Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

האם מהמר מקצועי, שהימורים הם כל פרנסתו, נפסל לעדות במשפט העברי, ומדוע?

1
done
by
מיין לפי

ניסים רוצה לקנות בית, ומתעניין זה זמן רב בביתו של משה. לאחר משא ומתן ארוך ומייגע הגיעו השניים להסכמה על כל פרטי העסקה, וסוכם שלמחרת ייגשו ביחד לעו"ד לחתום על החוזה. באותו מעמד ניסים לא שילם שקל אחד, אולם סוכם כי אצל העו"ד הוא ישלם מקדמה של 100,000 ₪. יעקב, חברו הטוב של משה, שמע על העסקה וידע שאם הוא ירצה יש ביכולתו לשכנע את משה למכור לו את דירתו. האם מותר ליעקב לבקש ממשה שימכור לו את דירתו?

1
done
by
מיין לפי

דני מוכר את רכבו, וסיכם עם רוני למכור לו ב-30,000 ₪. לפני שדני חזר עם הכסף הגיע אלי והציע לשלם 35,000 ₪. האם התנהגותו של אלי היא אסורה עפ"י המשפט העברי?

1
done
by
מיין לפי

ראובן ושמעון הלכו יחדיו ברחוב. לפתע ראה ראובן שטר של 200 שקלים מונח על המדרכה, הוא הצביע עליו ואמר לשמעון: "תראה מה יש שם!" שמעון מיהר לכרוע, הרים את השטר והכניסו לכיסו. ראובן טוען שהשטר הוא שלו ושמעון צריך להחזיר לו אותו. האם יש לראובן תביעה במשפט העברי?

1
done
by
מיין לפי

יוסי טיפס על עץ זית העומד בשדה הפקר, הוא נענע אותו חזק עד שנפלו כל הזיתים לארץ. האם הזיתים שייכים ליוסי?

1
done
by
מיין לפי

האם יש איסור במשפט העברי להוריד מהאינטרנט שירים של זמרים?

1
done
by
מיין לפי

כפר הדסים שוכנת בהרי יהודה, ומאז היווסדה הייתה בה רק מכולת אחת השייכת למר קטן. כעת נודע לו שהרשת הארצית "זול זול" מתכוונת לפתוח סניף בכפר. מר קטן פנה לביה"ד למנוע מהם לפתוח את חנותם בכפר בטענה שהוא אינו יכול להתחרות איתם במחירים הזולים שלהם, ויצטרך לסגור. האם יש חיוב על בית דין להתערב ולמנוע מ"זול זול" לפתוח חנות בכפר?

1
done
by
מיין לפי

משה הוא מעצב פנים העובד כבר 3 שנים בחברת "דיור ברמה". מר בלוך, המנכ"ל של חברה מתחרה, "יופי פנים",רוצה להציע למשה לבוא לעבוד אצלו. האם מותר להציע למשה משכורת גבוהה יותר על מנת שיעבור לחברה המתחרה?

1
mood
by
מיין לפי

בנימין הוא המנהל של חברת "דורון בע"מ" כבר קרוב ל- 10 שנים. יהודה סיים תואר במנהל עסקים זה עתה, ומעוניין להציע את עצמו למנכ"ל של החברה ולזכות במשרתו של בנימין. האם מותר לו לעשות כן?

1
done
by
מיין לפי

כל הבנקים בארץ חתומים על שטר "היתר עסקה". מה זה "היתר עסקה" ?

1
done
by
מיין לפי