגרה לאין אונות ועוד בתוך אולם הכניסה הגדול של מרכז המחקר בחדש מוצגים המוצרים והיעדים של החברה לשנת העבודה הנוכחית על צג ענק מסביב לחלל הפיתוח ממוקמות 120 מעבדות ביולוגיה וכימיה שתוכננו כך שכימאים, ביולוגים וחוקרים עובדים זה לצד זה, נפגשים זה עם זה ומחליפים רעיונות. החלל הפתוח מכונה בחברה חלל טיפולי. מטרת הצוותים היא לשתף פעולה בגילוי תרכובות כימיות חדשות לטיפול במחלות. הגישה הזו שונה מאוד מגישה קודמת שהיתה בעבר בחברה שבה כל תחום מעי (כימיה ביולוגיה וכו,) שכן בקומה נפרדת ואף בבניין נפרד. יותר ממחצית העובדים בקמפוס קונטיקט הצטרפו לחברה לפני פחות מ5 שנים. המרכז הפך למקור משיכה למדענים צעירים וטוענים כי: "האווירה כאן היא של חברת ביוטק צעירה, המקום קטן ודינמי אך נהנה ממימון כמו שרק חברה גדולה כמו פייזר יכולה להציע". תקציב המחקר של החברה הוא הגדול ביותר בתעשיית הפרמצבטיקה. כעת מפתחת פייזר כ130 תרופות, חלקן בתחומים חדשים, דוגמת תרופות נגד התמכרות. לפייזר מרכזים אחרים לגילוי תרופות ברחבי ארה"ב, גרמניה, יפן ושווצריה. בנוסף לעבודת מחקר מקורית, מסתייעים המדענים של פייזר בכ200 הסכמי מחקר עם מרכזים אקדמים בכל העולם. איזה ערך על פי המודל של צ'טמן וג'ן, מבטאים שלטי האבן עם שמות התרופות בחניה והצגת המוצרים והיעדים של החברה על צג ענק?

1
done
by
מיין לפי

תקציב המחקר של החברה הוא הגדול ביותר בתעשיית הפרמצבטיקה. כעת מפתחת פייזר כ130 תרופות, חלקן בתחומים חדשים, דוגמת תרופות נגד התמכרות. לפייזר מרכזים אחרים לגילוי תרופות ברחבי ארה"ב, גרמניה, יפן ושווצריה. בנוסף לעבודת מחקר מקורית, מסתייעים המדענים של פייזר בכ200 הסכמי מחקר עם מרכזים אקדמים בכל העולם. איזו הנחת יסוד של פייזר (על פי מודל התרבות הארגונית של שיין) באה לידי ביטוי בקטע למעלה?

1
done
by
מיין לפי