Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אלי קנה לעצמו טבעת זהב, לאחר מספר שנים נאמר לו שהיא אינה עשויה מזהב אמיתי. אלי חזר לצורף שמכר לו את הטבעת והצורף ענה לו שהספק של הטבעות פשט את הרגל לפני שנה, וכעת אין לו למי להחזיר את הטבעת. הצורף לא הסכים לקבל אותה מאלי בחזרה. האם הצורף צודק בטענתו, ומדוע?

1
done
by
מיין לפי

שמעון היה חייב לאלי 1,000 דולר. ביום ראשון הוא שילם לו את החוב בדולרים וביום שני חזר אליו יוסי עם שטר אחד של 100 דולר והוא מזויף. אלי טען שהוא היה אחד מהשטרות ששמעון נתן לו אמש ודרש משמעון שיחליפו בשטר אמיתי. שמעון השיב שהוא אינו יודע אם נתן לו שטר מזויף או לא. מה מוטל על שמעון לעשות?

1
done
by
מיין לפי

דני קנה מחנותו של יוסי זרעים וזרע אותם בשדותיו, אולם הם לא צמחו. דני פנה ליוסי בטענה שהיה כאן מקח טעות. יוסי השיב שמכר לו זרעים למאכל בהמה ולא לזריעה, ולכן אין כאן מקח טעות. יש לציין שבזמן הקניה דני לא אמר ליוסי לשם מה נחוצים לו הזרעים. האם יוסי צריך להחזיר לדני את כספו?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

נפתלי הזמין רהיטים מסין, חיים המוכר הבטיח לו שיש תקן ישראלי לרהיטים שהזמין. אולם כאשר הם הגיעו לנמל אשדוד התברר שאין, אי לכך לא אישרו את כניסתם לארץ ושלחו אותם בחזרה לסין. חיים טוען שהוצאות ההובלה מוטלות על נפתלי, זוהי ההזמנה שלו וכמובן שלא היה לו מושג שאין תקן. ונפתלי טוען שחיים צריך לשלם את ההובלה. מהי ההכרעה?

1
done
by
מיין לפי

דודו, יבואן של בגדים, הזמין קונטיינר של חולצות לבנות ובטעות סופקו לו חולצות ורודות. דודו הודיע למוכר על הטעות והמוכר ביקש שישמור על החולצות עד שימצא להם קונה. דודו הסכים ואחסן את תכולת הקונטיינר במחסן שלו. בכוונתו של דודו לדרוש תשלום תמורת האחסון עד שהמוכר ימצא קונה אחר. בלילה פרצו גנבים למחסן של דודו וגנבו את החולצות. המוכר טען שדודו היה אחראי ועליו לשלם לו על החולצות הגנובות. ודודו טוען שהוא פטור. מי צודק?

1
done
by
מיין לפי

לפי החוק האזרחי, חברה בערבון מוגבל (בע"מ) הינה דמות נפרדת ממחזיקי המניות, והם אינם נושאים באחריות אישית לחובות החברה. במשפט העברי, חברה בע"מ אינה תמיד דמות נפרדת. האם זה אומר שבמשפט העברי בעלי המניות נושאים באחריות אישית לחובות של החברה?

1
done
by
מיין לפי

לשמוליק יש חגורה שחורה בטוקוואנדו. בזמן שהמתין לאוטובוס רץ לקראתו גנב, חטף את התיק שלו וברח. שמוליק תפס אותו בקלות, ושבר את אצבעותיו כדי שירפה מאחיזתו בתיק. כעת הגנב תובע נזקים משמוליק, האם הוא צריך לשלם?

1
done
by
מיין לפי

אלכס, גר בקומה העליונה בבנין משותף רוצה לבנות על הגג. השכנים אינם מתנגדים לבנייתו אולם מבקשים שיביא שמאי מקרקעין שיעריך את השטח, וישלם להם את חלקם. אלכס טוען שמצידם זוהי מידת סדום לבקש תשלום. הם צריכים ליתן לו לבנות מבלי לדרוש תשלום משום שאין להם שום שימוש בגג הבניין. "זה נהנה וזה לא חסר" כופין על מידת סדום. מי צודק?

1
done
by
מיין לפי

חייט קיבל בד מלקוח בשם יוסי, והתבקש לתפור לו חליפה. איכות הבד הייתה פשוטה ומצויה בכל חנויות הבדים. באותה עת החייט היה עסוק בתפירת חליפה מאותו בד עבור לקוח אחר בשם דני. הוא נזקק לפיסת בד כדי שיוכל לסיים את מלאכתו אולם החנויות היו סגורות באותה יום. אם החייט היה ניגש אליך ושואל אם מותר לו להשתמש בבד של יוסי כדי לסיים את מלאכתו, ומחר כשהחנויות יפתחו יקנה את הכמות שלקח, מה צריכה להיות תשובתך אליו?

1
done
by
מיין לפי

אבי טס לנופש לאירופה, בזמן שטייל ברחוב נתקל בקבוצה של "מגולחי ראש". הם זיהו אותו כיהודי והתחילו לרוץ אחריו. אבי ראה זוג אופניים מונחות בצידי הכביש, הוא מיהר לעלות עליהם ונס מיד מהמקום. האם היה מותר לאבי לקחת את האופניים ללא רשות במצב זה?

1
done
by
מיין לפי