Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בחברת טאובה מסגרות קיים ועד עובדים חזק ודומיננטי, שמזה עשרות שנים מתעקש על קיום הסכם עבודה קיבוצי, שעל-פיו תנאי השכר והעבודה של כל העובדים שווים זה לזה. לאחרונה נפגשו מנכ"ל החברה וראש הועד לשיחה. בשיחה הם הופתעו לגלות שהשניהם מסכימים על כך שההסכם הקיבוצי הנוכחי הוא בבחינת "המכנה המשותף הנמוך ביותר" וכי הוא אינו גמיש מספיק בכדי לענות על צרכיהם ושאיפותיהם של כל עובד ועובד. השניים הסכימו שמעתה, כל עובד יוכל לשאת ולתת באופן פרטני עם החברה על תנאי העסקתו, בסיוע הועד. כך, בשיתוף פעולה, תוכל ההנהלה להתאים את הסכם העבודה של העובד למרכיבים החשובים לו ולצרכי החברה. שיטה זו של ניהול כוח אדם באמצעות התאמה פרטנית של הסכמי עבודה נקראת:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

כאשר ריקרדו, מנהל צוות עובדים גדול, יצא מהרצאה על מוטיבציה, החל לקנן בו החשש מהירידה החדה במוטיבציה שמתרחשת לאחר שהעובד משיג את היעד שהוצב לו. לכן, מחליט ריקרדו, הוא יציב לעובדיו מעתה יעדים שלא ניתן להשיג, וכך יימנע מהשגת היעד והנפילה הצפויה במוטיבציה. בפועל, מדיניות זו צפויה לגרום לרמות מוטיבציה נמוכות מאוד בקרב עובדיו של ריקרדו. איזו מבין התיאוריות תסביר תוצאה זו?

1
done
by
מיין לפי

על פי חומר הקריאה, האם יש קשר בין השכר שעובד מרוויח ובין שביעות הרצון שלו מהעבודה ( Job satisfaction) ?

1
done
by
מיין לפי

דניז ויוליה עובדות בחברת דשן-ישראל, חברה גדולה עם עובדים רבים בכל רמה בארגון. לשתיהן תפקיד דומה - לייצג, כל אחת את המחלקה שלה, בבקשת תקציבים ואישורים מהממונים עליהן. זוהי עבודה קשה, שכן הממונים אינם מעוניינים להוציא כספים ועל דניז ויוליה לעבוד קשה על-מנת לשכנע את הממונה הרלוונטי לאשר כל פרויקט שהן מבקשות. על אף שהן נמצאות באותו התפקיד, לכל אחת מהן סגנון שונה לשכנוע. דניז נוהגת להביא את רעיונותיה להתייעצות עם הממונה ולהציג טיעונים רציונאליים, בעוד יוליה מנסה לעורר השראה בקרב הממונים, ולעיתים אף להפעיל עליהם לחץ. איזו מידה של הצלחה נצפה שיוליה ודניז ישיגו?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי
by Ofek Olizky
Ofek Olizky 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 30
למה ג לא נכון?
by

אמה של יעל, מנהלת וותיקה ומוצלחת, מחמיאה לבתה וטוענת שהיא בחורה צעירה ומוכשרת שתצליח מאוד כמנהלת בעולם העסקים. על-פי הכתוב בחומר הקריאה על מסוגלות עצמית (self-efficacy) , אילו מהמשפטים הבאים סביר?

1
done
by
מיין לפי

מחקרים בתחום ההתנהגות הארגונית מלמדים כי עובדים מצדיקים הגשת אישורי מחלה פיקטיביים בטענה שהם לוקחים את שהגיע להם מלכתחילה. איזו תאוריה מתאימה להסבר זה?

1
done
by
מיין לפי

בוועדת הפנים של הכנסת עומדים בפני הצבעה על הצעתה של מפלגת "וייצמן מאז ולתמיד" להחליף את שמה של העיר הוד השרון ל"קרית וייצמן", על-שם ראש ועדת הפנים, חבר הכנסת רעואל וייצמן. כל חברי הכנסת שבוועדה נמצאים באולם הדיונים, עיתונאים ולוביסטים גודשים את האולם וערוץ הכנסת משדר בשידור חי. הכתב הפוליטי עמית סגל מגלה כי לפני תחילת הדיון ניטש ויכוח בין חברי סיעת וייצמן וחברי סיעות האופוזיציה לגבי סדר הנושאים שיעלה להצבעה. לפי מקורותיו של סגל, אנשי וייצמן רצו ששינוי שמה של הוד השרון יעלה אחרון להצבעה, לקראת סוף היום. על-פי הנלמד בקורס, לאיזו השערה עשוי להוביל מידע זה?

1
done
by
מיין לפי

יפית הספרית מגיעה לכנס יופי בינלאומי. היא נכנסת מתלבטת באיזו סדנא להשתתף, ורואה כי בסדנא על אומנות הסלסול, אליה בדרך כלל לא מגיעים אנשים, היום משום מה כן מגיעים אליה אנשים. לאור הידוע לכם על תיאוריית הייחוס של קלי, מה מהבאים סביר שיפית תסיק?

1
done
by
מיין לפי

חברת הייטק מגייסת עובדים לבקרת איכות (QA) , שתפקידם לבדוק בדקדקנות את המערכת שהחברה מפתחת ולמצוא באגים. כחלק מתהליך מיון המועמדים, מעבירה החברה שאלון MBTI המסווג את המועמדים לסוגי אישיות שונים. איזו תוצאה סביר שתפגע בסיכויי מועמד מסוים להתקבל לעבוד זו:

1
done
by
מיין לפי

לבקרה עצמית Self-monitoring גבוהה יש יתרונות רבים, אך חסרונותיה נוטים להתגלות:

1
done
by
מיין לפי