Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במקרה של עובד שפעל מעבר לסמכותו וחתם בשם מעסיקו על הנחה ללקוח, איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי

ביום ראשון בערב דני, חקלאי מדרום הארץ, התקשר לאלי ובקש ממנו לבוא למחרת בבוקר עם פועלים ולעזור לו להשקות את שדות האבטיח שלו. באותו לילה ירד מבול שכל החזאים לא ציפו לו כלל ולכן אין שום צורך בעבודת ההשקיה. האם דני צריך לשלם לפועלים, ואם כן כמה?

1
done
by
מיין לפי

ביום ראשון בצהריים יוסי סיכם עם פועל שיבוא לעבוד אצלו למחרת בבוקר, אבל באותו ערב הבין שאינו צריך אותו והודיע לו שלא יבוא. הפועל טוען שהייתה הצעה אחרת שסרב לה ולכן יוסי צריך לשלם לו על יום העבודה. האם הוא צודק?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

משה, קבלן בניה, הזמין מערבל בטון ליצוק על הקומה השנייה של הווילה שהוא בונה. לפועלים יש הרבה טענות על משה, לכן כשהגיע הבטון הטרי הם הודיעו למשה שהם הולכים הביתה עכשיו אם הוא לא יוסיף לכל אחד מהם מאה שקלים על השכר היומי שלהם. מה משה צריך לעשות במצב הזה?

1
done
by
מיין לפי

דני הזמין מונית בטלפון ובזמן שהמתין בחוץ הציע לו השכן טרמפ. האם מותר לו לקחת את הטרמפ שמציעים לו כיוון שברחוב ישנם הרבה אנשים שיקחו בשמחה את המונית, ומסתבר שלא יפסיד?

1
done
by
מיין לפי

יוסי ורותי היו מאורסים וקבעו להתחתן באולמי "שמח תשמח" באשקלון. החופה הייתה צריכה להתקיים בשעה 6 בערב, אך כבר בשעה 5 התחיל ה"חמאס" להפציץ את דרום הארץ אחרי שקט יחסי של כמה חודשים. פיקוד העורף אסר על קיום החתונה והעבירו אותה לביה"כ בירושלים. הזוג שלמו מקדמה על שכירות האולם בסך 10,000 ₪ והיו אמורים לשלם עוד 20,000 ₪ בסוף הערב, כשהתשלום כולו הוא עבור שכירות האולם בלבד. יוסי ורותי טוענים שבעל האולם צריך להחזיר להם את המקדמה ששלמו ובעל האולם טוען שהם צריכים לשלם לו את התשלום הסופי של 20,000 שקלים. מי צודק, ומדוע?

1
done
by
מיין לפי

לרמי יש סכסוך עם שכנו אודות הגבולות של המגרשים שלהם. רמי שאל את חברו אלי, שהוא עו"ד במקצועו, אם הוא יכול לעזור לו ואלי הסכים. השניים לעולם לא דברו על תשלום עבור שירותיו של אלי. אולם לאחר שעבד כעשר שעות בתיק שלח אלי חשבון לפי 700 ₪ לשעה, סה"כ 7,000 ₪. רמי נדהם וטען שחשב שאלי עושה לו טובה בחינם. האם אלי צריך לשלם לרמי, אם כן כמה?

1
done
by
מיין לפי

מר בלוך משלם משכורת לפועליו כל ה- 20 לחודש. חודש אחד הוא משך מהבנק את הסכום הקבוע, כהרגלו, אולם אז ניגשה אליו אלמנה אם לשבעה יתומים הרעבים ללחם. היא בקשה שיעזור לה להאכיל את עולליה הרעבים. בכיסו של מר בלוך היה בדיוק הסכום הנדרש לפועליו, מר בלוך התלבט מה לעשות: האם ליתן לאלמנה צדקה מכספי הפועלים ולהשלים להם את החסר למחרת, או לשלם לפועלים את מלוא שכר עבודתם, ולמחרת ליתן צדקה לאלמנה?

1
done
by
מיין לפי

מר גרין נזקק דחוף למקדחה בכדי לבצע תיקון בביתו, לשם כך הוא ניגש לשכנו ונקש על דלתו של מר פיקס שהיה מצויד במחסן לתפארת עם כל כלי העבודה האפשריים. אולם מר פיקס לא היה בביתו, ביודעו מר פיקס בודאי היה נותן לו את מבוקשו, הלך למחסן שהיה תמיד פתוח, לקח בעצמו את המקדחה והתחיל לעבוד. בינתיים, מר פיקס חזר לביתו עם מדפים חדשים להרכבה ונכנס למחסן לחפש את המקדחה. משראה שהיא איננה חשד שנגנבה, החליט הוא לקנות מנעול בכדי לנעול את המחסן אחת ולתמיד. מר גרין יצא ומר פיקס נכנס, הניח את המקדחה במקומה וסגר את הדלת אחריו. לאחר שעתיים חזר מר פיקס עם המנעול ונעל אותו. באותו לילה פרצה שריפה בבנין והמחסן של מר פיקס עם כל תכולתו נשרף כליל. האם מר גרין צריך לשלם למר פיקס על המקדחה? ומדוע?

1
done
by
מיין לפי

מר שריר היה בחדר כושר כשקיבל טלפון מאשתו שעליו לחזור הביתה דחוף. ליד הדלת הייתה ערימה של מטריות מבלי לחשוב הרבה הוא הרים אחת מהן ויצא לדרכו. המטריה הייתה מהסוג הפשוט והמצוי. למחרת תלה מר שריר מודעה בכניסה לחדר כושר, שמי שלא מצא את המטריה שלו אתמול שיתקשר אליו והוא יחזיר לו אותה עם כמה מילים של התנצלות. מר שריר קבל טלפונים מחמישה אנשים זועמים שאתמול נלקחו מהם המטריות, וכולן היו מאותו סוג שמר שריר לקח. מה מוטל על מר שריר לעשות?

1
done
by
מיין לפי