Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

יובל, מנהל בחברת יחסי ציבור, הטיל על שלומי, אחד מעובדיו, לארגן אירוע השקה של מוצר חדש עבור אחד הלקוחות. יובל מעוניין שלשלומי תהיה מוטיבציה גבוהה לבצע את המטלה על הצד הטוב ביותר, ולכן החליט להבטיח לשלומי שאם יסיים לבצע את כל הנקודות ברשימת המטלות עוד בבוקר האירוע יקבל תגמול גבוה. בנוסף, מתכוון יובל להסביר לשלומי שאם יעבוד באופן מסודר ומסור הוא יצליח לעמוד במטלה זו. עפ"י תיאוריית הציפיה (Excpectancy Theory) , מה עוד צריך יובל לעשות כדי להבטיח שתכנית זו תעבוד?

0.83
done
by
מיין לפי
by Shimrit Peretz
Shimrit Peretz 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
למה ד לא נכון?
by
by Noam Carmi
Noam Carmi 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
כי זה לפי תיאוריית הציפייה והמרכיבים הם ציפייה תועלת וערך.
by

היום הוא יום מיוחד בגן נעמי. הגננת, נעו-מ-י, בישרה לילדים כאשר הגיעו לגן בבוקר כי היום הם ייצאו לביקור בספארי. אולם, מספר דקות לאחר מכן, התקשר נהג האוטובוס שאמור להסיע את הילדים לספארי ודיווח לה כי הייתה תקלה באוטובוס, והוא יתעכב בשעתיים בערך. נעמי כינסה את הילדים ואמרה להם כי הסיור לספארי ייצא מאוחר יותר. היא חששה בעיקר לתגובתם של רם ויואל, שני אוהבי החיות הגדולים ביותר בגן. להפתעתה, היא שמה לב כי בעוד יואל החל להביע תסכול רב והתקשה לשלוט בעצמו, רם פשוט הלך לשחק עם הילדים האחרים עד שהגיע האוטובוס. על-פי ממצאי המחקרים שסקרנו בקורס, מה ניתן לנבא לגבי רם ויואל?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

דני התחיל עבודה חדשה וחשוב לו מאוד להצליח בה כי הוא רוצה להראות מוצלח בפני משפחתו וחברתו. עפ"י חומר הקריאה אפשר לאפיין את אוריינטציית המטרה של דני כ:

1
done
by
מיין לפי

תופעה שכיחה במרכזי ערים גדולות הינה הצטרפות של בני נוער לכנופיות. הכנופיות עוסקות בפעילות פלילית ואלימה, אך יש להם סממנים ברורים ונורמות דיבור והתנהגות ייחודיות. סוציולוגים טוענים כי הסיבה להצטרפות הנערים לכנופיות היא רצון עז בקבלה חברתית, לאור הניכור שהם חשים מסביבתם. לפי הידוע לנו על השפעה של קבוצות על התנהגות חבריהן, לאור הידוע בנושא קונפורמיות, איזו מבין התופעות הבאות לא סביר! שתקרה בכנופיה?

1
done
by
מיין לפי

תאוריית ההוגנות (Equity Theory) נלמדה בקורס בהקשר של מוטיבציה. איזה מבין הטיעונים התיאורטיים הבאים מנוגד!! לעקרונות תיאוריית ההוגנות?

1
done
by
מיין לפי

יוסף היה מנהל בעל סגנון קשוח ומרוחק שהביא לתוצאות יפות אך לא היה אהוב במיוחד על עובדיו. רן, שעבד תחת יוסף, קיבל קידום והיה מיועד להחליף את יוסף. בעת החפיפה לתפקיד החדש התחייב רן לעצמו שהוא יעשה דברים אחרת מיוסף וידאג לכך שהאווירה במחלקה תהיה חיובית יותר. כאשר נכנס רן לתפקיד החלו להצטבר מקרים שבהם הוא מוצא עצמו נוהג בדיוק כפי שנהג יוסף. מה מהבאים עשוי לקרות:

1
done
by
מיין לפי
by Elior Sofer
Elior Sofer 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 0
למה זה ד?
by
by Noam Carmi
Noam Carmi 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
על הפנים אליאור גם אני לא הבנתי... תשובה ב' סותרת את א' ו- ג'
by
by Shelly Cohen
Shelly Cohen 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
כי אלה כל הדרכים להתמודד עם דיסוננס.. נראה לי
by

במושב הכנסת האחרון נדונה יוזמה להעלאת שכר המינימום ל5000 ש"ח בחודש. בעל מפעל מסוים התנגד ליוזמה זו וחשש מיישומה. לדבריו, ישנם עובדים שנמצאים כבר 20 שנה במפעל, התחילו משכר של פחות מ-3000 ש"ח בחודש ועם הזמן התדמו וכעת שכרם עומד על 6000 ש"ח. מכיוון ששכרם גבוה מ-5000 ש"ח הם לא יקבלו תוספת שכר. מאידך, עובדים שזה עתה הצטרפו, ישתכרו כ-5000 ש"ח כבר בשנתם הראשונה במפעל. לדבר בעל המפעל, זה יגרום לפגיעה בעיקרון ה_____ שהיה נהוג עד כה במפעל:

1
done
by
מיין לפי

צוות חוקרים מעוניינים לבצע מחקר הבודק את השפעת ביטויים של חוש הומור של חברי צוות על תפקוד צוותים. המחקר המתוכנן יבוצע בחברת השקעות שבנויה מצוותים של אנליסטים ודסקאים. החוקרים יקודדו כמה בדיחות מסופרות ביום עבודה ע"י חברי הצוות ואת ביצועי תיקי ההשקעות שבניהול כל צוות. מה מבחין בין שיטת המחקר המוצעת כאן ובין שיטות מחקר אחרות שנדונו בקורס:

1
done
by
מיין לפי

דוד נהג האוטובוס הוא אדם לבבי מאוד. הוא נוהג לברך כל נוסע שעולה לאוטובוס בברכת יום טוב ואף מבקש להחליף כמה מילים עם הנוסעים ולהכיר אותם טוב יותר. לאור מסקנת מחקרם של רפאלי וסטון על הקופאים בחנויות הנוחות , מה נצפה שיקרה?

1
done
by
מיין לפי

כשהיה ילד בן 3, הלך נח לבריכה וכמעט טבע בה. שנים לאחר מכן סבל נח מפחד מים. בגיל מבוגר עבר נח טיפול בחשיפה, שמסגרתו הוא הלך לבריכה מספר פעמים ובכל פעם נכנס קצת יותר עמוק מבפעם הקודמת. טיפול זה סייע בניתוק הקשר האסוציאטיבי בין המים ובין תחושת הפאניקה, ולאחר מספר שבועות הוכתר הטיפול בהצלחה ונח כבר אינו מפחד ממים. עפ"י מה שלמדנו בהרצאות, איזה מהבאים נכון?

1
done
by
מיין לפי