Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אייל נשא את רגליו והיה במנוסה מפני בעלי חובותיו שהיו במרדף אחריו. הוא הגיע לנהר רחב והזדקק לעבור את הגדה. עמדה שם מעבורת, ובעליה שראה את מצוקתו של אייל דרש מחיר כפול מהרגיל עבור הנסיעה. האם מותר לאייל להסכים למחיר המופקע וכשיגיע לגדה ישלם לו רק את המחיר הרגיל?

1
mood
by
מיין לפי

אלי החליף אצל סוכן רכבים את הטויוטה קאמרי שלו להונדה אקורד. לאחר מכן נודע לו שהקאמרי שלו הייתה שווה הרבה יותר מההונדה. האם הוא יכול לתבוע את הסוכן שרימה אותו?

1
done
by
מיין לפי

קבלן בניה בנה רחוב חדש בשכונת "נווה שמחה". הוא דרש על כל דירה 1/3 יותר מהמקובל. האם הוא עבר על איסור? ואם כן, על איזה איסור?

1
done
by
מיין לפי

האם בימינו יש איסור להרוויח יותר מדי על מכירת בגדים?

1
done
by
מיין לפי

מר גולד הגיע לביה"ח לבדיקה שגרתית, בפרוזדור הוא פגש את שכנו מר סילבר שהיה מאושפז. מר סילבר התרגש והודה לו מאוד על שהטריח את עצמו להגיע לביה"ח במיוחד כדי לבקרו. האמת היא שמר גולד לא ידע כלל שמר סילבר מאושפז, אולם הוא לא הכחיש זאת, הוא חייך ולא גילה לו את המטרה האמיתית של ביקורו. האם הוא עבר על האיסור של גניבת דעת? מה היה עליו לומר?

1
done
by
מיין לפי

סוחר שיש לו מונופול, האם מותר לו לגרום לעליית מחירים מלאכותית?

1
done
by
מיין לפי

יוסי רצה לקנות חתיכת זהב ולשמור אותה מתחת לבלטות. בשוק השחור דרשו ממנו $12000לקילו בזמן שהמחיר בשוק היה $10000 (שהוא יותר מ 1/6 ). עד שגילה את התרמית, עלה המחיר של הזהב וקילו היה שווה $15000. ניגש אליו המוכר ודרש שיחזירו את הזהב כי הרמאות הייתה ביותר מ – 1/6, ולכן המקח בטל. האם יוסי חייב להחזיר את הזהב ולקבל את כספו בחזרה?

1
done
by
מיין לפי

רוני קנה רכב יד 2 ולא פנה לקבל חוות דעת מקצועית על תקינות הרכב, אם הוא עבר תאונה ויש נזק לשסי (נזק הנחשב לפגם ברור). רוני סמך על המוכר שדווח שהרכב במצב טוב. שנה וחצי לאחר הקניה, בבדיקה שגרתית, התברר שלרכב יש נזק רציני בשסי. האם יכול רוני לטעון שהיה כאן מקח טעות?

1
done
by
מיין לפי

דני קנה רכב יד שניה. זמן קצר לאחר הקניה גילה שיש פגם רציני בשסי. למרות הבעיה דני לא פנה למוכר לטעון מקח טעות והמשיך לנהוג במשך חצי שנה עד שהחליט לתבוע את המוכר. האם המוכר חייב להחזיר לו את כספו?

1
done
by
מיין לפי

אתי, תופרת מקצועית, קנתה גליל של בד ואחרי שגזרה ממנו שני מטרים של בד גילתה שיש פגם בבד שנמצא בסוף הגליל. אתי טוענת שכל המקח בטל, המוכר צריך להחזיר לה את כל כספה ולקבל בחזרה גם את כל החתיכות שגזרה. המוכר טוען שהיה עליה לבדוק את כל הבד לפני שגזרה כי עכשיו אין לו מה לעשות עם הבד והחתיכות, הוא אינו מוכן להחזיר לה את כספה. מי צודק, ומדוע?

1
done
by
מיין לפי