Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

יונתן קנה מקרר מתצוגה ושילם עבורו. הוא סיכם עם בעל החנות שישלח לו את המקרר למחרת. בעל החנות הדביק עליו מדבקה של "נמכר". באותו ערב פרצו גנבים לחנות וגנבו את המקרר. לבעל החנות אין ביטוח, האם הוא אחראי להפסדו של יונתן?

1
done
by
מיין לפי

אבי ביקש מירון לשמור לכמה ימים על מעטפה שהכילה 10,000 ₪. האם מותר לירון להשתמש בכסף?

1
done
by
מיין לפי

מר בלוך חתם על חוזה לקניית דירתו של מר פוטש ושילם מקדמה של 20,000 ₪. למחרת ארע פיצוץ בצנרת ונדרש תיקון רציני שעלותו נאמדת כ- 50,000 ₪. מר פוטש טוען שעפ"י המשפט העברי מר בלוך כבר קנה את הדירה ועליו לשלם על התיקון. האם הוא צודק?

1
done
by
מיין לפי

ישראל רצה לקנות את דירתו של גד. השניים חתמו על חוזה אצל עו"ד, ישראל שילם מקדמה של 10,000 ₪ , והם קבעו תאריכים לתשלומים. גד כבר עבר דירה והסכים לתת לישראל את המפתחות ולהתחיל בשיפוצים רציניים. לפני התאריך שנקבע למתן התשלום השני הייתה רעידת אדמה והבית נהרס כליל. ישראל טוען שעדיין לא קנה את הבית, לכן הוא חוזר בו מהעסקה ודורש שיחזירו לו את המקדמה ששילם. האם הוא צודק?

1
done
by
מיין לפי

גב' פרטוש רצתה לשלם את החוב במכולת, היא פתחה את ארנקה והניחה על הדלפק ליד הקופאית 3,000 ₪ במזומן. לפתע הגיח גנב זריז, חטף את השטרות וברח. האם היא צריכה לשלם עוד פעם?

1
done
by
מיין לפי

רוני היה צריך משקפיים חדשות. בחנות האופטיקה הוא התקשה להחליט איזה מבין שתי מסגרות יפות הוא יבחר. בעל החנות בא לקראתו והציע לו לקחת את שתיהן הביתה להראות לאשתו והיא תעזור לו להחליט. המסגרות לא מצאו חן בעיני אשתו, לכן למחרת הוא התכוון להחזיר את שתיהן לחנות ולבחור משהו אחר. בדרכו לחנות, היה רוני מעורב בתאונת דרכים שלא באשמתו ושתי המסגרות נשברו. האם הוא חייב לשלם עליהם לבעל החנות?

1
done
by
מיין לפי

אלי, בעל חנות רהיטים בירושלים, הזמין לחנותו קונטיינר של רהיטים מסין, ואמר למוכר בע"פ שההזמנה צריכה להגיע לחנותו כחודש לפני פסח, כי זהו הזמן האידיאלי לקניית רהיטים. המוכר הסכים, וסוכם שההובלה לחנותו של אלי הינה באחריות המוכר. בסופו של דבר היו עיכובים שלא באשמתו של המוכר והקונטיינר הגיע ימים ספורים לפני החג. אלי מסרב לקבלו בטענה שעשה תנאי עם המוכר. המוכר טוען שהתנאי היה רק בע"פ ולא נכתב בהזמנה. האם אלי צריך לשלם על הרהיטים?

1
done
by
מיין לפי

דוד שכר דירה לשנה, מה- 1.9 ועד ל- 30.8 תמורת 3,000 ₪ לחודש. ישנו סעיף בחוזה שאם הוא יתעכב בפינוי הדירה בסוף תקופה זו הוא ישלם 500 שקלים עבור כל יום נוסף. בחוזה לא נעשה "סילוק אסמכתא" ליתן תוקף לתנאי זה עפ"י המשפט העברי. בתום תקופת השכירות הוא התעכב יומיים בפינוי הדירה. האם דוד צריך לשלם 1,000 שקלים נוספים?

1
done
by
מיין לפי

דני שכר חנות בקניון ונקבע בחוזה שישלם שכירות לבעל הקניון סך 5% מהיקף ההכנסות של החנות בכל חודש. יש סעיף בחוזה שאם יסגור את החנות לתקופה קצרה, ישלם שכירות לפי היקף ההכנסות הממוצע. האם תנאי זה הוא "אסמכתא" במשפט העברי ולא תקף?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

רוני שיחק "בלאק ג'אק" בקזינו והרויח כל הערב. בסוף המשחק ניגש אליו דני שהיה מופסד מאוד באותו ערב וביקש מרוני שיחזיר לו את כספו, כי כל הימור הוא "אסמכתא" ולכן הכסף שרוני הרוויח ממנו הוא גזל בידו. האם דני צודק?

1
done
by
מיין לפי