Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אלי היה יושב בבית קפה בתחנה מרכזית עם חבר, כשניגש אליו חייל וביקש שישים עין על התיק שלו לכמה דקות. אלי הסכים, לקח את התיק הניח אותו קרוב אליו והסתובב לשוחח עם חבריו כשגבו מופנה לכוון התיק. משחזר החייל שאל היכן התיק נמצא ואלי נדהם לראות שהתיק איננו כנראה שנגנב. האם אלי אחראי על אובדן התיק, ומדוע?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

איזה מהמשפטים הבאים מסביר את ההבדל בין "שומר חינם" ל"שומר שכר" ?

1
done
by
מיין לפי

ראובן קיבל 10,000 ₪ מההורים שלו עבור קניית רכב, אולם הוא חשש להשאיר את הכסף אצלו בארנק ולכן ביקש מחברו הטוב, יוסי בעל המכולת, לשמור את הכסף בכספת עבורו עד שיזדקק לו, וכן היה. לאחר חודשיים, יוסי היה צריך לשלם לאחד הספקים שלו במזומן, הוא ידע שאם יוציא כעת כסף מהבנק יכנס למינוס. אין ספק שהבנק יאשר זאת, אולם חשב שבמקום לשלם ריבית לבנק הוא יכול להשתמש בכסף של ראובן, וברגע שראובן יבקש את כספו בחזרה הוא יקח הלוואה מהבנק ויחזיר לראובן. האם מותר היה ליוסי לעשות כן?

1
done
by
מיין לפי

יוני בקש מדני לשמור על 1,000 שקלים ודני הכניס את הכסף לארנק שלו ביחד עם אלפיים שקלים משלו. בסוף היום יוני בקש שיחזיר לו אבל דני מצא שהיו חסרים 300 שקלים שכנראה נגנבו ממנו. איך יוני ודני צריכים לחלק ביניהם את ההפסד?

1
done
by
מיין לפי

מר סילבר מסר, למר גולד הצורף, את החנוכייה שלו לתיקון. אך עוד לפני שהספיק לתקן אותה פרצו גנבים לחנותו של מר גולד וגנבו את החנוכייה עם שאר הסחורה של מר גולד. האם מר גולד צריך לשלם למר סילבר על החנוכייה, ומדוע?

1
done
by
מיין לפי

מר צליל ביקש מיוסי ואלי להעביר את הפסנתר שלו מהסלון למחסן כדי שיוכל לערוך שיפוצים. הוא סיכם איתם שישלם 50 שקלים לכל אחד. בזמן ההעברה, לא ידוע איך, הם מעדו במדרגות. והפסנתר נפל ונשבר. שוויו היה 50,000 שקלים. האם זה הגון שמר צליל יחייב אותם לשלם? ומה בדבר השכר שמגיע להם?

1
done
by
מיין לפי

ראובן הפקיד אצל שמעון אלף שקלים ולמחרת בא לוי והפקיד אצלו אלפיים. כעבור חודש הגיעו שניהם לתבוע את פיקדונם, אולם שניהם אמרו שהפקידו אלפיים שקלים. שמעון לא רשם כמה כל אחד הפקיד, ואינו זוכר מי הפקיד אלף ומי הפקיד אלפיים. מה עליו לעשות?

1
done
by
מיין לפי

אתי הוזמן לביתו של טלי, ובזמן הביקור הכלב של טלי אכל סנדויץ' וליפסטיק שהיו בתיק שלה. במקרה זה איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
mood
by
מיין לפי

רוני היה בבית מלון יוקרתי, ובאמצע הלילה, בשינתו, הסתובב ושבר אגרטל סיני יקר שהיה מונח לשידה ליד מיטתו. במקרה זה, איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי

גיא היה על גג ביתו מתקן הרעפים, ובלי ידיעתו, ניכנס לחצירו, סוזי עם חבילה בשבילו. גיא זרק כמה רעפים מהגג שנפלו עליה וגרמו לה נזק. האם גיא אחראי לנזק שנעשתה?

1
done
by
מיין לפי