Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

סיני היה בים וראה אדם טובע. הוא לא התבלבל לרגע, ומיהר לעלות על אופנוע ים שהיה במקום ומיהר אל הטובע. למעשה, באופנוע היה חור והוא טבע למעמקים עוד לפני שסיני הצליח להגיע לאיש. בעל סירה אחרת מיהר לסייע והציל את הטובע. כעת, בעל אופנוע הים תובע את סיני על אובדן אופניו. האם הסיני או האיש הטובע צריכים לפצות את בעל אופנוע הים?

1
done
by
מיין לפי

דני נזקק למקדחה עבור תיקון דחוף בביתו, לשכנו יוסי יש מקדחה ודני ידע שיוסי יסכים לו להשתמש בה אם יבקש ממנו. אולם כעת הוא אינו בבית, ניגש דני לחצירו של דני לקח את המקדחה ללא רשות והתחיל לעבוד. באמצע העבודה המקדחה הפסיקה לפעול ללא כל סיבה הנראית לעין, כנראה כתוצאה מבלאי, מיתה מחמת מלאכה. האם דני חייב לשלם ליוסי על המקדחה? ואם כן, לפי איזה מחיר?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

יוסי ודוד הם שני גנבים, יוסי עלה בסולם ופרץ לביתו של מר רייכמן. הוא הכניס לשק את אוסף כלי הכסף וזרק אותם למטה לחצר. דוד לקח את השק, הכניס אותו לטנדר ושניהם ברחו מהמקום. השניים פנו לסוחר בכלי כסף ומכרו לו את האוסף תמורת 10,000 ₪ בזמן ששוויו האמיתי הוא 100,000ש"ח. טביעות אצבעותיו של דוד ניכרו בשטח והמשטרה איתרה אותו. הוא התבקש לשלם את שוויו האמיתי של האוסף, דהיינו 100,000 ₪. דוד טוען שאינו חייב יותר ממחצית הסכום שקיבל תמורת הרכוש הגנוב, דהיינו 5,000 ₪. איזה מהמשפטים הבאים נכון במקרה הזה?

1
done
by
מיין לפי

גבי שלח את חברו שמעון לשדוד כספת מביתו של מר גולד. גבי הסביר לו איך לפרוץ לבית והורה לו את מיקומה של הכספת, השניים סיכמו ביניהם על חלוקת השלל. שמעון הצליח לפצח את קוד הכספת ורוקן את תכולתה. האזעקה שהופעלה הזניקה את השוטרים שדלקו בעקבותיו. בעוברו מעל גשר איתרה אותו המשטרה ושמעון ברוב ייאושו, השליך את השק לים והכסף שקע למעמקים. מר גולד תובע את שמעון בתשלום כל שווי הגניבה. שמעון משיב שגבי שלח אותו ומר גולד צריך לתבוע גם אותו. האם שמעון צודק?

1
done
by
מיין לפי

יוסי נמצא בחתונה של חברו הטוב דני. על כל שולחן מונח בקבוק ויסקי יקר (ג'וני ווקר בלאק לייבל). יוסי בא לשאול אותך האם מותר לו להכניס את הבקבוק לתיק שלו ולקחתו הביתה? מהו הנימוק של התשובה?

1
done
by
מיין לפי

מנשה הוא בעליו של מגרש באחת השכונות בחולון, ולידו מגרשו של נפתלי. כאשר בא נפתלי לבנות הוא טעה במדידה וחרג במטר אחד לתוך שטחו של נפתלי. כמה שנים לאחר מכן, כאשר בא נפתלי לבנות בית במגרש הוא ראה את החריגה וביקש ממנשה להרוס את הקיר שבנה ולבנות אותו במקומו הנכון. מנשה השיב שהוא אינו יכול לשאת הוצאה כזו גדולה. חריגה של מטר אחד אינה אמורה להיות כל כך משמעותית לנפתלי, שמגרשו משתרע על אלף מטר מרובע, ולכן אינו חייב לו כלל. במיוחד לאור העובדה שהכול נעשה ללא כוונת זדון כלל. במקרה כזה, איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי

דני גנב את רכבו של יוסי ונסע בו שבוע שלם עד שהחליט להחזיר אותו. יוסי בא לשאול אותך מה מותר לו לתבוע מדני:

1
done
by
מיין לפי

יוסי, סוחר יהלומים, קנה מדני יהלום מסוים. אלי, סוחר אחר, זיהה את היהלום כשלו עפ"י סימנים ברורים שהיו לו. הוא טוען שלפני מספר חודשים שדדו אותו, השוד שהיה מפורסם וידוע לכל הציבור, וכעת הוא מזהה את היהלום הזה כאחד מהיהלומים היקרים שנגנבו ממנו. יוסי בא לשאול אותך מה לעשות. יש לציין שיוסי מאמין לאלי שגנבו ממנו את היהלום.

1
done
by
מיין לפי

במבצע "צוק איתן" ראובן, הגר בשדרות, שכר את רכבו של שמעון והשאיל אותו ליוסי חברו. בלילה כשחנה ברחוב נפל עליו טיל והרס אותו כליל. מה אחריותם של יוסי ושמעון במקרה זה?

1
done
by
מיין לפי

אלי שכר רכב מדני. אלי נעל את הרכב כראוי וחנה אותו מחוץ לביתו. הרכב נגנב בלילה ולא היה לדני ביטוח. האם אלי חייב לשלם לדני את שוויו של הרכב, ומדוע?

1
done
by
מיין לפי