Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

קובי, ילד בן עשר, היה משחק פוטבול בחצירו, ונתן בעיטה חזקה לכדור. הכדור אף למרחקים ושבר את החלון של השכנים. האם קובי או הוריו צריכים לשלם על הנזק?

1
done
by
מיין לפי

טוני, ילד בין שש עשרי, היה משחק פוטבול בפרק עם חברים. אחד מהשחקנים, גיא, דחף אותו בזמן שהכדור היה אצלו, ושבר את רגלו האם טוני חייב לשלם על הנזק שגרם?

1
done
by
מיין לפי

הרכב של יוסי היה חוסם את רכבו של דני. דני קרה לגרר לסלק את רכבו ולהעביר אותו למקום שאינו חוסם לאיש. האם דני יכול לתבוע את יוסי להחזיר לו עלות הגרר?

1
done
by
מיין לפי

רוני, בעל מוסך במקצוע, פגע ברכבו של סוזי. עלות הנזק נעמדת בעשרת אלפים שקלים רוני טוען שהוא יכול לתקן את הנזק בחצי מחיר, וסוזי מתעקשת לקחת את הרכב לחברה לתיקון, דבר שיעלה כפול. האם אפשר לחייב את סוזי ליתן לרוני לתקן את הנזק?

1
done
by
מיין לפי

דני היה בסופרמרקט עושה את הקניות השבועיות שלו, ונתקע עם עגלתו בערמה של כלי פורצלן שהיו בתערוכה באמצע החנות. מחירם הרגיל היה עשר אלף שקלים, אבל היו בהנחה של %30 דהיינו שבעת אלפים שקלים והמחיר עלות היה חמשת אלפים שקלים כמה דני צריך לשלם?

1
done
by
מיין לפי

רוני שכר מחשב ניד מחברו דודי לעשרה ימים, הביום השלישי השאיל אותו לבני. המחשב היה בתיק של בני בזמן שפגע בו רכב. בני היה בסדר אבל המחשב נשבר. המחשב היה שווה אלפיים שקלים ממקרה זה איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי

יוסי שכר דירה לא מרוהטת מליאור לשנה עבור 3000 שח לחודש ובקיץ שכר אותו לתיירים מאמריקה תמורת 3000 שח לשבוע. במקרה זה איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי

סיון שכר רכב לנסוע לצפת, ובדרך נסע בכביש לרכבי 4 * 4 למרות שהרכב לא היה מתים, ונהיה לה פנצ'ר בגלגל. במקרה זה, איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי

שאול היה במשרדו של גל, וישב על כיסא שהיה נראה חזק, אבל נשבר תחתיו. במקרה זה, איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי

כפר טל, ישוב יהודי, על הגבול בין סוריה לעירק, וסובל מהתקפות מכפרים סמוכים. תושבי הכפר שאלו כלי נשק ממדינת ישראל להגנת עצמם. בהתקפה שהיה האויבים הצליחו לחטוף את כלי הנשק. מדינת ישראל דורשת תשלום על הציוד האבוד, ותושבי הכפר טוענים שהם פטורים מטעם מיתה מחמת מלאכה איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
by
מיין לפי